Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 08:22   [R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego

Witam,

Moze ktos z forumowiczow ma doswiadczenie w kwestii jak mocowany jest napinacz paska wielorowkowego?

Musze go zdemontowac bo niestety posypaly sie z niego podzespoly a nie mam pojecia jak.

Ewentualnie jesli ktos demontowal ta czesc - prosze o wskazowki.

Z gory dzieki za wszelka pomoc w tej sprawie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 08:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 08:38   

W elemencie aluminiowym jest śruba centralna-jedna odkręcasz ją i wyciągasz cały napinacz (może być pod zaślepką)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 09:17   

Ok.

A teraz jeszcze jeszcze jedno pytanie: moze ma ktos jakis pogladowy rysunek konstrukcji takiego napinacza?

Z tego co widzialem odczepila sie (albo urwala - nie wiem jak jest mocowana) okragla blaszka znajdujaca sie od strony rolki (prawdopodobnie zakrywa jakas sprezyne czy cos tego typu).
Ktos kto widzial taki napinacz powinien wiedziec o co mi chodzi.

Czy jest to w jakis sposob do naprawienia bo nie chce wywalic 500zl na nowy ?
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 24, 2007 09:31   

piotreq napisał/a:
nie chce wywalic 500zl na nowy

chyba za takie pieniądze widziałeś pozłacany... :razz:
A na poważnie :wink: jak poleciała Ci rolka napinacza to wymienisz ją znacznie taniej.
Sprawdź co znajdziesz w InterCars. (rolka RUVILLE za 83zł)
Jeżeli jednak padło coś więcej i wymienić musisz całość to koszt robi się większy niestety :neutral:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 09:35   

Jak by to byla tylko rolka to bym sie cieszyl ale niestety rozsypal sie element napinajacy.

Przed chwila zagladalem pod maske i tak sie zastanawiam czy da sie to w ogole wymontowac bez zdejmowania kola pasowego pompy wody.

Wydaje mi sie ze te 2 elementy nachodza na siebie.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 09:46   

piotreq napisał/a:
...A teraz jeszcze jeszcze jedno pytanie: moze ma ktos jakis pogladowy rysunek konstrukcji takiego napinacza?...

proszę :mrgreen: ... może poniższy obrazek Ci coś pomoże
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 09:51   

Ale nie chodzi mi o napinacz rozrzadu tylko paska wieloklinowego czy wielorowkowego bo roznie to nazywaja (ten od alternatora, pompy wody itp.) :roll:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 10:19   

piotreq napisał/a:
Ale nie chodzi mi o napinacz rozrzadu tylko paska wieloklinowego czy wielorowkowego bo roznie to nazywaja (ten od alternatora, pompy wody itp.) :roll:

nie wiem na ile Ci to pomoże, ale niestety jedyny obrazek jaki znalazłem w RAVE nie pokazuje zbyt wielu szczegółów, a pokazuje przede wszystkim rolkę paska ... może ktoś jeszcze znajdzie coś bardziej konkretnego :/
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 10:23   

da się wymontowac bez ściągania koła wspomagania ;) trzeba najpierw odkręcić rolkę z napinacza (klucz 15), bo zakrywa śrubę mocującą napinacz. Nastepnie odkręcasz sam napinacz. Spotkałem sie z dwoma rodzajami śrób mocujacych:
1. 12 ramienna gwiazdka o rozmiarze 14mm (kupujesz nasadkę 14 tyle, że nie 6 a 12 kątną)
2. Klucz imbusowy ale nie pamietam rozmiaru (8 - 10 :roll: ) W przypadku imbusa jest też specjalna podkładka która zapobiega spadnięciu tej blaszki.

Myslę, że u Ciebie bedzie opcja nr 1.
Napinacz mozna naprawić samemu mając dobrego tokarza i kawałek np teflonu pod ręką. W napinaczu wyrabia sie takie hm łozysko/tuleja plastikowa wewnątrz. Trzeba ją wyjąć i wna to miejsce wytoczyć i nabić swoją. Mnie to kosztowało "flaszkę" ;)
jak znajdę odrobinę czasu, to wrzucę fotki ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 12:00   

Czyli rozumiem ze przez ta wyrobiona tuleje moze spasc okragla blaszka ktora jest na wierzchu ?

Musi byc tam koniecznie teflon czy mozna zastapic to innym materialem ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 12:18   

Może byc inny materiał dobrze współpracujący ze stopami aluminium, bo z niego jest zrobiony napinacz. Moim zdaniem teflon, lub jego pochodne najlepiej się sprawdzi. U mnie sie dobrze sprawdza od jakichś 20 - 25 kkm ;) Tuleja u mnie została wykonana z materiału teflonopodobnego stosowanego na łozyska ślizgowe przekładni zębatych ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 14:15   

Brt jak znajdziesz chwilke i mozesz te fotki wrzucic to bede bardzo wdzieczny.

Chcialbym wiedziec czego moge sie tam spodziewac...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 23:09   

No to wrzucam ;) Jest zarówno wersja "w rozsypce" jak i "trochę poskładana", oraz z nową tuleją.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 18:39   

Stokrotne dzieki za fotki.
Punkcik juz u Ciebie na koncie :smile:

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: jak gorna czesc napinacza (ta z rolka) "trzyma sie" dolnej i nie wysuwa sie na zewnatrz ?

Z tego co widzialem u siebie i na zdjeciach wynika, ze trzyma ja ten okragly metalowy element z wybitym numerem. W takim razie ta tuleja w srodku musi byc delikatnie rozklepana po zalozeniu zeby nie spadl (cos ala nit). Ale ja u siebie nie zauwazylem zeby fabrycznie bylo tak zrobione.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 18:54   

Jest dokładnie tak jak piszesz w środku jest tulejka rozprasowana i trzyma dwie części razem , dorażnie skręcasz te dwie części razem napinasz ręcznie i też pojedziesz
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 18:57   

przemo285 napisał/a:
dorażnie skręcasz te dwie części razem


Chodzi Ci o to zeby sprezyny sie pozbyc i "na sztywno" skrecic?
Ostatnio zmieniony przez piotreq Czw Paź 25, 2007 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 19:00   

Dokładnie tak o to chodzi
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 19:01   

Ok. Dzieki za pomoc.

Zaraz zabieram sie za robote.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 19:21   

Tylko musisz zastosować jakiś dystans w środku między jedną częścią a drugą
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Kistek 



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 15:12   

Mam pytanie , bo właśnie też mi się rozleciał napinacz, na prezentowanych fotografiach tuleja plastikowa jest zabezpieczona zawleczką, w moim nie widzę nic takiego, nie ma nawet rowka do zawleczki. Czy jest możliwe że wszystko trzyma ta okrągła blaszka z wybitymi nr? I jeszcze jedno na pierwszym zdjęciu z prawej strony sprężyny jest taki chyba plastikowy pierścień u mnie tego też nie widzę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]napinacz paska wielorowkowego
kierowca Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Gru 13, 2014 17:31
kierowca
Brak nowych postów [R420] Napinacz paska wielorowkowego
Napinacz paska wielorowkowego
Upgreydd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Sty 30, 2013 21:16
sew
Brak nowych postów [mg zs 180] zwolnienie napinacza paska wielorowkowego!
kawa32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lip 03, 2012 00:28
sTERYD
Brak nowych postów [416] Rolka napinacza paska wielorowkowego
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 18, 2011 06:17
kondzio508
Brak nowych postów [R416 Si '97] Rolki napinacza paska wielorowkowego
jakie?
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 08, 2009 18:41
luqar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink