Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie
Autor Wiadomość
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:36   [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie

Cześć,
kupiłem autko jakieś półtora roku temu. Od samego początku prawy przedni reflektor był jakis taki matowy, tal jakby przybrudzony od zewnątrz, nie dało się tego wyczyścić, do tego parował i miał oberwaną elektryczną regulację. Kupiłem ostatnio używany reflektor, wymieniłem dzisiaj, podjechałem na stację diagnostyczną w celu regulacji, no i facet mi mówi ze ten reflektor jest angielski i u niego badanie diagnostyczne by nie przeszło :cry:
Od czasy kiedy posiadam Rover'a byłem na dwóch badaniach technicznych i nie było problemu. Kupiłem reflektor o dokładnie takich samych oznaczeniach, jak ten co miałem.

Oznaczenia na reflektorze, stojąc przodem do niego:

1a|HCR|PL| A | E11 | 00
01|04 |02
<-|<->|<-

| - oddzielenie kolejnych elementów

Lewy reflektor ma znalogiczne oznaczenia, tym że strzałki są odpowiednia -> <-> ->
Obra reflektory są oryginalne, z napisem ROVER.
Wg tego, co udało mi się znaleźć wcześniej na forum, to jeśli pod HCR jest strzałka <->, to reflektor jest dopuszczony do ruchu lewo i prawostronnego.
Jak z tym jest? Czy muszę wymienić oba reflektory na nowe by mieć pewność, że w kwietniu przejdę badanie techniczne bez problemu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Sob Gru 06, 2008 17:57   

Oznaczenie szkła (plastiku lampy) będzie takie samo, ponieważ w anglikach i europejczykach używali tego samego.
Różnica jest w plastiku załamującym światło wewnątrz reflektora. Jeśli masz stary reflektor to nie jest tak źle jak myślisz. Wystarczy otworzyć reflektor, tj. rozłączyć "szkło" od obudowy, są różne szkoły, można wsadzić do piekarnika, można używać suszarki lub opalarki czy też lutownicy do plastiku. Ważne żeby używać gorącego powietrza i nie przesadzić, najlepiej nagrzać na początku zaczepy "szkła" odgiąć je, żeby później nie mieć problemów przy otwieraniu reflektora.
Po otwarciu wymieniamy plastik wewnątrz reflektora (najlepiej robić w domu i mieć czyste ręce, żeby nie nabrudzić w środku, w szczególności nie ubrudzić odbłyśnika, najlepiej też uważać z jego czyszczeniem).
Trzyma się on na kilku zaczepach które trzeba podważyć, ale uwaga żeby nie pękło.
Po wszystkich najlepiej nagrzać najpierw obudowę w piekarniku i skleić razem, nagrzać zaczepy "szkła" i je zagiąć z powrotem.
Przeprowadzałem taka "operacje" i się udało, nie paruje ani nic.
Tylko trzeba mieć ten wewnętrzny plastik, ja wymieniałem po stłuczce. Kupiłem angielski, a z rozbitego miałem wkładkę o której mowa.

pozdrawiam i życzę powodzenia.

p.s.
Jak pamiętam to na czarnej obudowie powinna widnieć naklejka na której będzie napisane LHD (left-hand drive - Europa) lub RHD (right-hand drive - Anglia). Choć i to mogli przekleić, najlepiej porównaj reflektory to będziesz widział o co chodzi.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Gru 06, 2008 21:41   

Najlepiej podjedź pod ścianę jak będzie ciemno. Jeżeli będziesz mieć strumień światła jak te kreski (lewa) __/ i (prawa) __/ to jest wszystko ok. Jeżeli jednak w prawej lampie ukaże się coś takiego \__ oznaczać to będzie, że wtopiłeś.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Gru 07, 2008 00:02   

ewentualnie na czas przeglądu można nakleić takie naklejki:



jeśli wogóle one działają.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 22:06   

No to wtopiłem, no cóż, zdarza się. Zasugerowałem się oznaczeniami.
Nie wiem czy będę się bawił w wymianę plastiku wewnątrz reflektora. Może poczekam na jakąś "okazję" i kupie prawidłowy reflektor.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam wszystkich :smile:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 23:06   

Oglądajac jednego Fredzia poprzekładce zastanawiałem się po kiego rzyba ktoś coś takiego nakleił na lampy. Teraz już wiem.
Auto kupwaliśmy dla kumpla i przeszło przegląd czyli widocznie działa.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 11:45   

Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak :?: Sam odbłyśnik może zostać z anglika :?:

Pozdrawiam
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:32   

Nie wiecie gdzie można kupić te nalepki.
Ja zmieniłem lampy na europę ale mam lampy angielskie do Freelandera w limitowanej wersji (Białe kierunki na podwójnej żarówce W5W wyglądają super.
Chętnie kupie takie.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:52   

Mam jeszcze takie pytanko ... jakiego kleju najlepiej użyć do sklejenia reflektora :?:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:56   

np. przezroczystego silikonu szklarskiego
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:51   

SyntaX napisał/a:
Nie wiecie gdzie można kupić te nalepki.

www.ebay.co.uk
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 14:54   

laskarm napisał/a:
Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak :?: Sam odbłyśnik może zostać z anglika :?:

Pozdrawiam


musisz koniecznie wymienić właśnie odbłyśnik gdyż właśnie ON jest odpowiedzialny za wiązkę światła
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 15:06   

wieslaw_b., nieprawda
odbłyśniki są identyczne. Pryzmat załamuje światło. Przynajmniej tak jest w R400
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 15:28   

potwierdzam slowa grega! jedynie pryzmat wymieniasz i wsio, operacja prosta jak sikanie;)

a ja jak kiedys rozklejalem lampe to ja zlapalem na zaczepy i oblecialem zwykłym silikonem bezbarwnym (stosowanym ogolnie w lazienkach) lampa trzyma sie juz od kilku miesiecy, nie paruje ani nic;)

PS ma ktos moze pryzmat do lewej lampy do 400 na zbyciu? mialem u siebie lekko zżułkłe pryzmaty a teraz po stluczce kupilem cala lampe europejska, ktora ma piekny przezroczysty przyzmat i chetnie bym wymienil odrazu drugi bo bedzie brzydko wyglądało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 18:24   

Udało się :grin: zrobiłem wszystko wg opisu Wazzabii
Wystarczy wymienić sam pryzmat. Porównując po wymontowaniu ten ze starej lampy europejskiej z tym z reflektora-anglika widać różnicę właśnie w sposobie załamywania światła. Jest na pryzmacie taka linia oddzielająca dwa rodzaje "wzorków" załamujących światło, w angliku jest ona skierowana w kierunku prawo-góra (patrząc na reflektor z przodu), czyli do osi jezdni, a w lampie przystosowanej do ruchu prawostronnego w kierunku lewo-góra, czyli w kierunku pobocza.
Teraz tylko czekam na ładniejszą pogodę, aby wymienić reflektor w aucie :smile:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 22:00   

to co naprawiles reflektor i bedziesz go wymienial jeszcze?

chyba chcesz go zalozyc, jak bedize ladniejsza pogoda:D
a to w sumie nie jest takie straszne, max 20 min roboty...pamietaj, zeby pojechac od razu na stacje diagnostyczna, sprawdzic ustawienie swiatla;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 11:14   

Obecnie mam założonego innego anglika w aucie, ten co rozklejałem i zmieniałem pryzmat był że tak powiem luzem :smile:
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:53   

greg-si napisał/a:
wieslaw_b., nieprawda
odbłyśniki są identyczne. Pryzmat załamuje światło. Przynajmniej tak jest w R400

Zastanowiło mnie Wasze zdecydowane twierdzenie, że wystarczy wymienić pryzmat (rozumiem że pryzmatem nazywacie przednią część reflektora inaczej "szkło") i z reflektora angielskiego jest europejczyk.
Faktycznie nie wiem jak jest w Roverkach serii 400 ale w Rover 75 na pewno trzeba wymienić lustro czyli odbłyśnik.
Pryzmat dodatkowo modeluje światło ale generalnie odbłyśnik kierunkuje snop swiatła.

Na dowód zamieszczam zdjęcia odbłyśnika Rover 75.
Kolorem czerwonym zaznaczyłem przebieg poprawnego załamania na lustrze wersji angielskiej aby spełniał wymogi oświetlenia dla ruchu prawostronneggo.
Jestem bardzo ciekawy co na takie światła powie diagnosta. Jeśli kiedyś wykonasz badania techniczne to podziel się doświadczeniami.
A tak na marginesie, diagności często nawet typowo angielskie oświetlenie przepuszczają na badaniach.
Pozdrawiam
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 16:19   

Mówiąc o pryzmacie w reflektorze do R400 mam na myśli nie przednie szkło reflektora, tylko element załamujący światło przymocowany bezpośrednio do odbłyśnika, za nim jest żarówka do świateł mijania.

Poniżej zdjęcie, wykonywane aparatem w komórce, więc jakość nie najlepsza
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 21, 2009 18:32   

wieslaw_b., takich załamań w R400 nie ma które zaznaczyłeś. Ja jestem na 99% przekonany że są identyczne ponieważ mając angielski reflektor w łapie nic nie zauważyłem żeby się różniły. Mowa oczywiście po jego rozebraniu.
Pryzmat pokazał laskarm. Strasznie wyjarany. Tutaj foto ode mnie:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420Di 1997] Reflektor.
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 26, 2010 10:13
mirwin
Brak nowych postów [R45] Części karoserii - zderzak przedni błotnik reflektor
kaczorowski92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lut 14, 2017 19:29
iktorn73
Brak nowych postów [R 420 SDI anglik]
xel22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 17, 2010 16:45
Firq
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Pytanie o pokrywalność części anglik-europa
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sie 20, 2011 20:12
Armandoo
Brak nowych postów [R420] Prawy reflektor
laskarm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 01, 2008 11:22
piotreq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink