Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgł - późne "chwytanie, branie"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgł - późne "chwytanie, branie"
Autor Wiadomość
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 21:58   [R75] Sprzęgł - późne "chwytanie, branie"
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Mam takie pytanie czy późne "chwytanie" jest objawem nowego czy zużytego sprzęgła? Zauważyłem, że sprzegło bierze mi bardzo wysoko (był wymieniony docisk i tarcza, przejechane od wymiany 4 tys. km ) czy to jest prawidłowo?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 17:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 02, 2009 21:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 22:00   

Ja mam założona nową tarcze i wysprzęgla mi już po lekkim wciśnięciu. Na starej musiałem wciskać dużo głębiej. Jak dla mnie prawidłowo ale jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 07:34   

Mombrey, to jest właśnie prawidłowo. Jak łapie już na początku, to bardzo dobrze.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 03, 2009 08:35   

Ale on pisze zem u łapie na końcu nie na poczatku. Mi łapie tak jak to jest w ksiazkach przy ok 1/3 wycisku
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 11:34   

Rowan napisał/a:
Mombrey, to jest właśnie prawidłowo. Jak łapie już na początku, to bardzo dobrze.

Nie wiem jak rozumiesz "na poczatku". U mnie jest tak, ze wciskam pedal sprzegla, wlaczam bieg i puszczam pedal. Puszczam, puszczam, juz prawie jest puszczony i dopiero zaczyna ruszac. Mam wrazenie, ze za chwile puszcze calkiem pedal sprzegla a samochod nie ruszy.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 09:30   

Mombrey, tak powinno być.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 13:58   

No to miałem racje bo już zacząłem głupieć powoli od nadmiaru teorii :twisted: .
Rozmawiałem z mechaniorem i podobno niektóre tarcze są takie grube że po ich założeniu przypala je delikatnie (lub mniej delikatnie :razz: ) żeby pedał zaczął w miarę możliwie chodzić.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 18:57   

Mi bierze tez przy samej górze, a przy ostrym przyspieszaniu się ślizga. :roll:
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 19:24   

apples napisał/a:
Mi bierze tez przy samej górze, a przy ostrym przyspieszaniu się ślizga. :roll:

Ja uwazam, ze kies "konczy" sprzeglo.
Koledzy, z calym szacunkiem ale uwazam ze nie macie racji. Troche poteoryzuje.
Przykladowo usuwamy tarcze i montujemy docisk do kola zamachowego. Odleglosc miedzy przylgami kola zamachowego i dociski niech teoretycznie bedzie 5 mm. Wciskamy pedal sprzegla i co sie dzieje? Odleglosc ta sie zwieksza. Przyjmijmy, ze ma 10mm.
W jednym przypadku zamontujemy tarcze sprzegla o grubosci 9 mm a w drugiej 6 mm.
W tym pierwszym zeby doszlo do rozlaczenie trzeba bedzie wcisnac pedal prawie do konca (w podloge) a w drugim lekkie wcisniecie spowoduje rozlaczenie.
Jezeli zle mysle to prosze mnie poprawic.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 19:34   

Mombrey dobrze piszesz. Logicznie i technicznie inaczej być nie może. :wink:
 
 
ziutek112 



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 16:47   

A ja w takim wypadku mam pytanie:
jeśli sprzęgło bierze tak trochę dalej niż w połowie, ale przy mocniejszym przyspieszaniu się ślizga i w żadnym wypadku koła nie chcą "piszczeć", to co jest nie tak ze sprzęgłem ?? ?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 22:55   

Tak czytam i czytam i jak bym nie znał tego układu to bym powiedział że każdy ma padnięte sprzęgło tylko u każdego się inaczej kończy... :roll: chyba mało realne. Ta konstrukcja nadal jest dla mnie zagadką...ile zapłacili kolesiowi co to wymyślił...
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 13, 2009 05:30   

ziutek112 napisał/a:
A ja w takim wypadku mam pytanie:
jeśli sprzęgło bierze tak trochę dalej niż w połowie, ale przy mocniejszym przyspieszaniu się ślizga i w żadnym wypadku koła nie chcą "piszczeć", to co jest nie tak ze sprzęgłem ?? ?

Dalej niż w połowie od podłogi czy od 0-wego położenia?
A jak sie slizga to normalne że opony nie "zapiszczą" tylko silnik dostaje po obrotach i zaczyna to wszystko wyglądac z deka jak jazda automatem....i to jest bardzo wyraxna oznaka, ze czas już udac sie do sklepu po garść części (tarcze i być może pare innych zabawek do sprzegła), przykro mi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Brak nowych postów [R75] "Wyciek" w otworze śruby mocującej osłonę si
wellman Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Sie 28, 2014 19:07
Pieta
Brak nowych postów [R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
riki Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lut 28, 2010 19:11
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink