Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:35   

Bosch jest niemiecki, a Bosh germanski :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:38   

maanii napisał/a:
R75 CDTi 02'

W tym roczniku nie było wersji CDTi. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maanii 



Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 46
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:43   

MaReK napisał/a:
Kupilem od kolegi Tomi - wlasciciel TomaTeam (http://www.tomateam.pl) - oryginal i jest jak byc powinno. Takze, jak mowi kolega Mariusz418 - zamiennikom do 75/ZT mowimy stanowcze NIE!


zobacze zaraz tą stonkę poprzeglądam i jak coś to też kupię bo to mój 2-gi zamiennik, kase wydaje i to na marne idzie. Więc postanowiłem kogoś zapytać co i jak.

A co do filtra powietrza warto inwestować w te droższe?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:45   

A jak duze sa roznice w kosztach?
Ja mam filtr z tego samego sklepu co przeplywomierz i nie pamietam zebym dal za niego duzo, a swoje zadanie spelnia ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maanii 



Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 46
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 13:56   

patrzyłem na tą stronkę ale przepływomierza nie znalazłem. Napisałem na gadu-gadu i czekam teraz na odpowiedź.

A filtr powietrza widziałem tam na stronce coś ponad 30 zł to nie są duże koszty.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 15:46   

Zadzwon na komorke i sie dogadaj.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 11:51   

Przeczytałem w miarę uważnie ten wątek. :roll: I nasuwa mi się jedno pytanie (nie linczujcie, w kwestjach dizlowo-technicznych jestem totalnym zerem :oops: ).

Po co właściwie w dizlu ten przepływomierz, skoro wnioskuję z treści wątku - auto po odłączeniu go jeździ znacznie lepiej. Lub inaczej - odwracając pytanie - czy można jeździć bez przepływomierza. :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 12:24   

Jeżdzi lepiej po odłączeniu uszkodzonego przepływomierza, podobnie do sytuacji, kiedy podłączony jest sprawny przepływomierz, ale za to z odłączonym pali sporo więcej.
MaRKa ZT paliło w trasie z odpiętą uszkodzoną przepływką 7 l/100 km, z podłączoną nie jeździło prawie wogóle, a z nową dobrą jeździ podobnie jak bez, ale pali 5,5 l/100km.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 12:33   

dzięki tej informacji z przepływki jest optymalizowana dawka paliwa do aktualnego zapotrzebowania silnika na powietrze, stąd własnie obniżka spalania. W SDi ta różnica w spalaniu jest mniejsza, ale jest :) Chociaż ja prawie jej nie zauważyłem :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 13:15   

Właśnie przed chwilą odpiąłem przepływomierz, zrobiłem krótką jazdę testową i ... :shock:
strach jeździć małym Roverkiem, przyspiesza od zera obrotów w górę w sposób zupełnie nie porównywalny z wczesniejszą sytuacją. :o

Jak zrobię test w pełnym zakresie obrotów i sprawdzę spalanie to dam znać. :grin:

I ostatnie pytanie. Czy większe spalanie to wszystko co grozi podczas jazdy z odpiętym przepływomierzem :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 13:19   

xxxgrze napisał/a:
I ostatnie pytanie. Czy większe spalanie to wszystko co grozi podczas jazdy z odpiętym przepływomierzem

Tego nie wiem, bo na dieselach się słabo znam, ale na Twoim miejscu podjechałbym do mariusza418, podłączyłbym R25 pod T4 i sprawdził przepływkę - może masz walniętą trochę mniej niż MaReK i nie dawała Ci jeszcze tak w kość jak u niego, ale warto wymienić...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 23:21   

o ile pamietam bez przeplywki kreci sie do 4 k rpm.

jezeli jakies czujniki sa w aucie to zazwyczaj po cos. akurat przeplywka z tego co mi wiadomo ma wplyw na dozowanie paliwa itp, stad wariacje jak ona nie dziala lub odpieta. jazda na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance na dlugim dystansie nie bedzie korzystna dla silnika.

ja wolalbym dluzej nie jezdzic na odpietej. egr ktory powoduje recyrkulacje spalin niektorzy zaslepiaja - to ma swoje plusy i minusy, ale nie jest az tak wazne dla pracy samego silnika i jego zywotnosci - o tyle o ile mi o tym wiadomo.

moze ktos madrzejszy sie wypowie :D >?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xxxgrze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 20:24   

I po problemie. :grin: Przepływomierz wymieniony na nowy (dzięki Tomi :grin: ) i przetestowany. Auto leci jak z odpiętym tylko ma większy zakres obrotów. :wink:

W temacie przepływomierza mam jedną radę dla tych którzy mają jeszcze sprawne. :roll:

Dbajcie o filtr powietrza, często go sprawdzajcie, a jak trzeba wymieniajcie. Przez zużyty filtr dostają się zanieczyszczenia (np. ziarenka piasku) które uszkadzają przepływomierz. :cry:

Wiem coś o tym bo mój filtr był nieźle zawalony piaskiem. :/

Dbanie o filtr powietrza na pewno wydłuży żywotność przepływomierza. :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zibee 



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: W. Brytania



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 12:58   

Witam. Jestem tu nowy ale Roverem przejechlem ze 100 000km :grin:
Po lekturze tego tematu odkrecilem przeplywke i wypsikalem w nia 1/2 WD-40,
wytarlem szmatka, a delikatne elementy patyczkami kosmet.
Teraz ma wiecej kopa na nizszych obr. i na 5-ce mozna smigac przy 60 km/h. :lol:
(moja przeplywka jest inna niz ta ze zdjec na poczatku tematu. Ma plytke jako czujnik).
Pozdro. :>
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 13:10   

to napisz za jakis czas ile ci wytrzymala ;) oczywiscie zycze jak najdluzej :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 13:15   

xxxgrze napisał/a:
Auto leci jak z odpiętym tylko ma większy zakres obrotów.

To podaj jeszcze różnice w spalaniu, bo to ciekawe. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Zibee 



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: W. Brytania



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 13:16   

maniaq
no to mnie zgasiles.
Czy mozesz wyjasnic co jest nie tak?
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 19:35   

wiekszosc osob z ktorymi rozmawialem mowila ze to jest czujnik i raktowanie roznymi kotaktami, wd jest tylko dorazne.

sam mam przeplywke ktora chcialbym sprawdzic, ale czasu brak na zabawe i testy :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:04   

Hmm. Z tego co ja wiem to wersje przepływki w Rover'ach ktore maja tylko 4 kable na wtyku (<- '95-99 Sd, sdi ), służy on jedynie do sterowania EGR'u i tyle. Wiec jak odepniesz to masz to samo jak by się EGR zamknęło :mrgreen:

Chciałem to tylko dodać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:31   

błąd idzie żyła do kompa , zresztą we wszystkich dieslach rovera przepływa współdziała z egr
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 13:44
ziorock
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 23:49
Gegan
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 15:20
plemaster
Brak nowych postów [all diesel] Jak jeździć turbodieslem?
Jak dbac o diesla?
novy24 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Cze 14, 2007 10:47
novy24



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink