Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 17:36 [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam !
Mam dość dziwny problem w moim roverku z 2000 roku a mianowicie, od jakiegoś czasu roverek jezdził na odpiętej przepływce ( ze względu na uszkodzenie starej ). 4 dni temu zakupiłem zamiennik o numerze 0 280 218 012 i od razu zamontowałem, wrażenia ?
- zakres obrotów zmienił się z 3900 na ~4750
- znacznie zwiękoszona dynamika w całym zakresie obrotów
- zmniejszenie spalania ( 3 dni jezdziłem na nowej przepływce, kilometrów zrobiłem około 1500 )
Wczoraj nagle wszystko szlak trafił, jezdzi jak bez przepływki ale najdziwniejsze zaobserwowałem dzisiaj, kiedy odepne i podepne przepływke odpale silnik i wcisne gaz obroty wynosza max 4750 ale w tym czasie z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek - jakby zwarcie, takie "dzdzdzdzdz" i kiedy sie skonczy ( trwa okolo 10 sec ) max obroty wynosza już 3900. Ktoś ma jakiś pomysł ? Okablowanie ? Komputer ?
Pozdrawiam
_________________ ^_^
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 17:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A ten dźwięk nie brzmi czasem jak iskrzące przewody może gdziesik cosik nie styka za bardzo Przejrzyj kabelkologię dokładnie, wyczyść styki i obserwuj.
Mam pytanko...ma 45 w dieslu...i max obrotów to 4000 czy przeplywka wpięta czy wypięta.Możesz mi powiedzieć jak wypioles przeplywke obroty miałeś cały czas w granicach 4000...?
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 16:00 ]
mam problem w 45 w dieslu ..max 4000 obr.Wypiolem przeplywke i to samo.Czy po wypięciu przeplywk obroty powinny sie zwiększyć?Jak ty miałeś?
Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 17:51
Panowie, kiedy przepływka jest uszkodzona obroty wynoszą max 4000 obr.min z wypietą wynoszą tyle samo z tym że zmienia się dynamika samochodu ( z wpiętą uszkodzona nie mogłem na 2 biegu pod gorke wjechac ) - na moim przykładzie. Wpiełem nową i obroty sięgneły 4800 a dynamika.. ah powiem tak, każdy kto jezdził ze mną wcześniej po wmontowaniu przepływki zauważył różniece. Ponadto zauważyłem coś ( )
Gdy odpalę silnik ( robilem to na ciplym, niechce meczyc zimnego ) i odrazu wcisnę gaz w podłoge obroty mam 4800 ale po ~ 5 sec od odpalenia z komory silnika dochodzi dziwny dzwięk ( źródło mieści się mniej wiecej pośrodku komory silnika prawie przy podszybiu - jest tam jakies urzadzenie, zaraz poszukam na schematach i podam ). Dzwięk ten trwa ~ 7 sec i zanika, potem obr max wynoszą 4000/min. Dziwne prawda ? Dopiero w pon mechanik zgodił się przyjąć mnie w swe ręce.
Bede informował na bierzące aż będe miał wyczerpującą odpowiedź na mą przypadłość.
z wpiętą uszkodzona nie mogłem na 2 biegu pod gorke wjechac )
Potwierdzam. Oglądałem kiedyś R45 iDT i bez przepływki podpiętej radził sobie z podjazdami poniżej 2krpm, w fotel wciskało od ok. 2,8 do 3,5krpm. PO podłączeniu przepływki miałem problem z wyjechaniem pod górkę nawet na 1 biegu (4 pasażerów), względnie ładnie ciągnął od ok. 2krpm do ok. 3krpm.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum