Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:05 [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?
Witam wszystkich,
sprawiłem sobie do mojego Roverka wskaźnik ciśnienia doładowania boost gauge i stwierdziłem, że maksymalnie turbinka pompuje do 1,2 bar. Czy jest to wartość w porządku czy też z moim układem turbo jest coś nie tak ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:11
Nawet bardzo w porządku. Pewnie Brt Ci za chwilkę jeszcze napisze, bo on też ma takie cudeńko w 200ce, ale z tego co pamiętam, to mówił właśnie, że turbinka mu daje max ok. 1,2 bar.
Dokładnie nie wiem, ile więcej koni ale mam go włączanego z miejsca kierowcy i wzrost jest naprawdę odczuwalny, producent podaje 15-20% i mam wrażenie, że tyle jest a jego koszt to ok. 200zł
hmmm kuszace kuszace...
bo mi wlasnie chodzi zeby "elementy usprawniajace wydajnosc" silnika mozna wlaczac i wylaczac...
jakies namiary na tego power boxa? jak rozwiazales wlaczanie i wylaczanie? przycisk od halogenow czy jak?
nie chce ingerowac w stylistyke wnetrza, to jest : robienie otworow, itp.
jedynie dyskretne przelaczniki
planuje w ciagu kolejnych miesiecy kupic "miernik doladowania" oraz przeprowadzic diagnostyke silnika, ewentualnie ustawic kat wtrysku, czy tez wgranie nowych map
gdzies na necie widzialem CHIP (koszt 700zl) dodajacy 35KM
ten POWER BOX jest tez jakims rozwiazaniem, choc nie chce tym samym skrocic zywotnosci silnika, moze orientujesz sie jak on wplywa na ten znaczacy element?
wraz z instalacja tego BOXa wgrywales nowe mapy wtrysku czy po prostu podpiales tego BOXa ?
Boxa kupiłem na Allegro warto poszukać jego nazwa to TDi Power Box ver. 10.4 jeśli nie znajdziesz to podam namiary bezpośrednio na producenta. Przełącznik zamontowałem w miejscu regulatora wysokości świateł bo tam było miejsce. MBC jeszcze nie założyłem ale już zakupiłem i przerabiam na sterowanie elektryczne za pomocą silniczka.
Proszę bardzo:
MAC S Elektronik
Plac Powstańców Wlkp. 8
63-300 Plesszew
tel. 602 719 489
e-mail: macselektronik@op.pl
Producent twierdzi, że box nie ma wpływu na żywotność silnika a działa on poprzez zwiększenie dawki wtrysku i oszukaniu komputera aby nie pokazywał błędu. Podczas sprawdzania jego działania na KTS okazało się, że po jego załączeniu zmniejsza się kąt wtrysku na biegu jałowym z 4 na 2,5 stopnia kąt zmalał.
MBC jest to po prostu ręczny zaworek powietrza którym sterujemy podciśnieniem doprowadzanym do układy sterowania turbiną, czyli regulujemy ile ciśnienia turbina wpuszcza do silnika. Standardowo jest to sterowane elektronicznie przez sterownik silnika. Ja chcę mieć przełącznik w kabinie, którym będę mógł na bieżąco zmniejszać lub zwiększać otwarcie przepustnicy turbiny. Jak to wszystko zmontuje to zrobię fotki a dzisiaj postaram się dodać fotkę przełącznika Power Boxa.
[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 20:31 ]
Oto fotki, które obiecałem
Podepnę sie pod ten temat skoro jest juz o turbinie i jej sprężanie.
A mianowicie czy jeśli zwiększenie ciśnienie poprzez MBC to zwiększa sie spalanie(tak to rozumiem)a jeśli bym to ciśnienie zmniejszył to spalanie sie zmniejszy? Oczywiście jeśli chodzi o jazdę w trasie gdzie obrotu przewyższają 2tys.
Czy moje rozumowanie jest z sensem?
_________________ "...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
Jak wynika z moich obserwacji jazda jednym tempem (np. 100 km/h bez przyspieszania) praktycznie eliminuje pracę turbo. Turbina włącz się jedynie przy przyspieszanie, jeździe po wzniesieniu lub z przyczepą gdzie są znaczne opory ruchu. Moim zdaniem taka regulacja nie zmieniłaby spalania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum