Na forum.streetracing.pl pojawił się post, w którym gość pyta o to jaki jest MG ZR 160 w sensie awaryjności, zawieszenia itp. itd. No i jedna z osób napisała coś takiego:
Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri
co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma
przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice
pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud
polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby
glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac
warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy
pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik
Czyli warto zawczasu wymienić uszczelkę na porządniejszą i termostat również nawet jeśli uszczelka jest jeszcze cała tzn. nie ma żadnego wycieku itp.? Jeśli tak to jaką uszczelkę zastosować i po czym poznam, że termostat jest nowego typu?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 14, 2007 23:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
swego czasu widzialem zestaw modyfikacyjny do silnikow serii K - w sensie termostat w innym miejscu, mialo to na celu otwarcie obiegow w bardziej odpowiednim momencie co mialo wplywac na mniejsza podatnosc na przegrzanie, stany podprzegrzaniowe powodujace HGF
To jest standartowy termostat. Z tego co zrozumialem z w/w cytatu, chodzi nie tyle o sama zmiane termostatu, ale miejsce jego umieszczenia. Standartowo jest "z tylu silnika", ogrzewa go wylot z nagrzewnicy, czyli, teoretycznie "zimny" plyn. Troche bez sensu... W nowym typie ma byc zawor na wlocie to chlodnicy, czyli wylocie z silnika. To juz jest legiczne... z silnika wychodzi za cieply plyn, znaczy trzeba schlodzic silnik. Doszedlem do tego samego wniosku podczas dyskusji o ukladzie chlodzenia w K16. Widzial ktos taki nowy termostat ?
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Gru 15, 2007 01:54
BubuZR napisał/a:
To jak przemieścić termostat?
I to jest dobre pytanie . Moze zapytac autora tej opinii ktora cytowales ? Sadze, ze chodzi o wyrzucenie termostatu z miejsca gdzie on jest teraz, a wsadzenie przed wplywem do chlodnicy. Skoro wspomnial o "nowym typie" pewnie jest jakis sprawdzony patent, albo "K16 new type thermostat kit"
Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Gru 15, 2007 02:15
BubuZR napisał/a:
Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim
Zdecydowanie inny waz. Termostat jest bardzo nieciekawie (dla wymieniajacego ) umieszczony za silnikiem w obudowie, przy pompie wody. Ta opcja z termostatem na wezu chlodnicy wymaga pomyslu, albo gotowego rozwiazania.
przemieszczenie termostatu to prosta sprawa - wywalasz ten co masz za silnikiem - niech chodzi bez niego i kupujesz w aso pzewod gumowy do chlodnicy nowego typu na nim jest gruszka a w niej termostat - proste
Poszukaj dyskusji z kolegą mt sprzed paru dosłownie dni - tam był dłuższy opis nt. tych problemów z termostatem i sztywnością głowic oraz podanie angielskich źródeł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zmiana termostatu polega na wymianie na termostat ciśnieniowy tzw. PRT, który otwiera się pod wpływem ciśnienia a nie tylko temperatury.
Jedynym minusem tego termostatu jest to, że stojąc w korku możemy przegrzać silnik więc co jakiś czas trzeba zwiększyć obroty silnika żeby wprowadzić w obieg płyn chłodniczy.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu
Taką uszczelkę dostaniesz od przemo285 (w Poznaniu)
Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri
co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma
przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice
pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud
polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby
glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac
warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy
pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik
Hmm...
Obserwacje zawarte w tym poście na SR nie zgadzają się w 100% z naszą praktyką.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Gru 17, 2007 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum