Czy zna ktos wymiary Oringu uszczelniajacego termostat przy wejsciu do silnika ?
Chodzi o ten z numerem 9 na fotce. Niestety EPC nie podaje wymiarow .
Od razu pytanie praktyczne. Wymienial ktos ten oring i ma jakis sprawdzony, najlatwiejszy sposob ? Da sie to zrobic bez rokrecania termostatu przesuwajac cala rure ?
Mariusz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 18:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 55 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 19:06
Ten sam Oring będzie powodem mojej wizyty u mechanika w poniedziałek .
Sam nie znam rozmiaru. Jednak poproszę mechanika o podanie mi wymiarów to je tutaj wpisze. Jeśli ktoś mnie nie wyprzedzi.
Co do wymiany zostałem ostrzeżony że nie wiadomo czy nie będzie konieczne wymontowanie kolektora ssącego .
da się to zrobić, bo węże sie tyle przesuną, tylko trzeba odkręcić obudowę, i tą drugą śrubę, która trzyma rurę od chłodnicy do termostatu (tą rurę ze śrubą odpowietrzającą), która znajduje się gdzies pod drugą końcówką kolektora ssącego...
Jak ktoś wymieniał termostat to wie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Mar 29, 2008 23:47
AndrewS napisał/a:
zmierzylem suwmiarka wymiar rowka
czyli tak jakby wew. wymiar oringa wyszlo cus kolo 33,2 mm
rowek jest dosc gleboki wiec oring moze miec cus kolo 3-4 mm
Dzięki.
Potwierdzam, dla potomnych w/w informacje. Oring spokojnie 3-4mm. Na zewnątrz powinien mieć okolo 40mm, bo obudowa ma na zewnątrz 38mm.
U mnie, niestety, problemem nie był sam oring ale pęknięta obudowa w miejscu rowka na tenże.
Jakby ktoś kiedyś czytał w archiwum ten wątek, i nie miał możliwości kupienia nowej obudowy, podaje informacje: Obudowe najpierw skleiłem kropelką, posmarowałem wewnątrz dwuskładnikowym klejem epoksydowym i wcisnąłem do środka tuleję zrobioną z kawałka opakowania z napoju musujacęgo typu Plussszzzzz. Pasuje idealnie . -> Patrz foto. W mojej obudowie nie ma termostatu, bo zmieniłem na LandRoverowski PRT, ale tuleja wzmacniajaca nie powinna przeszkadzac.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem .
Witam!!!
Może za późno piszę ale dokonałem wymiany tych o-ringa .
Średnica (zewnętrzna) 40mm, grubość powinna wynosić 3mm.
Wymiana jest prosta klucz nasadowy 10 (przedłużony) najlepiej z grzechotką i śrubokręt lub również klucz nasadowy do zacisków.
Rurka metalowa spod kolektora łatwo się wyjmuje
POZDRAWIAM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum