Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Problem niezidentyfikowany
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Problem niezidentyfikowany

Jakaś część wyleciała z silnika -> patrz zdjęcia
Autor Wiadomość
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 17:49   [R600] Problem niezidentyfikowany
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich, niestety znów mnie dopadły problemy techniczne z Roverkiem, tym razem bardziej poważne.

Obok silnika, po prawej stronie, znajduje się płaska plastikowa obudowa (pomiędzy silnikiem a filtrem powietrza). Dzisiaj, dokonując standardowych oględzin i kontroli płynów, zauważyłem, że ta czarna obudowa jest rozcięta i wystaje z niej jakaś blaszka.

Dotknięcie blaszki spowodowało, że po prostu wypadła. Widać, że została rozerwana i wykrzywiona!!!

Co ciekawe, samochód odpala i jeździ bez żadnych zarzutów. Daję zdjęcia, by było wiadomo o co w ogóle chodzi:

1. Widok z daleka - widać między filtrem a silnikiem plastikową obudowę z żółtą naklejką.


2. Z bliska - rozcięta obudowa i wystająca blaszka


3. Wyjęta blaszka w całej okazałości...


Jak już wspominałem, samochód jeździ (narazie...) Jeżeli rozchylić rozciętą obudowę, widać tam pracujące elementy mechaniczne.

Pytanie - co to w ogóle jest.... czy da się to naprawić, ile musi kosztować i co powinienem kupić? Spotkał się ktoś z czymś takim?
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 01, 2009 17:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:00   

Lepiej ściągnij osłone paska bo możliwe, że cos się stało s którymś kołem po którym śmiga pasek rozrządu.... oglądnij dokładnie koła
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:14   

Chester napisał/a:
śmiga pasek rozrządu


nie rozrządu tylko pompy wtryskowej
rozrząd masz z drugiej strony a po tej stronie jest pasek pompy wtryskowej
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:21   

A nie jest to coś jak zabezpieczenie koła zębatego na wałku :?:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:25   

ja radzę ściągnąć obudowę i zobaczyć gdzie jest druga część tej blaszki,może została na swoim miejscu i będzie widać skąd wyleciała ta połowa
jeśli wyszła przez obudowę znaczy że ją przecięła z dużą siłą
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:39   

a ja widze ze masz zmiazdzoną metalową rure co idzie do intercoolera, czy to tylko tak wyglada na zdjeciu
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:40   

funfel napisał/a:
a ja widze ze masz zmiazdzoną metalową rure co idzie do intercoolera, czy to tylko tak wyglada na zdjeciu


one są już takie spłaszczone,u mnie też tak jest :smile:
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 18:46   

Tam na tym kawałku metalu są właśnie takie odbicia jakby z koła zębatego :\\
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 19:00   

szosownik napisał/a:
funfel napisał/a:
a ja widze ze masz zmiazdzoną metalową rure...


one są już takie spłaszczone,u mnie też tak jest :smile:

U mnie tez jest, ale na zdjeciu wydaje mi sie ze bardziej niz u mnie, ale pewnie mi sie tak tylko wydaje;)
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 21:28   

Odpowiedz co to jest widoczna jest na obrazku....

szosownik tak dla ścisłości to jest to drugi pasek rozrządu ;) KLIK
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 21:31   

Chester napisał/a:
Odpowiedz co to jest widoczna jest na obrazku....


postarałeś się kolego,dobrze bo nie dawało mi to spokoju :smile:
hmmmm może by za w czasu u siebie to zdjąć żeby nie mieć takiej akcji :wink:

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 21:34 ]
Chester napisał/a:
szosownik tak dla ścisłości to jest to drugi pasek rozrządu ;) KLIK


w sumie masz rację bo tak się mówi :smile:
ale i ja głupoty nie palnąłem nazywając to po imieniu :smile:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 21:43   

szosownik napisał/a:
hmmmm może by za w czasu u siebie to zdjąć żeby nie mieć takiej akcji :wink:
mi się wydaje że ta blaszka uniemożliwia spadanie paska i ewentualne tarcie o obudowę i niszczenie paska w rezultacie jego urwanie ;)
szosownik napisał/a:
ale i ja głupoty nie palnąłem nazywając to po imieniu :smile:
nie napisałem że głupoty gadasz
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 21:45   

Chester napisał/a:
nie napisałem że głupoty gadasz

a ja też nie napisałem że ty napisałeś :smile:
pozdro :piwko:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 21:51   

szosownik, w każdym bądź razie awaria z pozoru błaha może okazać się poważna.

Vader, nie zastanawiaj się tylko ściągaj obudowę i sprawdź czy masz w całości koło na pompie i oglądnij pasek ;) Oczywiście nie zapomnij o zablokowaniu rozrządu w razie zdejmowania paska ;)
 
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 22:20   

Sam sobie tego nie zrobię, z braku czasu, narzędzi, wiedzy i umiejętności. Uważam, że pewne sprawy trzeba zostawić ludziom, którzy się na tym znają :)

Ale muszę wiedzieć: co się stało, co to jest.... bym mógł w ogóle sprecyzować problem mechanikowi i żeby mnie nie oszukał. A to forum już baaaardzo mi pomogło....

Pytanie jest takie: robiłem niedawno rozrząd, wymienili dwa paski. Jest możliwe, że zrobili coś źle, skoro ta część odpadła? Pytam, bo kombinuje nad ewentualnym podciągnięciem tego pod "reklamację".
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 22:22   

Vader napisał/a:
Pytanie jest takie: robiłem niedawno rozrząd, wymienili dwa paski. Jest możliwe, że zrobili coś źle, skoro ta część odpadła? Pytam, bo kombinuje nad ewentualnym podciągnięciem tego pod "reklamację".

Ja bym na głupa pojechał :) może uznają reklamację ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 22:25   

Jeszcze jest pytanie czy dojade cało te 25km :) Bo do tego mechanika mam właśnie tyle (samochod robie w miescie w ktorym pracuje).

I ciekawe ile kosztuje taki szosownik..... i co jeśli urwała się ta śruba montazowa... już się boje :(
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 00:29   

Z tego co pamiętam jak kiedyś ściągałem u siebie tą obudowę od paska pompy wtryskowej to ta blaszka jest umieszczona na kole pasowym od strony silnika po ty by pasek się nie zsuwał na bok, jeśli się mylę to mnie poprawcie.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 09:21   

Chester napisał/a:
szosownik, w każdym bądź razie awaria z pozoru błaha może okazać się poważna.

dokładnie

michal21dna napisał/a:
po ty by pasek się nie zsuwał na bok, jeśli się mylę to mnie poprawcie

nie ma co poprawiać bo raczej innej funkcji to nie pełni :smile:

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 09:24 ]
coś musiało się przyczynić do tego że to zabezpieczenie spadło,może pasek cały czas napierał :???:
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 16:04   

Niestety, tak jak pisaliście - padł ten ogranicznik przy kole pasowym pompy. Pasek jest pocięty, ledwie dojechalem do mechanika. Koła samego kupić nie mogę, zatem zostaje kupno pompy wtryskowej. Cała zabawa łącznie ze wszystkimi częściami to niecały 1000 :(

Dziekuje wszystkim za rady i pomoc...
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] SRS PROBLEM
Domcio Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Lis 02, 2009 16:00
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Problem z ABS
Alin Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Maj 28, 2007 17:32
piter34
Brak nowych postów [ R600 ] problem z odpaleniem
piotrek1988 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lut 14, 2012 16:58
rami1000
Brak nowych postów [R600]Problem z odpaleniem
maniek12345 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Lis 11, 2011 21:22
maniek12345
Brak nowych postów [R600] Problem z alarmem
rami1000 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Paź 06, 2010 16:50
Poznandembiec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink