Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
Autor Wiadomość
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:34   [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

witam.
Kupiłem pare dni temu rovera 620si z gazem. jadąc z miejsca zakupu ok 400km w trasie spalanie wyszlo na poziomie 9litrow gazu. Wczoraj natomiast zatankowalem do pelna (ok. 34 litry) i dzis tak z ciekawosci chcialem sprawdzic ile gazu zostalo. Wskaznik mam tylko na zbiorniku i ku mojemu zdziwieniu wskazowka jest w polowie. przejachalem 90km i wychodziloby ze spalil mi17litrów gazu :shock: JAk to mozliwe??? jestem zszokowany. mial palic do 12litrow a tu taki rydz. Prosze o pomoc?? co moze byc nie tak?? jakis wyciek czy cos?? czy moze te wskazniki pokazuja zanizone wartosci?? moze cos wyregulowac?? nie mam pojecia co zrobic i troche mnie to martwi. nie wiem jaka to generacja gazu. chyba II. Wewnatrz auta mam przelacznik z 3 trybami 1)benzyna 2)gaz 3)palenie na beznynie, jazda na gazie. i jezdze na 3).
Bede bardzo wdzieczny za kazda rade i pomoc.
z gory dzieki

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Paź 22, 2007 19:32 ]
Proszę zapoznać się z zasadami kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 15:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gizmo5418 



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 6
Skąd: Hucisko k/Rzeszowa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:49   

Witam,

Jak miałem ostatnio opla z gazem to też mi wskaźnik na butli pokazywał straszne głupoty, więc nie sugerował bym się tym wskaźnikiem. Najlepiej zalej do pełna gazu i jeździć. Będziesz wiedział ile na pewno Ci pali gazu. Tak w ogóle gaz gazowi nie jest równy. Na jednej stacji jest gaz ok i przejedziesz na nim dosyć dużo, a na gazie z innej stacji autko nie będzie chciało jechać. Polska rzeczywistość. Na obecną chwile w moim R nie mam gazu :( .

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 18:54   

szags, po opisie centralki gazu (tej w kabinie) wnioskuję, że masz I generację, czyli bez komputera z tzw. śrubą. Powinieneś mieć instalkę z komputerem i silnikiem krokowym (poprzedni właściciel zaoszczędził sobie na jakości instalacji).
Spalanie gazu sprawdź tankując do pełna, a nie patrząc na wskaźnik na butli. Wtedy wyjdzie wiarygodny wynik. Podjedź sobie też do jakiejś Stacji Kontroli Pojazdów i sprawdź, czy masz dobrą mieszankę na tym LPG (poprzez kontrolę spalin i sprawdzenie współczynnika lambda).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:56   

piter34 napisał/a:
po opisie centralki gazu (tej w kabinie) wnioskuję, że masz I generację, czyli bez komputera z tzw. śrubą

Ja bym typował II gen. - ma tryb start na benzynie i przełączenie, jak miałem I gen. to to tam to się odbywało ręcznie - 3 położenia: benzyna, odcięte wszystko (do wypalenia benzyny z gaznika przed przełączniem na gaz) i gaz.
W II i IV generacji są 2 położenia + awaryjny sposób odpalania na gazie.
Co do reszty to się zgadzam. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 21:25   

czy to mozliwe ze jest I gen jak mowi piter?? z tego co czytalem to I gen montuje sie do aut z gaznikiem. Mam tu jakies papiery od montażu instalacji, moze po tym mozna wywnioskowac co to za instalacja.
1)zbiornik grodków tor. 630/200/45 wew.
2)elektrozawór gazu ET98
3)Wielozawór BRC Europa
4)obudowa wielozaworu Grodków
5)reduktor/parownik AT90E ECO 100kW
6)wlew BRC
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 21:39   

szags napisał/a:
1)zbiornik grodków tor. 630/200/45 wew.
2)elektrozawór gazu ET98
3)Wielozawór BRC Europa
4)obudowa wielozaworu Grodków
5)reduktor/parownik AT90E ECO 100kW
6)wlew BRC

Brakuje sterownika od LPG, czyli komputera. Brakuje też silnika krokowego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem ze spalaniem
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Lut 15, 2011 15:34
Delta3131
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami i spalaniem.
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 12 Sro Lut 11, 2009 15:00
lu_cky
Brak nowych postów [R620] Problem z zadużym spalaniem ropki.
kazcraw Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Wrz 20, 2008 13:49
Vader
Brak nowych postów [R620] Kłopot z przyspieszaniem
TomekP Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Kwi 16, 2007 22:39
KrzysiekSX
Brak nowych postów [R620] kłopot ze sprzęgłem
alexvontores Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Gru 09, 2011 15:56
MpR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink