Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Fotele - podgrzewanie foteli
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Fotele - podgrzewanie foteli
Autor Wiadomość
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:52   

Super robota tutaj jeszcze parę foto jak to rozebrać + inny patent na rozwiązanie grzania w pupkę :)

http://www.the75andztclub...ht=heated+seats
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 01:58   

jest ktoś w stanie naprawić u mnie grzanie foteli? w okolicach Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Warszawy? bo w tym okolicach ciągle jestem, szlak mnie trafia już 3 zima R75 i ciągle w tyłek zimno
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 09:12   

geffi napisał/a:
[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 20:15 ]
longer86 napisał/a:
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2.


zaraz zaraz, to na te 2 kable idzie +. a gdzie jest masa?
Z mat grzewczych w sumie wychodzi 2 pinowy kabel, i czy w takim razie pin1-pin1, pin2-pin2 nie zrobi zwarcia? i przy okazji czy jest róznica jak podlacze odwrotnie, czyli pin1-pin2 i pin2-pin1.


Na 4 stronie tego tematu, masz schemat. Pomarańczowy to plus i on doprowadza zasilanie po stacyjce do włącznika i do fotela. na schemacie kabel czarny to masa i z włącznika wychodzi on do fotela jako żółty
_________________
75 Red Edition
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 10:34   

haszczyc napisał/a:
w okolicach Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Warszawy?


część sprawdź sam ;) czy pali się diodka na przycisku po odpaleniu ?
czy kostka pod fotelem jest ok
potem to już rozbierania dużo a jak jeździsz tyle to nie wiem czy postój kilkugodzinny wchodzi w grę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 10:44   

longer86,
w pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić czy do czarnej kostki dochodzi napięcie. Wkładam miernik na pin 1 i pin 2. Ile V tu powinno pokazać?

Z maty wychodzą dwa kable do podłączenia - brązowy i fioletowo-zielony. czy jest różnica który podlutuje do żółtego z wtyczki, a który do pomarańczowo-białego?

dzięki, T
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 11:04   

geffi napisał/a:
Wkładam miernik na pin 1 i pin 2. Ile V tu powinno pokazać?


może się nie znam ale po schemacie można ocenić że 12V

geffi napisał/a:
czy jest różnica który podlutuje do żółtego z wtyczki, a który do pomarańczowo-białego?


źle podłączysz nie zadziała i / lub wywali bezpiecznik (choć bezpiecznik powinno wywalić taka zasada)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 11:38   

dokładnie tak jak wyżej. 12v

a co do podłączenia nie pamiętam niestety jak to szło.
_________________
75 Red Edition
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 12:23   

no to jestem po pomiarach na wtyczce.
na włączonym silniku na pin1-pin2 w czarnej kostce mam 7,8V, a po wciśnięciu guzika 14,6V.

W takim razie czy jest coś nie tak, czy napięcie dochodzi do mat cały czas?
skoro guzik rozlacza obwod, to chyba jak nie jest wciśnięty, to powinno byc 0?

(przy okazji na forum byly pytania, - odpowiem bo pomierzyłem, silnik wyłączony, kluczyk w pozycji II - napięcia kolo 6V i 12V w zależności od "wlaczenia". Stacyjka pozycja I i bez kluczyka - 0V)

PS. pomozecie jeszcze z "ktory kabel z mat (zielonofioletowy czy brazowy)" podlaczyc pod pin1 z duzej czarnej wtyczki, - fajnie gdyby nie zrobic zadnego zwarcia.

Dzięki, Tomek.
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 14:24   

tylko ta kostka jest też od el. foteli wiec może grzanie działa dopiero pow. 12 ?
to tylko domysły
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 15:35   

a mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy bez włączonego guzika podgrzewania + kluczyk w pozycji II, do mat cały czas dochodzi napięcie?
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 22:40   

ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu na jednym pinie we wtyczce powinno być +12V a wlacznik laczy do masy... najlepiej podepnij tam małą żarówke taka 3W lub 5W i bedziesz miec pewnosć czego brakuje(czy masy, czy napięcia).
u mnie można wlaczyc podgrzewanie po przekręceniu kluczyka w pozycji II czyli zapłon
pzdr
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 23:02   

geffi, bez włączonego guzika napięcie nie dochodzi :)
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 23:21   

Cytat:
geffi, bez włączonego guzika napięcie nie dochodzi :)


napięcie będzie ale nie będzie działać bez podłączenia do masy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez damiwr Sro Lut 05, 2014 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 23:31   

To gdzie szukac dawcy dodatkowego napiecia, :(
T
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 23:51   

geffi napisał/a:
dodatkowego napiecia,


?? po co dodatkowe musi być 0 przy pozycji I a 12 przy pozycji II i pracy silnika:) po przełączeniu włącznika i tyle.

z tego ci się dowiaduje z forum to samoistnie się wyłącza przez czujnik temp. w samej macie.

masz zasilanie ze skrzynki bezpieczników do przycisków ?bezpiecznik nr 5 jak się nie mylę ?

PS wiedzę że to nie proste ja swoją walkę zaczynam za tydzień :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 00:14   

Dotkowego, ktore dostaje gratis.
Jak kluczyk jest w pozycji II, to na czarnej grubej kostce na pin1pin2 mam od razu 8v a powinno byc zero.
Jak wcisne guzik to jest jeszcze wiecej: 15v

Guzik swieci jak jest wlaczony, i zastanawiam sie w co wsadzic teraz miernik by szukac kiedy pojawia sie nadmiar i skad w ogle jest napiecie zaraz po przekreceniu kluczyka.

Bezpiecznik 5 zewrzec voltomierzem do masy czy wtyczka od guzika?
T
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 09:45   

Jezeli jest ponad 15v to albo cos zle mierzysz albo twoj miernik cos oszukuje... cyfrowe czasami sa zbyt czule... spróbuj mala zarowka sprawdzić 1 pin do masy pozniej 2 pin do masy a na koniec pomiędzy tymi dwoma pinami i wszystko ci sie wyjasni
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 10:25   

Cytat:
Bezpiecznik 5 zewrzec voltomierzem do masy czy wtyczka od guzika?


jak zapala ci się guzik to masz napięcie na nim wiec pewnie idzie dobrze.
jednak...
jak wyjmiesz bezpiecznik 5 od podgrzewania foteli i spróbujesz opalić grzanie nie powinno się nic zapalić na przycisku, ale jeżeli się zapali :-| to jest coś nie tak podłączone już w bezpiecznikach :/

i trzeba będzie sprawdzać co i jak jest.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 10:34   

PD napisał/a:
Jezeli jest ponad 15


Nie jest, pomiedzy pin1pin2 jest 14,6.
A jak wylacze guzik to jest 8v i to mnie bardziej martwi

Sprawdze piny do masy.

Ps. Gdzie moge sprawdzic, za co odpowiadaja pozostale piny we wtyczce,w szczegolnosci pin 3czarny i pin8pomaranczowo zolty. W rave widze tylko kolory iwtyczke,

Dzieki, T
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 11:06   

Wg schematu ze strony nr 2

biało pomarańczowy to + do maty

z mat wraca do włącznika kablem żółtym
włącznik steruje odpalaniem mat od włącznika odchodzi masa i tam jest zamykanie obwodu.

aby sprawdzić musi być kluczyk na 2 jest prąd na kostce, sprawdzamy miernikiem lub np żarówką do masy.

chyba że do żółtego kabla ale wtedy musi być też przycisk odpalony :D

chyba że źle znowu coś z tego schematu zinterpretowałem :/ jest dopiero 11 :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 29, 2008 21:36
christopher7
Brak nowych postów [R75] Włączniki - podgrzewanie foteli
longer86 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lut 17, 2011 22:10
VMatas
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli nie działa
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lis 29, 2017 07:50
arczi220
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
Kris Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lut 01, 2014 22:52
geffi
Brak nowych postów [R75] Nie działa fotel pasażera i podgrzewanie obu foteli
SzymionMaster Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Sty 13, 2017 17:49
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink