Wysłany: Sob Maj 31, 2008 15:46 [R825] Problem ze sprzęgłem hydraulicznym
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam opisze sytuacje i mam nadzieje ze coś wymyślicie bo ja już pomysły straciłem. Mianowicie jechałem i zapaliła mi sie kontrolka od hamulca, więc zjechałem na bok i zobaczyłem, że w zbiorniczku faktycznie trochę ubyło ale jeszcze było powyżej minimum, więc pojechałem dalej bo nie miałem już daleko. Nagle sprzęgło przestało odbijać i nie wysprzęglać do końca, skończyło sie tak ze pedał wpadł do końca i już został przy podłodze. Okazało się, że gumka na tłoczku w wysprzęgliku zaczęła puszczać stad ubytek płynu i zapowietrzony układ ale dzisiaj reperaturki kupiłem i założyłem. I właśnie tutaj pojawia sie mój problem, nie mogę go odpowietrzyć przeszperałem internet probowałem różnymi metodami ale nic nie pomaga, jest cały czas taki sam efekt wcisnę pedał to zostaje przy podłodze a pompowanie itd nic nie daje sprzęgło ani trochę się nie pojawia BŁAGAM POMOCY!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 23:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 01:22
Nie miałem z tym doświadczenia ale na >tej stronce jest napisane że przyczyną jest słaba sprężyna w cylinderku siłownika, gdy pedał idzie do góry to zamiast zaciągać płyn ze zbiorniczka , wciąga się tłoczek. I powinno się odkręcić siłownik sprzęgła, i samemu cofnąć ten tloczek, poprostu popchnąć go jakimś cienkim prętem do poprzedniej pozycji. Przykręcić i kontynuować odpowietrzanie.
Ale tak jak napisałem, nie miałem z tym nigdy do czynienia, może ktoś inny podzieli się wiedzą praktyczną.
Miałem ten sam problem!
calutki dzień usiłowałem odpowietrzyć sprzęgło w 820 kolegi klasyczną metodą - jak odpowietrza się hamulce. Nie skutkowało! Więc rozbierałem sprawdzałem, i jeszcze raz i jeszcze raz.Szybko pompując, wolno pompując, NIC.
I wtedy poczytałem. TRZEBA użyć ciśnienia - np. kompresorek lub pompka.
Lekkie nadciśnienie należy przyłożyć do zbiorniczka płynu - przez przerobiony korek (pompka) lub maleńki otworek powietrzny, który jest w orginalnym korku (kompresor). Jednym słowem trzeba porzeźbić, każda metoda jest dobra byle było ciśnienie płynu w zbiorniczku - przed pompą! Zadziałało od razu !
No dzięki wielkie zadziałało faktycznie co prawda zostało jeszcze z 1.5cm luzu na pedale ale zawsze jakiś postęp. Teraz pojawił się inny problem ale najpierw poszperam a potem będę pisał...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum