Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] PILNE jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] PILNE jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora
Autor Wiadomość
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



  Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:59   [R75] PILNE jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Jak w temacie jak zmienić i naciągnąć pasek klinowy w dieslu potrzebna pilna porada
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 18:49   

napinaczem rolkowym , przez zwolnienie i dokręcenie śruby napinacza kluczem oczkowym.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 19:00   

witam ok ale gdzie się go odkręca chodzi o ten pasek który napędza pompę wspomagania i alternator jest tam taka rolka ale nie wiem jak ją popuścić

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 19:04 ]
SeniorA, Witam może mi coś pomożesz wymieniałem pompę wspomagania w 75 dieslu i teraz muszę założyć pasek wielorowkowy ale niewiem jak go naciągnąć
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 19:07   

Chyba to jest ten ala napinacz


_________________
Rover 75 2.0i
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 19:16   

ok to chyba ten ale jak go poluzować ciekawe cz trzeba zdejmować kolektor
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 19:40   

To jest to. Kluczem tzw.oczkowym kopytkowym od spodu auta .Sciągnij koło.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 19:51   

a jak je spowrotem założe skoro tam jest tak mało miejsca
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 20:02   

Koło auta ściągnij a nie rolkę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 21:11   

ok pasek założony a teraz powiedzcie mi jaki płyn idzie do wspomagania ukł. kierowniczego
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 22:56   

spełniający wymagania Dexron III
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bareq 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: UK



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 17:15   

Jaki klucz jest potrzebny do poluzowania tego napinacza? 28?

edit: ok juz wiem ze 24, ale zauwazylem ze rolka sie wysuwa zostawiajac coraz mniej miejsca na klucz, a pasek jest dalej tak samo naciagniety, o co tu chodzi? boje sie ze jak ta sruba wyjdzie razem z rolka to potem jej nie wsadze na miejsce spowrotem

[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 19:32 ]
pomozcie bo woz rozkrecony i nie wiem co dalej robic :(

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 16:15 ]
sciagniety, pomagier docisnal napinacz lomem i pasek zszedl

z ciekawostek - okazalo sie ze alternator halasuje bo pekl element do ktorego wchodza sruby mocujace i kolo bylo ustawione lekko pod katem w stosunku do paska
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 03, 2014 19:20   

Czy w silniku benzynowym tak samo naciąga się pasek? Czy żeby wyjąć alternator trzeba odkręcać łapę silnika?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 22:42   

Jeśli mówimy o kv6 to trzeba odkręcić łapę do wymiany paska nie do wymiany alternatora i też jest tam napinacz, który się odciąga grzechotką na przykład, kwadratowy otwór ale nie pamiętam rozmiaru czy 1/2 czy 3/4 cala.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 03, 2014 23:31   

To jak odkręcić tą niższą śrubę bez zdjęcia łapy? Można jedynie płaskim coś próbować bo grzechotka odpada...?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 23:19   

Ja zrzuciłem pasek potem oczkowy płaski i grzechotkę na oczkowym, nie wiem jak one się nazywają profesjonalnie, ale możesz odkręcać łapę bo dużo dłużej to nie zajmie i tak warto nadkole ściągnąć, łatwy dostęp do napinacza i łątwiej pasek nałożyć spowrotem. Tylko mam nadzieje, że nie musze mówić o podparciu silnika i odłączeniu akumulatora ;)
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 09:14   

Witam, jaki jest klucz i numer aby poluzowac napinacz od paska alternatora? silnik 1.8 vvc
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 09:34   

W 75 nie ma silnika 1.8vvc więc patrząc na dane, które podałeś w swoim profilu przeczytaj, w jakim pod forum jest ten temat.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
bartek19901990 



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 33



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 22:09   

rozumiem moze i nie ma ale nie bede zalkadal nowego tematu bo kaste mam od 200 asilnik 1.9 vvc i moze ktos sie orientuje jaki klucz i ozmiar jest przy tym silniku. pozdrawiam
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 22:42   

Ty śmierdzący leniu. Od razu powinieneś bana dostać za cwaniactwo i lenistwo. klucz to dwunastokątna szesnastka z tego co pamiętam, jeśli nie to klucze w dłoń i metoda prób i błędów chyba ze jesteś UFOlem. Pozdrawiam, mam nadzieje ze pomogłem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alternator demontaż a pasek klinowy
kolas200 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Kwi 09, 2014 21:20
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Rolka napinająca pasek klinowy POMOCY
lkwiatos Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Wrz 27, 2009 09:41
lkwiatos
Brak nowych postów [R75] Zerwany pasek od alternatora
Eros Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Mar 07, 2015 14:51
Eros
Brak nowych postów [R75] Wymiana alternatora w CDT
maras62 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 19, 2023 21:53
maras62
Brak nowych postów [R75] Poszukuje alternatora
matti Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Mar 04, 2009 22:16
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink