Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
Autor Wiadomość
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:11   

Pompka zdemontowana i ładnie sika. Na 6 pinie jest różowo brązowy kabel tak jak piszesz, na 2 biało czerwony, a na jedynce szaro zielony czyli wszystko gra. Nadal jak podaję + na 6 to załącza się pompka wodna a paliwowa cisza.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:47   

Pisze jeszcze raz - nie rob tego przy PODŁĄCZONEJ kostce do pieca! Może nie wyraźnie przedtem napisałem - ale ja jako elektronik automatycznie zakładam że eksperymenty zawsze się robi przy odpiętej kostce :)

Jeżeli pompka cyka, to wypadałoby jeszcze przewód sprawdzić miernikiem. Pewnie będzie dobry - no ale sprawdzenie nie boli. Dalej zamontować pompkę na miejsce i postępować według wskazówek, które znajdziesz w artykułach poniżej:
http://www.roverki.pl/com...ie-webasto.html
http://www.roverki.pl/com...bic-samemu.html

Jest możliwość, że jeżeli nie działa pompka paliwa, to pod białą masą na płytce będą rezystory skorodowane. Musisz ją usunąć , zmierzyć ich wartości i porównać z napisami. U ciebie właśnie 98570B, wiec możliwość jest duża.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Ostatnio zmieniony przez VMatas Nie Paź 16, 2011 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:50   

Mówimy o kostce zasilającej + i - ?? ?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 16, 2011 15:56   

Mówimy o 6-pinowej - ma być odłączona przy podłączeniu +12V na 6 pin. Zobacz post przedtem - edytowałem go. Obrazek dla sprawdzania rezystorów : http://rovermg1.free.fr/r...g92bR3csgOk.jpg

Hmm, a może mam tak rozumieć - jak podłączasz kostkę zasilania to zaczyna wiatrak huczeć?? Jeżeli to się dzieje przy odłączonej kostce 6-pinowej to wielka możliwość że płytka jest uwalona… :(
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Paź 18, 2011 20:34   

No naturalnie, że zapinam + przy odłączonej kostce. Zresztą nie widziałem innej opcji. Na załączonej kostce nic się nie dzieje. Przy temp. mniejszej niż 5 stopni piecyk ładnie startuje, zresztą na krótko też ( - na pin 3). Ale niestety nie podaje paliwa. Skołuję miernik i sprawdzę czy na kostce przy pompce jest napięcie. Niedawno wymieniałem sprzęgło. Może mechaniory coś urwali.

[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 20:34 ]
I niestety nie ma napięcia na kostce :???: Jeszcze chciałbym sprawdzić kable po drodze, zanim dobiorę się do płytki ( na którymś z forum pisali, żeby nie otwierać bez potrzeby). Jest jakaś opcja sprawdzenia okablowania???
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 18, 2011 21:18   

VMatas napisał/a:
He he:) Nawet miałem kompa z oprogramowaniem i kabelek dla sprawdzania webasto :D Moje dzisiaj już odpaliło - tutaj w Wilnie rano miałem -1C :O



nie daruje sobie :głupek2: :głupek2: :głupek2:

moje teraz szumi od rana ..chyba wyłacza sie ponizej 5 minut ..ale nie mam kiedy sprawdzic bo rano z dzieciakami do szkoły , może sobota..

a kiedy bedziesz w Polsce :) - następny zlot?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 18, 2011 21:41   

Następny zlot to na pewno:):) A tak najbliżej to będę w Polsce na święta. Ale Wawę zwykle staram się omijać, no chyba że przejeżdżam w niedzielę :) Proponuje wybrać się na wycieczkę do Wilna:)
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 15:15   

hmm. .no to też jest opcja :) , albo następny zlot w WIlLNIE :)

[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 15:15 ]
hmm. .no to też jest opcja :) , albo następny zlot w WIlLNIE :)


Poczytałem troche ... i mam kilka dodatkowych pytań - gdzie szukać problemu

Teraz mam tak ze odpalam silnik i szum trwa około 1min 58 sek. leci chłodne powietrze potem piecyk sie wyłącza - jak w kwietniu montowałem to podając impulsowo napięcie na pompkę ropa zaczeła dopływać

w opisie :




VMatas napisał/a:
Wygląda że w ogóle nie odpaliło.. Sprawdź według tej instrukcji:

FBH DIAGNOSTICS

-Engine cold and stopped

-At first, unplug then replug the power connector (or fuse F8) in order to reset the system.
-Connect permanently Pin 3 to earth. (To + batt in case of older model)
Simultaneously start a TIMER and listen when the fan stops

IF stop after 3 sec, restart 4 seconds later and finally stop at 2 minutes 7 sec;
The error generated may be caused by:

-Battery voltage lower than 10 volts
-Glow plug open or short circuit
-Circulation pump open or short circuit
-Fuel pomp open
-PCB defective

IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)

IF stop at 4 minutes 5 sec, Glow plug resistor too high (0,6 ohms for instance),

IF stop at 4 minutes 40 sec it is a ignition fault, (fuel pump priming fault)


wygląda ze mam uszkodzoną świecę żarową ?

IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)
chyba ze przeczyszczenie pomoze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 19:06   

Cały czas leci tylko zimne? Oj nie dobrze.. płytka lub świeca.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 19:25   

zobaczymy co będzie po czyszceniu .... moze odpali
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 20:10   

Nie chcę zasmucić, ale jeżeli dotychczas leciało tylko chłodne powietrze to blado to widzę. Jak będziesz rozbierał sprawdź świecę podłączając ją do akumulatora na chwilę. Jeżeli będzie żarzyć się to przyczyny trzeba będzie szukać w płytce…
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 20:19   

OK , dzięki za porady - w sobotę mam nadziejęze uda sie powalczyć .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gl1200 



Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: pawlowice



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 11:01   

Witam.mam pytanie czy podając + na pin 1 na pinie 6 powinno pokazac się napięcie?
Bo u mnie nic nie ma na nim i wygląda na to że pompka nie podaje paliwa.Sprawdzając na krótko po 2 min i 4 sek węntylator sie wyłancza i podczas testu wogóle nie słychac pompki.
 
 
kosiacki 



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 91
Skąd: łowicz



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 11:38   

Myślę że wpisuję się w niewłaściwym miejscu ale niech tam ,patrząc na nie działające webasto i przy okazji bo od czasu kupna nie wymieniałem filtra kabinowego szukając metody dostępu do niego znalazłem coś czego nie znam polewej stronie jest filtr kabinowy a po prawej od strony kierowcy po zdjęciu obudowy plastikowej zobaczyłem silniczek iodkręcany wlew jeśli ktoś mi może wytłumaczyc co to jest to bardzo proszę ponieważ nikt nie odpowiada to doszedłem sam,zmieniłem kilka samochodów ale takiego cudownego zbiornika płynu hamulcowego w życiu nie widziałem
_________________
Gogo
Ostatnio zmieniony przez kosiacki Nie Paź 23, 2011 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 13:11   

ja dla pewności zapytam jak już temat o Webasto, a zima idzie. Piecyk TT 66232C czyli standardowy.
Z rzeczy sprawdzonych:
- pompka wody działa po podłączeniu na krótko,
- wentylator w obudowie webasto podłączony na krótko działa,
- świeca podłaczona do akumulatora zaczyna dymić więc grzeje,
- pompka paliwa, podawane impulsy na pin 6, z wężyka kapie ropa.

po podłączeniu kostki zasilającej 2 pin, działa przez chwilę wentylator webasto (uwalony sterownik?)

zrobiony test na pin 1 (przy zgaszonym silniku) podany na stałem + z aku. działa pompka wody, co jakiś czas włącza się wentylator, pompka paliwa nie podaje, piec nie odpala :cry:

Czy to wszystko wskazuje na uszkodzony sterownik?
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez longer86 Nie Paź 23, 2011 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 13:53   

Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.
Dzisiaj w swoim wymieniłem pompkę cieczy - zdechła. Przy testowaniu temperatura za kilkanaście sekund podskakiwała do 100C :)
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 14:33   

VMatas napisał/a:
Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.


może popełniłem gdzieś błąd... pytanie bo tego w sumie nie wiem kluczyk na zapłon w czasie testu webasto czy nie ma to znaczenia??? a serwis webasto jest niedaleko ale wołają 100 za samą diagnostykę
_________________
75 Red Edition
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 15:42   

Kluczyk nie ma znaczenia, ale lepiej zapłon wyłączony na przypadek jeżeli webasto coś zakłóci na K-bus. Jak masz 66232C to podajesz na 1 pin +12V od akumulatora i mierzysz czasy, kiedy co się dzieje. Silnik nie może być gorący, żeby czasy byli prawidłowe. I jeżeli piec popracuje, a masz zamiar coś powtórzyć, to też trzeba poczekać póki piec wystygnie.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 11:24   

W końcu znalazłem czas na dobranie się do płytki. I niestety jest spalona. Kuzyn jest u angoli to może coś wynajdzie. Na razie webasto is death :cry:

I chyba najlepiej zacząć sprawdzanie webasto od stanu płytki. Zaoszczędzi to czasu i nerwów.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 21:45   

thorgalxxx napisał/a:
W końcu znalazłem czas na dobranie się do płytki. I niestety jest spalona. Kuzyn jest u angoli to może coś wynajdzie. Na razie webasto is death :cry:

I chyba najlepiej zacząć sprawdzanie webasto od stanu płytki. Zaoszczędzi to czasu i nerwów.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


U mnie to samo :( z dwóch webasto wiem tylko ze mam jedną sprawną pompkę, i dwie sprawne świece - projekt WEBASTO odkłądam na lepsze czasy - teraz działam z podgrzewanymi fotelami - może załoze takie na tył dzieciakom .zamiast webasto :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 21:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 02:56
DeWolf
Brak nowych postów [R75] Kontrolka świec żarowych - "GLOW PLUG ON"
ZiGi Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 27, 2010 10:26
ZiGi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink