Wysłany: Pią Maj 27, 2011 21:59 [R75][2.0 CDT][r.2000] Wentylator chłodnicy
Witam, ja również wziąłem się za naprawę wentylatora. Zamontowałem jednobiegowy od Opla Vectry B. Pasuje idealnie śmigło tylko trochę mniejsze. 1 bieg (przewód czerwony) podpiąłem przez rezystor z zestawu wentylatora Vectry na silnik. Drugi bieg ( szary) bezpośrednio na silnik wentylatora. (-) czarny przewód do silnika wentylatora. Wszystko fajnie działało przed zmontowaniem sprawdziłem podpinając się odpowiednio bezpośrednio do akumulatora. Zmontowałem to w aucie i niestety czy włączam klimę czy nie, wentylator nie kręci. Próbowałem zagrzać auto pędziłem na wysokich obrotach jednak na maksa nagrzał mi się tylko do połowy wskaźnika, wentylator też się nie załączył. Macie może pomysł co dalej, bezpieczniki sprawdziłem nie wiem jak sprawdzić przekaźniki (wizualnie wyglądają ok )
a ja mam inny dylemat ... po małej stłuczce najwidoczniej zdeformowalo mi obudowe wentylatora chłodnicy ba gnojek trze ale kręci ... i zastanawiam się teraz czy prościej będzie kupić samą obudowę (może ktoś ma na sprzedaż ?) czy bawić się w wentyaltor od voyagera ? ceny oryginalnych do rover 75 są z kosmosu
ja kilka dni temu zakupiłem kompletny wentylator od Vectry B(silnik ze śmigłem i rezystorem) za całe 85 złotych z przesyłką, przerobiłem wg opisu ze strony klubowej i działa jak szalony
Ja również byłem zmuszony do przeróbki wentylatora. W starym pękł jeden magnes, wirnik się zatarł, no i całość po prostu uległa stopieniu. Nie było co reanimować. Kupiłem nowy silnik od voyagera 220zł i rezystor ze strony klubowej 48zł. Obudowa silnika pasuje idealnie w otwory, jednak mocowanie wiatraka wymaga przeróbki( a podobno u niektórych było identyczne ). Ostatecznie poskładałem wg. schematu Mariana K i od kilku dni cieszę się w pełni sprawną klimą. Oby jak najdłużej. Całkowity koszt ok 300zł. To chyba niewiele patrząc na cenę oryginalnego wentylatora.
Przy okazji chciałbym podziękować wszystkim znawcą. Dzięki wam po raz kolejny zaoszczędziłem kilka ładnych stówek.
a może jakimś cudem pasuje obudowa od innego samochodu ? bo widzę, że zakup samej oryginalnej obudowy nie będzie taki prosty ... czy obudowa z linka będzie może pasować do 2.0cdti ?
a czy przypadkiem te obudowy nie bedą pasować wymiennie przy małych przeróbkach? wyglądają na bardzo zbliżone z tym że z tego co widzę to: ta od benzyny ma wystającą jakby zaślepkę u góry tam gdzie CDT ma wlot powietrza. i dodatkowo zamaskowane są miejsca w dolnych narożnikach gdzie w CDT jest tam intercoler. Może dało by to radę jakoś przykręcić, choć cooler może przeszkadzać
no właśnie też mnie to zastanawia a wolałbym nie robić tego w ciemno więc poczekam na odpowiedź od kogoś z większą wiedzą na ten temat ... te dolne kratki zawsze można usunąć
Podepnę się do tematu.
Wymieniłem za rada forumowiczów rezystor(stary by orginalny a wentylator nie kręcił) na taki sam jak podani na forum. Wentylator idzie jak zapalę silnik i włączę klimatyzację. W drugim położeniu kluczyka stacyjki wentylator nie kreci. Czy to oznacza, że idzie na 2 biegu? Rezystor grzeje się bo czuć.
Pytanie co teraz sprawdzić. Temperatura na wskaźniku dochodzi do środkowej kreski a prędkość wentylatora nie zmienia się.
[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 19:44 ]
Dzisiaj chciałem sprawdzić napięcia na tej wiązce koło lewego koła- niestety zaskoczyło mnie to, że są dwie wiązki do wentylatora – jedna z dwoma przewodami i druga z trzema przewodami.
Dodatkowo sprawdzając te kable kable okazało się, że reaguje przekaźnik ( charakterystyczne tykniecie) – zlokalizowałem go przy puszce z bezpiecznikami – taki dodatkowy chyba bo pył przypięty do metalu plastikowym ściągaczem. Może ktoś zastosował inny silnik i jest inaczej.
Jutro wrzucę zdjęcia – może ktoś z was mi pomorze.
Teraz jest tak że wentylator włącza się co jakiś czas – zauważyłem przykładając rękę do rurki od klimy(tej cieplejszej), że wląca się jak jest cieplejsza i ją wychładza. Nie idzie cały czas.
Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 20:12 moj problem pomocy
Witam wszystkich użytkowników
od razu zaznaczę że przeszukałem forum ale nie znalazłem odp na moje pytanie lub zrobiłem co na nim pisali
Mój problem polega na ciągłej pracy wentylatora na max biegu.
1. wentylator już wymieniłem na ten z Vectry B (stary się zrypał) , pasuje wszystko zgodnie z pomocnym artykułem, niestety na kablach mam ciągle napięcie na max. więc to odpada
2. znalazłem plik z rozmieszczeniem czujników (wiem ze ten od temperatury wody jest po stronie pasażera ) ale nie mogę go znaleźć, na desce rozdzielczej po trybie testowym pokazuje niby temperaturę dobrą 70 stopni. (dla pewności ma 2 czujnik ale prośba niech ktoś dokładnie mnie uświadomi gdzie on jest by go wymienić.
3. kable sprawdzone wszystkie brak zwarcia,
4. puszka przy wiatraku ok.
5. może ktoś ma jeszcze i inny pomysł?
Druga sprawa spoza tematu to nie działa mi od zakupu tylnią wycieraczka bo to kombi
prąd nie dochodzi do silniczka na klapie, ktoś się może z tym spotkał?
piotrek_420_75, to może oznaczać awarię płytki sterującej. W dieslu jest podawany sygnał PWM (moduacja szerokości impulsu) więc bez oscyloskopu ciężko sprawdzić co wchodzi z silnika/klimy/Skrzyni automatycznej.
1. Wentylator chlodnicy kreci sie ciagle
2. Przeczytalem artykol mariana i kupilem szczotki i oddalem do naprawy
3. Mechanik mowi ze szczotki sa ok, komutator ok, komp pokazuje ponoc ok
4. Czy mialby ktos wskazowki dla mojego mechanika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum