Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Cięgno przy turbinie..... nie porusza się wcale
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Cięgno przy turbinie..... nie porusza się wcale
Autor Wiadomość
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



  Wysłany: Wto Lis 18, 2008 21:07   [R75] Cięgno przy turbinie..... nie porusza się wcale
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam! Od 3 tygodni jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT. Problem z moim Roverkiem jest chyba dość oklepany (brak mocy do ok 2500-2800 obr/min). Nadmienię iż sprawdzałem przepływomierz(sprawny), czyściłem zawór EGR oraz elektrozawór przy EGR i żadnej zmiany :mad: . Niedawno zauważyłem iż cięgno przy turbinie nie porusza się WCALE a z tego co wiem powinno i to w dość znacznym zakresie. Pytanie moje jest takie: Czy ktoś miał do czynienia z tym cięgnem? Czy da się je jakoś rozruszać i jak? czy konieczna jest regeneracja turbiny? :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 18, 2008 21:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 21:15   

no to kolega dałeś do do myślenia... dlaczego ?? Poczytaj ostatnie 2 strony http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=440 a dokładnie od drugiego postu kolegi Rowan'a
 
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:39   

Dzięki za odnośnik. Mimo wszystko żadnych konkretów na temat cięgna nie mamy. Ile osób tyle opinii :wink: . Ja uważam że skoro znajduje się tam to cięgno to powinno działać (a u mnie nie działa). Tak więc w najbliższy weekend postaram się dobrać do turbiny i tego nieszczęsnego cięgna i spróbuję coś naprawić, ewentualnie pogłębić wiedzę. Tak czy inaczej nie omieszkam opisać efektów i moich doświadczeń na forum, może komuś to pomoże.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:14   

Komuś??? Stary,my teraz wszyscy głowimy się nad tym cięgnem.Jeszcze taka mała prośba,jakbyś mógł wrzucić fotkę gdzie znalazłeś to cięgno,od której strony?
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:28   

Fotkę będę mógł wrzucić dopiero po weekendzie. Ale ja to cięgno już widziałem i jest ono widoczne od spodu turbiny. Najlepiej to widać z kanału.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 23:30 ]
oczywiście od strony wydechu, czyli stojąc przodem do autka - za silnikiem na dole :!:
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:39   

A próbowałeś czymś popsikać i rozruszyć ręcznie?
A może po prostu pozostaje wymiana tego cięgna,tak jak to zrobił jeden z użytkowników na forum BMW
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 00:04   

jeszcze nie próbowałem. Dopiero zamierzam. A co do wymiany to wymienny jest zawór podciśnieniowy z którego wychodzi to cięgło, o ile jest uszkodzony, a tego jeszcze nie ustaliłem. Cięgiełko to jednak prowadzi do dźwigni w turbinie (od strony spalin) i sądzę że bardziej prawdopodobne jest to, że właśnie ta dźwignia się zapiekła niż że uszkodzeniu uległ zawór.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 00:08 ]
Jeszcze jedno. próbowałem raz ruszyć to cięgło palcem a potem śrubokrętem, który mocno zaparłem o jakąś śrubkę i nie drgnęło nawet o mm. Sądzę we muszę wymontować turbinę żeby wszystko było bardziej dostępne i wtedy spróbuję jakichś preparatów i trochę siły :razz:
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 07:35   

marcz napisał/a:
Cięgiełko to jednak prowadzi do dźwigni w turbinie


Służy do regulacji ciśnienia powietrza doładowującego i powinno pracować lekko.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 07:54   

dla tych co będą to robić: z tego zaworku (grzybka) ściągnijcie wężyk i psyknijcie tam powietrzem z kompresora. Jak Byłem z moją to jak sciągnęli to ścięgno o nie mogli go potem naciągnąć to psyknęli powietrzem i poszło.
 
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 09:58   

Ktoś kiedyś na forum napisał że w roverkach 75 jest regulowana geometria łopatek turbiny. Tak jest np w WV TDI, to cięgienko tam steruje kierownicą turbiny, któwa zaś reguluje kąt łopatek. Czy tak jest też w Roverku? Czy to cięgno otwiera tylko lub zamyka jakąś "klapkę" regulującą dopływ spalin do turbiny?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 11:56   

marcz napisał/a:
Tak jest np w WV TDI


W jakim modelu (VW) , bo nie spotkałem się do tej pory :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 12:20   

Ja to wyczytałem na jakimś forum WV. Nie wiem dokładnie jaki to model ale wiem że tam było nawet po kroku opisane jak rozkręcić całą turbinę i samemu ją wyczyścić.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 12:23 ]
http://www.vw-passat.pl/i...id=266&Itemid=9

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 12:25 ]
Obawiam się jednak że w naszych roverkach nie da się tak łatwo rozkręcić turbiny :sad:
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 14:03   

Witam
z tego co udało mi się ustalić, to dźwignia ta otwiera obejście turbiny (spalin), aby ograniczyć ciśnienie doładowania. Ciekawe tylko w jakim położeniu jest ta dźwignia w momencie odpalania silnika.
_________________
Tomek
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 16:19   

A z tego co ja sie orientuje to w zwykłaj turbinie tak jest a ma to na celu tak jak piszesz upuszczenie spalin aby wraz ze wzrostem obrotów nie "rozerwało" silnika tylko ciśnienie doładowania pozostało na określinym poziomie. A w sprężarkach ze zmienna geometrią cięgno to ustawia łopatki tak że już od niskich obrotów jest duże ciśnienie a wraz ze wzrostem obrotów łopatki ustawiaja sie tak że obroty turbiny pozostają na jakiejś bezpiecznej wartośći.

Ale nie jestem pewny na 100% tego co piszę i moge nie mieć racji.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 16:52   

marcz napisał/a:
Ktoś kiedyś na forum napisał że w roverkach 75 jest regulowana geometria łopatek turbiny.
- tak było - w wątku "o chipowaniu", z tym, że mi się zdaje, że turbinki w R75 mają stałą geometrię.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
marcz 



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Jastków



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 18:47   

Jeżeli jest tak jak mówi henryk_w to by znaczyło że mamy do czynienia z jakąś "klapą" która otwiera bądź ogranicza dopływ spalin a tym samy reguluje ciśnienie. Jeżeli tak to może nie będzie większego problemu żeby to rozruszać :> W najbliższy piątek spróbuję!
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 19:17   

Czyli chyba znaleźliśmy odpowiedź dlaczego nasze R tracą moc i moment przesuwa się w górne granice obrotów, jak się okazuje Przemo285 miał racje.
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 19:45   

Czyli oznacza to, że przycina się na pozycji otwartej ominięcia turbiny, ciekawe czy siłownik zamyka, czy otwiera obejście?
_________________
Tomek
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:11   

marcz napisał/a:
mamy do czynienia
z zaworem upustowym (z ang. chyba wastegate), gdy ciśnienie wzrośnie ponad zadany poziom. Często przy tuningu uturbionych silników podwyższa się ten próg doładowania aby zwiększyć ciśnienie doładowania. Ale to wymaga znajomości parametrów turbiny aby nie przesadzić. Jeżeli ten zawór przyciął się w pozycji otwartej, to działanie turbiny jest bardziej symboliczne. Jeżeli w pozycji zamkniętej, to istnieje ryzyko awarii turbiny.
Jeżeli chodzi o zdjęcia, to chyba mowa jest o tym miejscu, gdzie autor proponuje założenie sprężynki (BOOST INCREASE) zwiększającej ciśnienie doładowania:
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75tu3.htm#BI
Osobiście akurat tego nie zamierzam próbować.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:31   

No czyli mamy zwykłą turbinę ;) Taka mała sprężyna.... hmn... :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Siłownik przy turbinie
tommsz Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Mar 30, 2008 13:38
Brt
Brak nowych postów [R75] Czujniki ciśnienia przy turbinie ??
deko77 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lip 26, 2009 13:32
deko77
Brak nowych postów [R75] Zerwane cięgno zmiany biegów przy skrzyni
prowizoryczna naprawa
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 21, 2009 16:51
kris-tofer
Brak nowych postów [r75]Raz odpala raz nie chce wcale.
Majkel1993 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sty 21, 2017 10:36
Majkel1993
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ładowania wcale się nie zapala,a potem żarzy
obet Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Kwi 18, 2011 23:38
obet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink