Pompka zdemontowana i ładnie sika. Na 6 pinie jest różowo brązowy kabel tak jak piszesz, na 2 biało czerwony, a na jedynce szaro zielony czyli wszystko gra. Nadal jak podaję + na 6 to załącza się pompka wodna a paliwowa cisza.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pisze jeszcze raz - nie rob tego przy PODŁĄCZONEJ kostce do pieca! Może nie wyraźnie przedtem napisałem - ale ja jako elektronik automatycznie zakładam że eksperymenty zawsze się robi przy odpiętej kostce
Jest możliwość, że jeżeli nie działa pompka paliwa, to pod białą masą na płytce będą rezystory skorodowane. Musisz ją usunąć , zmierzyć ich wartości i porównać z napisami. U ciebie właśnie 98570B, wiec możliwość jest duża.
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Ostatnio zmieniony przez VMatas Nie Paź 16, 2011 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Mówimy o 6-pinowej - ma być odłączona przy podłączeniu +12V na 6 pin. Zobacz post przedtem - edytowałem go. Obrazek dla sprawdzania rezystorów : http://rovermg1.free.fr/r...g92bR3csgOk.jpg
Hmm, a może mam tak rozumieć - jak podłączasz kostkę zasilania to zaczyna wiatrak huczeć?? Jeżeli to się dzieje przy odłączonej kostce 6-pinowej to wielka możliwość że płytka jest uwalona…
No naturalnie, że zapinam + przy odłączonej kostce. Zresztą nie widziałem innej opcji. Na załączonej kostce nic się nie dzieje. Przy temp. mniejszej niż 5 stopni piecyk ładnie startuje, zresztą na krótko też ( - na pin 3). Ale niestety nie podaje paliwa. Skołuję miernik i sprawdzę czy na kostce przy pompce jest napięcie. Niedawno wymieniałem sprzęgło. Może mechaniory coś urwali.
[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 20:34 ]
I niestety nie ma napięcia na kostce Jeszcze chciałbym sprawdzić kable po drodze, zanim dobiorę się do płytki ( na którymś z forum pisali, żeby nie otwierać bez potrzeby). Jest jakaś opcja sprawdzenia okablowania???
Następny zlot to na pewno:):) A tak najbliżej to będę w Polsce na święta. Ale Wawę zwykle staram się omijać, no chyba że przejeżdżam w niedzielę Proponuje wybrać się na wycieczkę do Wilna:)
hmm. .no to też jest opcja , albo następny zlot w WIlLNIE
[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 15:15 ]
hmm. .no to też jest opcja , albo następny zlot w WIlLNIE
Poczytałem troche ... i mam kilka dodatkowych pytań - gdzie szukać problemu
Teraz mam tak ze odpalam silnik i szum trwa około 1min 58 sek. leci chłodne powietrze potem piecyk sie wyłącza - jak w kwietniu montowałem to podając impulsowo napięcie na pompkę ropa zaczeła dopływać
w opisie :
VMatas napisał/a:
Wygląda że w ogóle nie odpaliło.. Sprawdź według tej instrukcji:
FBH DIAGNOSTICS
-Engine cold and stopped
-At first, unplug then replug the power connector (or fuse F8) in order to reset the system.
-Connect permanently Pin 3 to earth. (To + batt in case of older model)
Simultaneously start a TIMER and listen when the fan stops
IF stop after 3 sec, restart 4 seconds later and finally stop at 2 minutes 7 sec;
The error generated may be caused by:
-Battery voltage lower than 10 volts
-Glow plug open or short circuit
-Circulation pump open or short circuit
-Fuel pomp open
-PCB defective
IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)
IF stop at 4 minutes 5 sec, Glow plug resistor too high (0,6 ohms for instance),
IF stop at 4 minutes 40 sec it is a ignition fault, (fuel pump priming fault)
wygląda ze mam uszkodzoną świecę żarową ?
IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)
chyba ze przeczyszczenie pomoze?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie chcę zasmucić, ale jeżeli dotychczas leciało tylko chłodne powietrze to blado to widzę. Jak będziesz rozbierał sprawdź świecę podłączając ją do akumulatora na chwilę. Jeżeli będzie żarzyć się to przyczyny trzeba będzie szukać w płytce…
Witam.mam pytanie czy podając + na pin 1 na pinie 6 powinno pokazac się napięcie?
Bo u mnie nic nie ma na nim i wygląda na to że pompka nie podaje paliwa.Sprawdzając na krótko po 2 min i 4 sek węntylator sie wyłancza i podczas testu wogóle nie słychac pompki.
Myślę że wpisuję się w niewłaściwym miejscu ale niech tam ,patrząc na nie działające webasto i przy okazji bo od czasu kupna nie wymieniałem filtra kabinowego szukając metody dostępu do niego znalazłem coś czego nie znam polewej stronie jest filtr kabinowy a po prawej od strony kierowcy po zdjęciu obudowy plastikowej zobaczyłem silniczek iodkręcany wlew jeśli ktoś mi może wytłumaczyc co to jest to bardzo proszę ponieważ nikt nie odpowiada to doszedłem sam,zmieniłem kilka samochodów ale takiego cudownego zbiornika płynu hamulcowego w życiu nie widziałem
_________________ Gogo
Ostatnio zmieniony przez kosiacki Nie Paź 23, 2011 14:49, w całości zmieniany 1 raz
ja dla pewności zapytam jak już temat o Webasto, a zima idzie. Piecyk TT 66232C czyli standardowy.
Z rzeczy sprawdzonych:
- pompka wody działa po podłączeniu na krótko,
- wentylator w obudowie webasto podłączony na krótko działa,
- świeca podłaczona do akumulatora zaczyna dymić więc grzeje,
- pompka paliwa, podawane impulsy na pin 6, z wężyka kapie ropa.
po podłączeniu kostki zasilającej 2 pin, działa przez chwilę wentylator webasto (uwalony sterownik?)
zrobiony test na pin 1 (przy zgaszonym silniku) podany na stałem + z aku. działa pompka wody, co jakiś czas włącza się wentylator, pompka paliwa nie podaje, piec nie odpala
Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.
Dzisiaj w swoim wymieniłem pompkę cieczy - zdechła. Przy testowaniu temperatura za kilkanaście sekund podskakiwała do 100C
Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.
może popełniłem gdzieś błąd... pytanie bo tego w sumie nie wiem kluczyk na zapłon w czasie testu webasto czy nie ma to znaczenia??? a serwis webasto jest niedaleko ale wołają 100 za samą diagnostykę
Kluczyk nie ma znaczenia, ale lepiej zapłon wyłączony na przypadek jeżeli webasto coś zakłóci na K-bus. Jak masz 66232C to podajesz na 1 pin +12V od akumulatora i mierzysz czasy, kiedy co się dzieje. Silnik nie może być gorący, żeby czasy byli prawidłowe. I jeżeli piec popracuje, a masz zamiar coś powtórzyć, to też trzeba poczekać póki piec wystygnie.
W końcu znalazłem czas na dobranie się do płytki. I niestety jest spalona. Kuzyn jest u angoli to może coś wynajdzie. Na razie webasto is death
I chyba najlepiej zacząć sprawdzanie webasto od stanu płytki. Zaoszczędzi to czasu i nerwów.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
U mnie to samo z dwóch webasto wiem tylko ze mam jedną sprawną pompkę, i dwie sprawne świece - projekt WEBASTO odkłądam na lepsze czasy - teraz działam z podgrzewanymi fotelami - może załoze takie na tył dzieciakom .zamiast webasto
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum