Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana

Czy mozna zrobic to samemu i jak ?
Autor Wiadomość
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 17:40   [R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana

Witam czy ktos wymieniał sam filtr paliwa - jesli tak to czy to jest proste i jak to zrobic - prosze o maly opis :) pozdrawiam dzieki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 17:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 17:43   

można bez problemu samemu.
Trzeba po prostu odkręcić przewody od filtra i wyjąć go, a potem włożyć nowy i przykręcić przewody.
No i oczywiście sprawdzić czy nie przecieka :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 21:13   

Tam sa tylko dwa przewody ? gora i dół ?
_________________
LIVE 4 MUSIC
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 21:18   

Tak, tylko dwa. Jeden przychodzi od gory drugi od dolu filtra.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 21:38   

Przy odkręcaniu licz się z tym że poleci trochę paliwa - najlepiej podłożyć po spód jakąś szmatę. Aha, po założeniu nowego sprawdź dokładnie połączenia. Ja założyłem FIAAM i choć wydawało mi się, że solidnie dokręciłem przewody (z drugiej strony nie chciałem też przeginać, gwinty w filtrze to aluminiowy odlew), to po włączeniu zapłonu gdy pompa napełniła układ na połączeniach pojawiła się benzyna. Musiałem go jeszcze trochę z wyczuciem dokręcić.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 21:43   

Jak uda Ci się odkręcić śrubunki filtra paliwa - to jesteś gość. Ja w moim trzynastoletnim Polonezie na filtrze paliwa poległem, a dobieram się doń od chyba czterech lat, i to nie tylko osobiście. Gdy go kupowałem ponad pięć lat temu, to już wtedy jego właściciel wręczał mi filtr paliwa, zaznaczając, że jest on do wymiany. I nie udała mi się ta zabawa, a dobierałem się już do tych śrubunków dwoma porządnymi szwedami, niestety, bez powodzenia, wszystko się gnie i skręca, ale ani drgnie.
Grzać tego, albo jechać "diaxą" trochę się boję, choć paliwa w układzie jest już raczej niewiele, skoro nie pracuje on już od ponad roku.
Jedyne, co teraz pozostaje mi, to ciąć to na zimno "bandytkami" i składać od nowa na "dziko".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 21:43   

podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ? Jakiej firmy polecacie filtr ? Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 22:00   

IROLA napisał/a:
podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ?


U mnie wystarczyło przekręcenie kluczyka w pozycję "II".

Cytat:
Jakiej firmy polecacie filtr ?


Każdy będzie dobry, byle tylko pasował. Kiedyś były problemy z Filtronem (za krótki gwint), ale powodem były błędny katalog, który wskazywał do R nieodpowiedni zamiennik; teraz już jest (podobno) w porządku. Poszukaj na forum, temat przewijał się już kilka razy.

Cytat:
Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?


Jeśli przebieg pewny i nie ma żadnych objawów przytkanego filtra, to można sobie darować. Ja wymieniałem przy przebiegu 63 tys. km, ale czy był on prawdziwy, tego do końca nie wiem.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 22:40   

Nie mój temat - więc tylko : dzięki. Ponieważ koszt (chyba coś około 45 zł) jest mały więc zmienię filtr.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:18   

oprawca_1978, nie dramatyzuj... jak się chce to się odkręci ;)

ewentualnie dwa małe francuzy skręcone na siłę i co ma nie puścić :cool:
jedyne czego tam się można bac, to żeby przewodu nie ukręcić, ale jak ktoś ma trochę rozumu to da radę ;)

(mój miał 12 lat jak wymieniałem i poszedł bez problemów :cool: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 11:51   

dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam :) ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?
_________________
LIVE 4 MUSIC
 
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 12:54   

ja nie tak dawno sammeu zmieniałem u siebie filtr paliwa. nie powiem ciezko było odkręcić ale udało sie , ku mojemu ździwieniu okazało sie ze stary filtr był jeszcze z logo rover czyli musiał być dawnoo temu zmieniany albo wogole nie ruszany od nowości :mrgreen: nowy wsadziłem filtrona
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 14:39   

djboo napisał/a:
dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam :) ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?


Kręcisz nakrętkami znajdującymi się na przewodach, wycięcia/odlewy pod klucz na filtrze służą do trzymania go podczas odkręcania i dokręcania.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 12:16   

PTE, dzieki za porade :)
_________________
LIVE 4 MUSIC
 
 
 
kropek360 



Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 1
Skąd: Malbork



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 23:10   

Hi Kolego,
Mam pytanie... Gdzie znajduje sie filtr paliwa w Rover 200, 98 rok, silnik 1.4. Prosze Cie o szybka odpowiedz, szukalem pod maska wzrokowo, ale nic mi tam nie pasuje na filtr paliwa. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 08:33   

Kiepsko szukałeś... :wink:



Na przyszłość zachęcam do korzystania z wyszukiwarki - temat lokalizacji filtrów przewijał się na forum przynajmniej kilka razy, np. tutaj.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 22:15   

Witam !! Co najlepiej zrobić ?? wymieniłem filterek lecz leciutko się poci dolny wężyk - tzn przecieka lekko - poprostu dolny gwint jest leciutko krutszy, a gwint na rurce dluższy - posmatować gwint lekko silikonem ?? POdlożyć podkladke ?? :/
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 09:05   

Czy przewody nie mają żadnych naprężeń, są dobrze spasowane z wejściem i wyjściem filtra? Podkładka nic nie da - końcówki przewodów mają sferyczny kształt dopasowany do końcówek filtra. Spróbowałbym jeszcze z wyczuciem odrobinę je dokręcić. U mnie po wymianie oryginalnego filtra na FIAAM-owski też powstała nieszczelność, mimo iż wydawało mi się, iż wszystko skręciłem dostatecznie mocno. Pomogło dodatkowe ćwierć obrotu.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 10:48   

a u mnie kiedyś w poldasie mechanik dał podkładkę miedziana i się wszystko uszczelniło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214,99] Filtr paliwa wymiana
szkatula77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 07, 2009 09:17
szkatula77
Brak nowych postów [214i '99] filtr paliwa
karpi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Wrz 19, 2007 10:22
karpi
Brak nowych postów [r25 2.0 iTD] JAK WYMIENIĆ FILTR PALIWA ?
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sty 26, 2010 17:04
Steff
Brak nowych postów [R25 iDT] Filtr oleju, paliwa itp
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 12, 2010 13:49
PopaY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 16V 98r.]Filtr paliwa
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Mar 17, 2010 18:54
Budyn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink