Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 09:11   [r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24

Mam problem z nowo założoną instalacją brc sequent 24. Otóż jadąc jednostajnie na gazie, przy wciśnięciu pedału gazu (nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie) szarpnie i dopiero potem auto zaczyna przyspieszać. Oprócz tego mankamentu nie widzę różnic między benzyną i gazem. Samochodu jeszcze nie odebrałem od gazownika, bo usterkę musi wyeliminować, ale chciałem was zapytać o zdanie. Co to może być? Gazownik stwierdził, że być może sonda lambda może być winna, niby działa ale momentami się "przycina". Czy jej wymiana faktycznie może rozwiązać problem? Zaznaczę jeszcze, że na benzynie wszystko jest oki i spalanie także mam w normie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 19, 2009 09:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 13:45   

U mnie jest tak samo z tym, że dzieje się to tylko gdy gwałtownie wcisnę pedał gazu jadąc oczywiście na gazie, bo na benzynie tego nie ma. Chętnie się dowiem dlaczego tak jest. Czekam na odp.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:17   Re: [r420si '97] problem z instalacją brc sequent 24

GG napisał/a:
Mam problem z nowo założoną instalacją brc sequent 24. Otóż jadąc jednostajnie na gazie, przy wciśnięciu pedału gazu (nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie) szarpnie i dopiero potem auto zaczyna przyspieszać. Oprócz tego mankamentu nie widzę różnic między benzyną i gazem. Samochodu jeszcze nie odebrałem od gazownika, bo usterkę musi wyeliminować, ale chciałem was zapytać o zdanie. Co to może być? Gazownik stwierdził, że być może sonda lambda może być winna, niby działa ale momentami się "przycina". Czy jej wymiana faktycznie może rozwiązać problem? Zaznaczę jeszcze, że na benzynie wszystko jest oki i spalanie także mam w normie.



za slaby reduktor i tyle :)
przerabialem to samo teraz mam cos mocnego zalożonego i nic takiego sie nie dzieje :)
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:27   

GG napisał/a:
przy wciśnięciu pedału gazu (nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie) szarpnie i dopiero potem auto zaczyna przyspieszać

Przy odejmowaniu gazu też czuć szarpnięcie?
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 14:39   

BoloSr napisał/a:
za slaby reduktor i tyle :)

Mam zamontowany reduktor BRC, do 1500 czegoś tam ZTCP i on jest dla silników z mocą od 100kW i niebieskie wtryskiwacze brc ;)

morris napisał/a:
Przy odejmowaniu gazu też czuć szarpnięcie?

Nie. Przy odejmowaniu wszystko jest oki.

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 17:01 ]
Dzwonił do mnie przed chwilą gazownik i mówił, że na cewce mam jakieś zakłócenia i pojawiają mi się peak'i. Zamienił więc sygnał z cewki na sygnał z czujnika położenia wału korbowego i ponoć teraz działa bez zarzutu. Jutro odbieram autko więc, napisze czy faktycznie to pomogło.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:53   

GG napisał/a:
Zamienił więc sygnał z cewki na sygnał z czujnika położenia wału korbowego i ponoć teraz działa bez zarzutu.

Zapytaj się go jak on to zrobił, to u siebie też zastosuje taki manewr.
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 14:19   

Samochód testowałem dzisiaj i sprawa wygląda następująco: pobieranie sygnału z czujnika położenia wału korbowego pomogło połowicznie. Na 4 i 5 biegu szarpania nie czuć, na 3 już trochę czuć, na drugim jeszcze bardziej i na pierwszym też. Pytałem o wymianę cewki, świec i czujnika położenia wału korbowego (bo też ponoć nie jest idealny) ale gazownik powiedział, że to pewnie trochę by pomogło ale się obawia, że dalej nie będzie się zachowywał tak jak na benzynie. Mówił też, że ewentualnie instalacja prince mogła by sobie z moim silnikiem poradzić, bo jej zasada działania jest trochę inna ale nawet jakbym chciał ją założyć to się nie podejmie, bo nie wie czy też nie byłoby problemów. Stwierdziliśmy, że ściągamy instalacje. Ot cała moja przygoda z instalacją gazową.

Może ktoś z was zna gazownika, który zakładał już w tym silniku sequenta z dobrym skutkiem i miałby ochotę się podjąć? :wink:
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 19:37   

Nie poddawaj się tak szybko. Podjedź do innego gazownika i zobacz co powie.
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 15:00   

U mnie jest podobny objaw i gazownik zalecił wymianę świec. W przypadku instalacji LPG elektryka musi być tip-top :) .Dzisiaj wymieniam świece,zobaczymy czy pomoże.
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 14:06   

iktorn73 napisał/a:
U mnie jest podobny objaw i gazownik zalecił wymianę świec.

A na jakiej podstawie stwierdził, że to one są przyczyną? Pewnie mu się tak wydawało...

Ja pojechałem na diagnostykę układu zapłonowego i wyszło, że wszystko z nim w porządku. Cewka oki, kable w porządku, napięcie, które daje cewka też dobre, świece także były dobre (ale wymieniłem na wszelki wypadek na nowe bo miały już 2 lata, a poza tym to mały wydatek). Lambdę mi sprawdzili. Do wszystkiego mam wydruki z wykresami.

W każdym razie instalacje jeszcze mam i gazownik z nią walczy. Na wtorek zamówił specjalistę z czakramu (dystrybutor) do mojego autka. Jak on nie pomoże to instalację ściągam.

Osobiście mam podejrzenie, że ta instalacja (BRC SEQUENT 24) poprostu nie nadaje się do tego silnika...
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 21:54   

Polecam STAG 300. Zero problemów.
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 10:09   

Wymieniłem świece i oczywiście nic to nie dało. Wyregulował instalację i chodzi to wszystko lepiej ale i tak wymienia mi na STAG300,wciąż szarpie i nie ma tyle mocy co powinien na instalacji KME.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 16:54   

iktorn73 napisał/a:
Wymieniłem świece i oczywiście nic to nie dało. Wyregulował instalację i chodzi to wszystko lepiej ale i tak wymienia mi na STAG300,wciąż szarpie i nie ma tyle mocy co powinien na instalacji KME.


reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 20:15   

Wygląda na to, że usterka została znaleziona. Odpowiedzialny za nią był potencjometr położenia przepustnicy. Po jego odłączeniu jak ręką odjął. Pozostaje mi poszukać nowego i wymienić. Przy okazji kupował już ktoś z was taki nowy potencjometr? Jeśli tak to gdzie i za ile?
 
 
adamk 




Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 139
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 21:02   

Witam Podłącze się do tematu gdzie można cos takiego kupic? badz jak jak ten potencjometr sprwdzic czy jest z nim wszystko ok?
pozdro
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 11:03   

BoloSr napisał/a:
reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy

A możesz dwa słowa więcej na czym polega różnica. Bo mi się już 3 raz psuje reduktor tylko tym razem skończyła się gwarancja (instalka BRC)
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 03, 2009 11:47   

morris napisał/a:
BoloSr napisał/a:
reduktor wymien na tłoczkowy a nie membranowy i wtedy nie odczujesz różnicy

A możesz dwa słowa więcej na czym polega różnica. Bo mi się już 3 raz psuje reduktor tylko tym razem skończyła się gwarancja (instalka BRC)


w tradycyjnym masz membrane gumowa a w tym tłoczkowym nie ma takiego czegos tylko jest tłoczek na oringach (szybciej dziala i mniejsze opory ma niz membranowy moge to potwierdzic z autopsji :) http://www.europegas.pl/?...tent=regulators ja mam tego magica i super dzila :)
 
 
czubaka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 18:55   

Witam,

Niestety u GG to nie był potencjometr co więcej, jak założył mój potencjometr do siebie to auto chodziło mu jeszcze gorzej a... mi na moim potencjometrze auto śmiga (czasem szarpnie ale tylko na 2 biegu i to jak wcisne gaz całym butem jak rolnik w Ursusie) gaz zakładałem u tego samego faceta co GG i powiem szczerze, że wrażenia czadowe :) w porównaniu do mazdy 323 '91r która jezdziłem na gazie wczśniej to niebo a ziemia, rzeczywiście nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEJ różnicy jeżeli chodzi o dynamikę i przyspieszenie na gazie w stosunku do benzyny (instalka BRC 24sequent).
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:36   

Ja miałem KME i te same objawy co u GG. Gazownik zmienił mi na STAG4 i zmienił końcówki wtrysków. Teraz chodzi wszystko idealnie. Sam Gazownik był zdziwiony że tak pomogła ta zamiana :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 18:34   

Dzisiaj gazownik ściągnął mi instalację. To definitywne pożegnanie z BRC. W między czasie zdążyłem sprawdzić "połowę" czujników w aucie i oczywiście wszystko było oki. Rozpłatałem też wiązkę idącą od komputera i żadnych przetarć nie znalazłem, pomierzyłem też kable czy nie mają przerw. Wszystko było oki.

Teraz zastanawiam się nad stagiem 300 Plus. Koleś z AC napisał mi na forum, że do mojego silnika musi być sterownik z możliwością "wycinania dotrysków, które występują w tym silniku".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Instalacja gazowa BRC Sequent 24
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 22, 2007 11:24
piter34
Brak nowych postów [r420si '97] instalacja stag 300 Plus
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 19, 2009 14:00
staf
Brak nowych postów [R420Si] Problem z grzaniem w samochodzie..
Robii2014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lut 05, 2015 18:33
slax
Brak nowych postów [R420si 1996r] szyby elektryczne problem
Bodxio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Kwi 08, 2010 22:39
Bodxio
Brak nowych postów [R45] Szarpanie po założeniu instalacji BRC sequent 24.11
walczakowski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lis 24, 2011 21:40
neo88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink