[R420] Płukanie nagrzewniczki
Autor
Wiadomość
lukasz17
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 11:15 [R420] Płukanie nagrzewniczki
Typ : SDi Rodzaj silnika : diesel Pojemnosc silnika : 2.0 Rok produkcji : 1997
Witam.
moze ktos wie gdzie w zamościu czyszcza nagrzewniczki bo troszke slabo grzeje
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 11:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1132 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10933 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 15:46
w każdym zakładzie zajmującym się naprawą i wymianą chłodnic samohodowych
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 10:59
Witam kolego a ajkie masz przyczyny grzania. Bo u mnie jest tak ze jak jade to jakos grzeje a jak stane to zimne leci. Czasami nawet podczas jazdy zacznie leciec zimne, ale jesli sa wysokie obroty to gorące leci i nie wiem co jest skopane
Brt
mgz insz.
Pomógł: 1052 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 11396 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 11:04
danielp , a jaką masz temp silnika?? trzyma się stabilnie??
_________________ Pozdrawiam - Brt
lukasz17
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 14:06
u mnie jak silnik sie nagrzeje to leci jakieś letnie powietrze ale co to jest:(nawet jak stane to leci wydaje mi sie ,że jest nagrzewnica zamulona.
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 10:13
Temperature mam ok troszkie powyzej połowy, i tak sie utrzymuje cały czas. A moze to byc wina pompy wody?
[ Dodano : Sro Lis 21, 2007 10:14 ]
ile wogóle kosztuje płukanie takiej nagrzewnicy bo ja sie nie orientuje totalnie.
Brt
mgz insz.
Pomógł: 1052 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 11396 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:54
danielp napisał/a: ile wogóle kosztuje płukanie takiej nagrzewnicy bo ja sie nie orientuje totalnie.
Podejrzewam, że kilkadziesiąt PLN. A czy zawór przed nagrzewnicą otwiera się i pracuje właściwie??
_________________ Pozdrawiam - Brt
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Sob Gru 01, 2007 21:09
Tak z zaworem wszystko ok
R-200
Pomógł: 48 razy Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 744 Skąd: Ostrów
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 03:34
Jeśli masz napewno zamuloną nagrzewnicę to odpuść sobie to płukanie tylko wymień na sprawną. Spokój na parę lat.
_________________ Pozdrowienia Piotr.
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1132 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10933 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:00
tak samo jak po płukaniu, a przy wymianie to jednak kupa roboty
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:08
Musze sie dowiedziec ile wogole kosztuje takie płukanie, narazie jak by sie poprawiło hehe chyba poczuło ze cos chce zrobic
[ Dodano : Nie Gru 02, 2007 10:08 ]
ąle to nawet dziwne objawy bo np jedzie sie grzeje ciepłe a za chwile normalnie zimne leci, cos dziwnego
Paul
Pomógł: 216 razy Dołączył: 17 Lip 2002 Posty: 2534 Skąd: Leszno
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 20:39
danielp napisał/a: jedzie sie grzeje ciepłe a za chwile normalnie zimne leci, cos dziwnego
WYgląda, jakby cosik zapowietrzone było
Lodzia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: Czarnków
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 20:54
Z tego co napisałeś ja też myślę że powinieneś najpierw spróbować odpowietrzyć układ. Skoro raz grzeje a za chwilę nie to musi gdzieś być powietrze .
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 10:42
hmm a jak odpowietrzyc Moze wiesz ?
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1132 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10933 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 19:12
pościskać wszystkie węże przy rozgrzanym silniku, aż wylecą bąbelki przez zbiorniczek wyrównawczy
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
lukasz17
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:07
a jeśli jest odpowietrzony, to jak będę naciskał na węże to nie powinny lecieć bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym??
thef
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:21
Moim zdaniem odpowietrzanie tego układu w SDi to trochę takie naginanie rzeczywistości - dokładniej w stylu "spróbuj, może pomoże" . No, ale przecież to nic nie kosztuje więc spróbować zawsze można. Wydaje mi się, że układ tego typu powinien się sam odpowietrzać. Oczywiście w przypadku notorycznego zapowietrzania się przez jakąś nieszczelność nie będzie to możliwe. Ja na początek obserwowałbym zachowanie przewodów. Włączył zimny silnik i sprawdzał jak rozgrzewają sie wszystkie elementy układu. Po rozgrzaniu otwarł nagrzewnicę i sprawdzał dalej. Może z takiego testu będzie dało się wyjumać jakiś wniosek .
lukasz17
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:30
z tego co wiem to diesel w roverku sam sie powinien odpowietrzyć,moj sie chyba odpowietrzył, bo zaczoło wiele lepiej grzać
danielp
Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 74 Skąd: Pułtusk
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 09:53
Ok dzieki za info poptarze przy chwili wolnego czasu