Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: apples
Nie Cze 12, 2011 22:01
[R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
Autor Wiadomość
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 21:13   

jeśli chodzi o te odcinanie to niby przy jakich obrotach??ja dziś 200km zrobiłem i jest naprawde fajnie - a maks jechałem 180 i ładnie szedł nawet roverka 75 2.0 w benzynce zostawił w tyle - tak do 120 bez szans byłem ale potem ładnie go brałem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 21, 2013 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Lip 21, 2013 22:14   

borsuk88 napisał/a:
jeśli chodzi o te odcinanie to niby przy jakich obrotach??ja dziś 200km zrobiłem i jest naprawde fajnie - a maks jechałem 180 i ładnie szedł nawet roverka 75 2.0 w benzynce zostawił w tyle - tak do 120 bez szans byłem ale potem ładnie go brałem


Chyba że to by był R75 1,8. To na wyższych biegach mogę się zgodzić .
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lip 21, 2013 23:00   

Czytałem o tym zaslepianiu egr'u i tak sie nakrecilem waszymi pozytywnymi opiniami ze sam sobie zaslepilem - i niestey nie czuje żadnej roznicy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 07:53   

Ja wczoraj zrobiłem ok 200 km w trasie i jestem zadowolony. Przyśpieszenie jakby lepsze od początku obrotów , niestety drgania są jeszcze odczuwalne a myślałem że ustąpiły. Na razie pozostanę z przeróbką, po wakacjach zobaczę jak wygląda EGR.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 08:33   

dawidd, różnicy w mocy możesz nie doświadczyć a to znaczy że twój EGR był sprawny. Doświadczysz czystości w kolektorze i unikniesz kłopotu z nagarem.

pablo, zaślepienie EGR-a nie powinno mieć żadnego wpływu na drgania
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 08:52   

sprawny byl, czysty tez, ale z drugiej strony zatkanie odcielo spaliny w dolocie przy nizszych partiach obrotow przy lekkim dodawaniu gazu - a mimo to nie czuje żeby silnik lepiej się wkrecal
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 17:43   

nie to 2.0 z 2002 roku - może sie przydygał bo drogi w podlaski a w szczególności w stronę hajnówki to nie za fajne są ha w każdym razie ja jestem zadowolony z zaślepienia i na bank silnik ma czyściej teraz
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 18:34   

borsuk88 napisał/a:
ja właśnie też zaślepiłem egr - wyciąłem blaszkę ze blachy nierdzewki 2mm i włożyłem w łączke przewodu dałem silikon i odłączyłem wężyk od podciśnienia ! teraz czekam na reset kompa i samoadaptacja i sie zobaczy jak to będzie! a zrobiłem to bo taki syf leci w te przewody że szok - jak go kupiłem to miał egr czyściutkie jak nie wiem co a dziś masakra całe w sadzy szok a ja zrobiłem zaledwie 4tys km ! w mondeo 2.0 w benzynie zabiegł pomógł jak nie wiem co a w diselku dziś sie zobaczy- dodam że nie dymił i miał równiutkie obroty przed zaślepieniem jak będzie po dam znać


Co do czystego kolektora i zaworu EGR musisz też pamiętać też o okresowych wymianach filtra odmy. Bo odpowietrzenie jest wpięte przed turbine . :gram: .

Poszukaj w moich postach bo już o tym pisałem.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 12:26   

Panowie mam problem nie wiem jak odłączyć tą cienką rurę z łącznikiem elastycznym od EGR odkręciłem od niej aluminiową opaskę a ona się dalej trzyma ;( Jak ją zdjąć ??
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 14:26   

Balas87, opaskę musisz rozkręcic i całkowicie ściągnąć. Jak masz odkręconego EGR- to w tym momencie lekko do siebie i to wszystko .
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 21:38   :-)

A czy ta rura z dolotem spalin do EGR po zaslepieniu nie zapierdzieli sie czasem całkowicie?
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 17, 2014 21:47   

dany1107, nie może według mnie ;) ciśnienie w niej powstałe spowoduje całkowity brak ruchu spalin w niej. Jak miałem minimalny przelot spalin przy bybass'ie przez nieszczelną uszczelkę/obejmę, to ta rurka była w momencie gorąca, teraz jak wszystko jest szczelne to rurka jest zimna ;) także musi powstawać ciśnienie i spaliny idą w wydech ;)
Jeśli chodzi o sam bypass to dynamika mojego auta jest bardzo na + :p od 1600 obr/min jest już bardzo ładnie, równo ciągnie, choć nie ma też tego "je***ęcia przy 2500 obr/min. Ale mi to nie przeszkadza ;)
 
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 22:21   :-)

MatiNitro .Dzieki, tak wolałem zapytac. :mrgreen:
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
hardwin 



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 11



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:25   

dołącze się do tematu
zakupiłem egr bypass i mam pytanie odnośnie demontażu starego EGR
1. co to za przewód idący od EGR i jak go odłączyć [szarpąć mocno? ]
zalaczam foto
http://w404.wrzuta.pl/obraz/powieksz/05kw73z1uBa

2. gdy zaglądam w głąb silnika patrząc gdzie ten przewód idzie widze, ze podlączony jest do CZEGOS co lezy poprostu luzem. To tak ma byc?
zalaczam VIDEO


http://w404.wrzuta.pl/fil...CY/egr_rover_75

pozdrawiam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:30   

to jest wężyk od podciśnienia, steruje on pracą EGR w zależności od obciążenia silnika. wystarczy go pociągnąć i zejdzie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:58   

Tam gdzieś powinien być wężyk idący do pompy vaacum z tego co mi się wydaje. Jak spadnie, albo go nie będzie odradzam pulsacyjne hamowanie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 22:36   

to tam na dole, nie powinno latać luzem, ale u mnie też lata bo mocowanie jest ułamane, przynajmniej tak juz było w momencie zakupu, może przy dzwonku bo przód był bankowo robiony.

Zamiast zaślepiac EGR nie lepiej wyeliminować jego sterowanie w mapach ECU i będzie zawsze zamknięty?
_________________
75 Red Edition
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 22:46   

longer86, wydaje mi się iż to nie jest takie proste jak w przypadku VW gdzie można szybko przepływkę wyeliminować . Ale to już Marek musiałby się wypowiedzieć .
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 22:49   

pewnie tak, miał już z tym do czynienia, ja dopiero poznaje tajniki

sterowniki są bardzo zbliżone bo masa VW też korzysta z EDC15 bosha a więc na chłopski rozum i mapy i schemat działania będą podobne, jak się mylę to proszę o poprawienie
_________________
75 Red Edition
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 21:07   

a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki
MiReK Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Mar 10, 2013 13:31
sebol11
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki pasażera
slovik Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lis 11, 2011 12:35
mafia001
Brak nowych postów [R75] Zaślepka nadkola od żarówki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Sty 16, 2014 18:33
domel101
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] zaślepka poduszki pasażera
kranik01 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 21, 2012 22:29
apples
Brak nowych postów [R75] - zaślepka w przednim zderzaku.
Ibram Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 26, 2015 23:49
Ibram



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink