Wysłany: Czw Sie 06, 2009 00:30 [R827] Problem ze skrzynią biegów i kilka pytań
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Jestem nowym forumowiczem i z tego miejsca witam wszystkich!!! Stałem się ostatnio szczęśliwym posiadaczem Rovera 827Si. Ponieważ wszystkie moje poprzednie auta można było naprawić za pomocą paru kluczy i śrubokręta to w temacie naprawy Rovera jestem totalnym laikiem.
Mam następujący problem, otóż moja skrzynia nie działa sprawnie. Podczas ruszania w pozycji D praktycznie od razu przełącza się z 1 na 2, przez co rusza ociężale,wyje i do uzyskania jakiejś prędkości (ok.40km/h) nie może przekroczyć 2 tys. obrotów. Jeszcze do niedawna zdarzało się,że po kilkuminutowym postoju np. na światłach załączał się 1 bieg i dopiero po uzyskaniu ok. 5 tys. obrotów przełączał na 2. Teraz zachowuje się tak,jak opisałem wcześniej. Przełączanie pomiędzy 2-3-4 jest płynne,niekiedy zdarzy się,że szarpnie.Wyraźne szarpnięcia są też odczuwalne jadąc w korku,kiedy następuje redukcja z 2 na 1,która i tak momentalnie przeskakuje na 2.
Zauważyłem także,że w pozycji S skrzynia zachowuje się identycznie jak w D,tak jakby w ogóle nie przełączał się w pozycję S.
Skrzynia była naprawiana u mechanika ponieważ poprzedniemu właścicielowi wypadł kiedyś R i 2.
Czy przyczyną może być niedobór lub zły olej,czy raczej to coś grubszego? Może mechanicy coś źle złożyli?
Drugim problemem jest opisywany już w innych postach zbiorniczek wyrównawczy.U mnie wskaźnik temperatury w gorące dni i w korkach dochodzi prawie do temperatury wrzenia.Przy normalnej jeździe w ruchu miejskim nie ma problemu i nawet jak wskazówka podskoczy powyżej połowy to za jakiś czas nieco opadnie.Po zgaszeniu silnika jest tradycyjne syczenie,ale zauważyłem,że coś kapie.Najprawdopodobniej to nieszczelność zbiorniczka,słyszałem,że pasuje od Poloneza,ale czy nie wystąpi różnica ciśnień?
Problem nr 3. Posiadam sekwencyjną LPG. Po przekroczeniu 120km/h zapala się PGM-Fi. Czy to wina komputera,czy instalacji?
Sorry,że tak wylewnie przedstawiłem mój problem,ale chciałem jak najdokładniej opisać moje problemy.Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 00:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 07:20
saib_78 napisał/a:
Czy przyczyną może być niedobór lub zły olej,czy raczej to coś grubszego
podstawą w automacie jest prawidłowy poziom oleju i jego jakość ( tylko olej do skrzyń JATCO ), jeśli ma więcej jak 30 tyś km to wymieniłbym. Potem sprawdzić przewody el. czy nie są przetarte i czy dobrze kontaktują w połączeniach.Wreszcie usunąć wszystkie usterki silnika, bo on wpływa na pracę skrzyni.
[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 08:29 ]
saib_78 napisał/a:
Najprawdopodobniej to nieszczelność zbiorniczka,słyszałem,że pasuje od Poloneza,ale czy nie wystąpi różnica ciśnień?
napewno będzie lepszy od nieszczelnego a układy chłodzenia odnośnie ciśnień są podobne.
.U mnie wskaźnik temperatury w gorące dni i w korkach dochodzi prawie do temperatury wrzenia.Przy normalnej jeździe w ruchu miejskim nie ma problemu i nawet jak wskazówka podskoczy powyżej połowy to za jakiś czas nieco opadnie.Po zgaszeniu silnika jest tradycyjne syczenie,ale zauważyłem,że coś kapie.
Mi sie wydaje,ze temperatura nie idzie w gore od nieszczelnego zbiornika... U mnie takie objawy wystepowaly gdy chłodnica dawała ostatnie oznaki zycia Jak masz mało tej serpentynki na chłodnicy to nie jest odprowadzane ciepło i dlatego sie grzeje. Ja ją wymienilem bo na 50km uciekalo 4-5l wody,a przy 120km/h albo przyspieszaniu sie grzal... Zbiornik to druga sprawa, u mnie tez cieknie. Probowalem go silikonem zakleic ale na nie wiele to sie zdalo
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 10:48
saib_78 napisał/a:
SeniorA - jaki olej byłby najlepszy dla tej skrzyni?
automaty JATCO są np. w Mazdach,Fordach,Seatach, VW. Olej którym fabrycznie zalewają, jest dostępny np. w autoryzowanych serwisach WV wg. ich specyfikacji
o nr. kat. G052990A2. Ja wlałem zalecany Roverkowy od Tomiego , odpowiednik N402.
http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:55
saib_78, ta skrzynia ma bagnet oleju więc poziom możesz sprawdzić, niestety jest trochę ciężko dostępny najlepiej latarką zaświecić.
Oczywiście olej musi być rozrzany czyli po jeździe, przy uruchomionym silniku przechodzisz lewarkiem przez wszystkie położenia i zatrzymujesz na Park, gasisz silnik i w przeciągu 1 minuty sprawdzasz poziom. Jeśli jest na posiatkowanej powierzchni to luz. Gorzej jeśli jest za wysoki, albo za niski.
Za zmianę biegów odpowiedzialne są elektrozawory, są tam male filterki które warto sprawdzić i ewentualnie przeczyścić, najlepszy dostęp jest gdy wyjmiesz obudowę filtra powietrza, widać je także po wyjęciu lewego koła.
Uwaga na tulejkę która nachodzi na śrubę, łatwo ją zgubić!
Do tej skrzyni najodpowiedniejszy olej jest Hondamatic ATF-Z1, czasami występuje na allegro, a u dilera hondy ~90zł /litr. Ja zalałem pełen syntetyk Mopar ATF 4, i skrzynia jakoś jeżdzi. Podobno zwykłego dexronu one nie lubią.
Wymiana oleju polega na spuszczeniu ok 3 litrów z miski, reszta oleju ~3.5 zostaje w konwerterze, więc aby się go pozbyć należy odkręcić rurkę powrotną z chłodnicy do skrzyni i na chodzącym silniku, lewarek P-R-N-D i spowrotem, poczekać aż wyleci stary olej, i cały czas nalewać świeżego oczywiście. Na poniższej fotce jest pokazana rurka powrotna do skrzyni, dodatkowo zamontowałem zewnętrzny filtr:
Dolewanie olej jest dosyć trudne, przez rurkę i lejek. Trzeba nalewać po mału, bo łatwo przelać, wskazanie na bagnecie zmienia się dosyć szybko.
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 11:15 ] Ad. Przegrzewania. Niestety ale miedziana chłodnica w tych modelach szybko koroduje, a zbiorniczki wyrównawcze dostają mikropęknięć. W rezultacie ciśnienie w układzie spada i temperaturza wrzenia boryga się obniża co powoduje gotowanie się płynu w głowicach i wzrost temperatury.
Ad. Kontrolki pgmfi. Komputer pgmfi (silnika) pod fotelem pasażera, czyli po prawej stronie, żółta i czerwona dioda patrząc od przodu:
czerwona dioda miga numer kodu błędu silnika.
jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji (śrubką przy przepustnicy)
Cytat:
1986-1990 Legend (G1)
Code # Explanation
1 Front Oxygen Sensor
2 Rear Oxygen Sensor
3 Manifold Absolute Pressure Sensor
5 Manifold Absolute Pressure Sensor
4 Crank Angle Sensor
6 Coolant Temperature Sensor
7 Throttle Angle Sensor
8 Top-Dead-Center Position Sensor
9 Number 1 Cylinder Piston Position
10 Intake Temperature Sensor
12 E.G.R. System
13 Atmospheric Pressure Sensor
14 Electronic Idle Control Module
15 Ignition Output Signal
17 Vehicle Speed Sensor
18 Ignition Timing Adjustment
[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 10:24 ]
Dodaję opis kodów kompa skrzyni (pod fotelem kierowcy) z biblii Mk2 Electrical.pdf:
Zwykle jeśli wystąpi błąd to jest to sygnalizowane paleniem się S4 na tablicy, ale nie zawsze. Ilość mignięć czerwonej lampki pod fotelem kierowcy (patrząc od tyłu) oznacza kod błędu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum