Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła - zamiennik od BMW
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 00:55   

Rozmawiałem ostatnio z Tomim. Ma pompki za 600 kilka zł minus rabat dla klubowiczów. Chyba nie ma już potrzeby bawić się w przeróbki skoro oryginał będzie kosztował jakieś 100zł więcej niż oryginał BMW.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 00:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 19:52   

U mnie chodzi według mnie extra, zostaję przy tym i wydaję mi się, że nie powinno paść przez paaare dobrych lat. Wysprzęglik który był wymieniony przy wymianie sprzęgła był niby dobry, ale łożysko się zacierało już, jednak moim zdaniem to dwumas go rozwalił.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 14:12   

Rowan napisał/a:
, jednak moim zdaniem to dwumas go rozwalił.

Też nad tym wyslalem bo zanim dwumasa panie to zaczyna dostawać luzów z którymi się jeszcze dłupo pojeździ ale niszczą one wysprzęglik.

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 14:12 ]
Rowan napisał/a:
. Wysprzęglik który był wymieniony przy wymianie sprzęgła był niby dobry, ale łożysko się zacierało już,

Też wymieniałem z tego właśnie powodu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 21:00   

Co tak się czepiliście że dwumasa niszczy wysprzęglik. Niby dlaczego? Wysprzęglik pracuje z dwumasą poprzez docisk tylko w momencie wciskania sprzęgła. Jedyne co może zniszczyć w wysprzęgliku to tylko łożysko, napewno nie to że będzie cieknąć, ale i w to wątpię. To co najbardziej może rozwalić uszkodzona dwumasa to tarczę i łożysko i oring na wałku sprzęgłowym. Te elementy pracują ze sobą cały czas i mogą wpadać w wibrację od uszkodzonego koła dwumasowego :grin:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 11:00   

apples, No tak, ale jak rozwali łożysko na wysprzęgliku, to zaczyna się całość obracać w wysprzęgliku i wtedy to już koniec jest bliski.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 12:15   

Ale i tak obstawiam, że uszkodzona dwumasa prędzej rozwali łożysko na wałku sprzęgłowym niż na wysprzęgliku. Nie ma takiej opcji aby całe łożysko wraz z mocowaniem obracało się na plastikowej obudowie wysprzęglika. Rozpadło by się przy pierwszym obrocie.
Chciałem poprawić tylko że wysprzęglik pracuje cały czas z dociskiem, ale tylko podczas wciskania sprzęgła pod obciążeniem. Dwumasa by musiała mieć wychyły ok 2cm, aby go rozwalić. Prędzej rozwaliła by blok silnika.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 18:58   

apples, ale tu nie chodzi o wychyły, tylko o bicie jakie dostaje, u mnie tak biło, że puszczając sprzęgło trzęsło całym samochodem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 20:07   

CDT(+) :wink:
U mnie spoko, po wymianie sprzęgła jeszcze lepiej. Kierownica przy ruszaniu i na jałowym (750obr) nawet nie drgnie :grin:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 20:19   

apples napisał/a:
CDT(+) :wink:

Oj, nie nie wydaję mi się, że chip nie miał tutaj raczej nic wspólnego, moim zdaniem moja matka wykończyła ją, cały czas ruszanie z dwójki przy 2500rpm :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
isnard 




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź/UK



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 20:02   R75 Tanie pompy sprzęgła

Upss, kto szuka nie przepłaca :) Znalazłem nowe pompy sprzęgła na angielskim ebay-u wraz z przewodem w przeliczeniu po aktualnym kursie za około 450 pln z dostawą. Zostały jeszcze 3 więc kto pierwszy ten lepszy, facet pewnie będzie miał ich więcej ale póki co są 3. Uprzedzę pytania i podpowiem, że komplet jest do Roverka z kierownicą po lewej stronie :) . Wystarczy się zarejestrować na ebay, płatność w PayPal lub kartą visa.
oto link: Aukcja z pompą sprzęgła ebay
Na drugiej aukcji tego samego sprzedającego jest pompa trochę tańsza ale za to do auta z kierownicą po prawej stronie, nie wiem czy to się powygina (przewód), jeżeli tak to parę groszy taniej.
powodzenia
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 22:10   

Po co wyginać, wystarczy zamienić ze starej :grin:
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 21:56   

witam
około 5 tyśkm temu wymieniłem pompkę sprzęgła wysprzęglik i tarczę z dociskiem. wszystko LUK. od nie dawna mam problem tego typy że jak dłużej nogę na sprzęgle potrzymam to część sprzęgła mi przepada i czasami jest ciężko nawet na luz wyrzucić. wczoraj sprzęgło odpowietrzyłem, przejechalem ok 70 km i znów jest to samo.
czyżby znów wysprzęglik?? bo pompka jest sucha :evil:
_________________
...a ty lowelku jedź...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 22, 2009 21:58   

U mnie pompka jak przepuszczal zawor zwrotny tez byla sucha
i tez po dluzszym przytrzymaniu bylo ciezko utrzymac auto na wodzy i zrzucic bieg.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 15:59   

MaReK, a ten zawór zwrotny to gdzie jest, w pompce?? Jak jest na niego rada??
_________________
...a ty lowelku jedź...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 16:01   

cyklonst, ja nie dałem rady g pokonać, wymieniłem pompkę...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 16:02   

i znów 850 zł?? :???:
_________________
...a ty lowelku jedź...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 16:38   

cyklonst, mówiłem, że te pompki to gówno :mrgreen: Już nie raz.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 23, 2009 16:39   

Z tego co wiem, Boncky sie za to wzial i Zukowaty tez rozpracowal.
Zaworek jest w srodku w pompie, kilka postow wczesniej jest rysunek chyba Mariana_K odnosnie budowy tej pompki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 16:42   

cyklonst, dokładnie tak jak mówi MaReK, pogadaj z Boncky'm.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 23, 2009 17:58   

Rowan napisał/a:
cyklonst, ja nie dałem rady g pokonać, wymieniłem pompkę...



pisz mi na prv to rozwiąże twój problem ;] :cool:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła - zamiennik
maras62 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Sty 07, 2021 14:17
maras62
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87
Brak nowych postów [R 75] pompa sprzęgła zamiennik
kamil900 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 25, 2018 17:07
kamil900
Brak nowych postów [r75]Pompka sprzęgła
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 09, 2017 13:25
bobek2525
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
rafalg Rover serii 75, MG ZT 72 Wto Maj 20, 2008 12:05
matrix215



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink