witam w moim R214si mam jakąś starą instalację gazową.chciałem ją wyregulować i mechanik powiedział mi że nalepiej założyc sekwęcję a to nie wchiodzi w grę.lub założyć metalowy kolektor bo plastik mi rozsadzi przy strzale.tylko czy wogule są metalowe kolektory?czy komuś już rozsadziło kolektor?słyszałem że można w nim zrobić jakieś otwory z klapką czy ktoś tak ma zrobione?proszę o wskazówki jak to zrobić.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:33
Nie miałem gazu, nie mam i miał nie będę, ale co do plastykowego kolektora i tych dziur z klapkami - to nazywają się gwizdki przy nagłym wzroście ciśnienia otwierają się (gwiżdżą - stąd ta nazwa) i regulują ciśnienie, zapobiegając rozwaleniu kolektora lub filtra.
Co do wymiany na kolektor metalowy, nie wiem jak to jest do końca, ale pamiętam że w skodziankach też straszyli że będą strzelały kolektory (1,6 - kolektor plastykowy) i jakoś nie strzelały, montowali gwizdki i było ok.
Mimo że osobiście nie miałem nigdy gazu, to w autach znajomych nigdy nie było przypadku rozsadzenia kolektora, a swego czasu jeździło sporo z nich Skodami 1.6 MPi z kolektorem plastykowym. Za to częstą usterką było zsadzanie w skrajnych przypadkach rozrywanie obudowy filtra powietrza.
metalowy kolektor jest w polonezie w roverach były ale chyba tylko w starszych modelach (kanciakach)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 15:15
Kupujesz gotowe "gwizdki" u gazownika albo w sklepie z częściami i wycinasz otwory. Przyklejasz porządnie te "gwizdki" i fertig . Oczywiście nie wycinasz otworów w kolektorze tylko w obudowie filtra powietrza. I lepiej kupić "gwizdki" ze sprężynką a nie z gumką( ale to moje zdanie)
Ok tylko w obudowie filtra nie założe tych gwizdkow bo mam założony stozek:)najlepiej więc będzie jak wjade na warsztat.mam już zarys tematu dzięki wam więc nie naciągna mnie np na sekwecje:)pozdro
Można dostać aluminiowy kolektor, ostatnio nawet na allegro wpadłem na fabrycznie nowy. Albo poszukaj 114GTi / 214GTi / VVC na części. Z Poldorovera podpasujesz tylko dolną część kolektora, bo puchę ma wyprowadzoną w przeciwnym kierunku niż Rovery. Zawór upustowy spełni swoją rolę, ale lepiej mieć porządny aluminiowy niż plastik. Potrzebna będzie też przepustnica z krokowym.
U mnie parę razy wybuchła benzyna w kolektorze i nic się z nim nie stało, a ze stożka wióry poleciały
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum