Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:34 [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
witam.
Kupiłem pare dni temu rovera 620si z gazem. jadąc z miejsca zakupu ok 400km w trasie spalanie wyszlo na poziomie 9litrow gazu. Wczoraj natomiast zatankowalem do pelna (ok. 34 litry) i dzis tak z ciekawosci chcialem sprawdzic ile gazu zostalo. Wskaznik mam tylko na zbiorniku i ku mojemu zdziwieniu wskazowka jest w polowie. przejachalem 90km i wychodziloby ze spalil mi17litrów gazu JAk to mozliwe??? jestem zszokowany. mial palic do 12litrow a tu taki rydz. Prosze o pomoc?? co moze byc nie tak?? jakis wyciek czy cos?? czy moze te wskazniki pokazuja zanizone wartosci?? moze cos wyregulowac?? nie mam pojecia co zrobic i troche mnie to martwi. nie wiem jaka to generacja gazu. chyba II. Wewnatrz auta mam przelacznik z 3 trybami 1)benzyna 2)gaz 3)palenie na beznynie, jazda na gazie. i jezdze na 3).
Bede bardzo wdzieczny za kazda rade i pomoc.
z gory dzieki
[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Paź 22, 2007 19:32 ] Proszę zapoznać się z zasadami kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 15:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak miałem ostatnio opla z gazem to też mi wskaźnik na butli pokazywał straszne głupoty, więc nie sugerował bym się tym wskaźnikiem. Najlepiej zalej do pełna gazu i jeździć. Będziesz wiedział ile na pewno Ci pali gazu. Tak w ogóle gaz gazowi nie jest równy. Na jednej stacji jest gaz ok i przejedziesz na nim dosyć dużo, a na gazie z innej stacji autko nie będzie chciało jechać. Polska rzeczywistość. Na obecną chwile w moim R nie mam gazu .
szags, po opisie centralki gazu (tej w kabinie) wnioskuję, że masz I generację, czyli bez komputera z tzw. śrubą. Powinieneś mieć instalkę z komputerem i silnikiem krokowym (poprzedni właściciel zaoszczędził sobie na jakości instalacji).
Spalanie gazu sprawdź tankując do pełna, a nie patrząc na wskaźnik na butli. Wtedy wyjdzie wiarygodny wynik. Podjedź sobie też do jakiejś Stacji Kontroli Pojazdów i sprawdź, czy masz dobrą mieszankę na tym LPG (poprzez kontrolę spalin i sprawdzenie współczynnika lambda).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
po opisie centralki gazu (tej w kabinie) wnioskuję, że masz I generację, czyli bez komputera z tzw. śrubą
Ja bym typował II gen. - ma tryb start na benzynie i przełączenie, jak miałem I gen. to to tam to się odbywało ręcznie - 3 położenia: benzyna, odcięte wszystko (do wypalenia benzyny z gaznika przed przełączniem na gaz) i gaz.
W II i IV generacji są 2 położenia + awaryjny sposób odpalania na gazie.
Co do reszty to się zgadzam.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
czy to mozliwe ze jest I gen jak mowi piter?? z tego co czytalem to I gen montuje sie do aut z gaznikiem. Mam tu jakies papiery od montażu instalacji, moze po tym mozna wywnioskowac co to za instalacja.
1)zbiornik grodków tor. 630/200/45 wew.
2)elektrozawór gazu ET98
3)Wielozawór BRC Europa
4)obudowa wielozaworu Grodków
5)reduktor/parownik AT90E ECO 100kW
6)wlew BRC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum