Widziałem z rok temu świeczki do webasto na allegro, wyglądały i wtyczkę miały identyczną. Jednak oporności (jeśli jest ważna) nie pamiętam...
U mnie dla odmiany włącza się webasto, szumi i tegoci, tylko nie steruje pompką paliwa, w ogóle nie daje sygnału, czyli przerywanego impulsu elektrycznego na pompkę paliwa. Ma ktoś jakieś pomysły jak to naprawić? Mocuję się z tym już rok, chciałem kupić elektronikę z linku który podał PHJOWI ale koleś powiedział, że nie nadaje się do Rovera, z resztą w roverze webasto nie jest sterowane przez CAN? - proszę o potwierdzenie
[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 23:17 ]
aha, podałem do webasta strzykawką trochę ropy, bardzo licho dymiło, bo w środku jest czyste, ale za chwilę zrobiło się ciepłe, a sam silnik był zimny, więc wszystko inne oprócz sterowania pompki paliwa chodzi, wentylator i pompka wody też.
W R75 sterowanie tylko analogowe. Tym bardziej, że Rover ma nie CAN-bus, a K-bus – to rożne rzeczy.
Co do sterownika, to posprawdzaj wartości rezystorów na płytce – jeden anglik tak ożywił swoje webasto (link podawałem w innym temacie). Jeszcze zostaje możliwość dokupić interfejs i sprawdzić komputerem – jak raz czekam na taki z eBay - http://cgi.ebay.co.uk/BMW...e#ht_2184wt_949 . Oczywiste, że sprawdzenie komputerem nie wskaże brakowanego elementu na płytce, tylko da pewność co nie działa.
Aha, i jednak – jakie masz webasto? Sprawdziłeś jak ci napisał apples? Bo ten 92255B to nie jest prawidłowy typ Webasto.
To takie jak moje
Co do sterownika to trudno coś więcej poradzić – popróbuj miernikiem sprawdzić rezystory i inne elementy na płytce – może faktycznie w tym jest problem. Ten anglik twierdzi, że to dość częsta przypadłość i nawet przyjmuje płytki do remontu. Jeżeli sam nie potrafisz to zatrudnij jakiegoś zaprzyjaźnionego elektronika. No a jak to nie pomoże to tylko szukać innej płytki – o ile czytałem to nawet pomiędzy typami można zamieniać (oczywiście pomiędzy 66232C i 98570B dla roverka).
Lub kierunek tutaj
Witajcie zima tuż tuż a w moim roverku nie mam Webasta, sprawa wygląda tak że jest jak by ono fabrycznie niemontowane, choć jakieś kabelki są, pytanie jest takie jeśli kupił bym używane webasto na allegro od roverka to jeśli bym wszystko podłączył to zadziałałoby? czy te kabelki są od webasta?
każdy rover 75 z silnikiem diesla ma instalację elektryczną, wodną i paliwową do webasta, tylko na piec kapuchy im zabrakło
Jak kupisz używkę to powinno zadziałać. Sprawdź, czy masz czujnik temperatury webasto za kratką w zderzaku na dole, taki okrągły metalowy.
ja kupiłem, podłaczyłemm pompjkę, wpiałem piec ... po właczeniu do wtyczki zaczeło mi siac po sieci Kan. odciałem ten przewód i nie dzieje sie nic w aucie .ale piec nie pali ..moe jszce za ciepło - rano wstałem było 6.5 , poczekam jeszce chwile żeby zobaczyc czy jest ok
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Możesz sprawdzić w dowolny moment podpinając dla 98570B 3 pin na masę lub dla 66232C 1 pin na +12V. Oczywiście - mowa o wtyczce z sześcioma kontaktami. Masę lub +12V trzeba podać i trzymać dopóki piec nie odpali i nie zacznie pracować - inaczej to dla pieca będzie sygnałem że musi wyłączyć się. Więcej na temat:
z kwestią działania czy nie webasta jest tak, że używane -jeśli nie działa przydałoby się rozkręcić i przeczyścić komorę spalania. Później testować zgodnie z zaleceniami kolegi vmatas
Może i tak być, w kolejności odwrotnej do wcześniej zamierzonej, podobnej, do pierwotnej wersji,Twojej podpowiedzi, a w zasadzie takiej, samej, uwzględniając fakt iż prawdopodobieństwo testów webasta które nie działa będzie takie, że trzeba będzie wyczyścić tę komorę spalania, tak więc pomijając fakt oszczędności czasu i tego, że błędy webasto w dużej mierze biorą się z zanieczyszczeń w komorze spalania (oczywiście nie wszystkie) to można powiedzieć, że i Twoje i moje podpowiedzi okażą się jednorakie pod względem swej wagi i znaczenia, no bo wyczyści i prawdopodobnie nie będzie błędów, albo nie wyczyści, przetestuje i będą błędy, wyczyści i nie będzie błędów
tfalat [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 27, 2011 17:01
Witam,
Odgrzeję (nomen-omen) temat. W zeszłym roku uruchomiłem webasto przylutowując jeden tranzystor w układzie sterowania i wszystko było OK. Teraz niestety padło i nie chce zapalić - wentylator jest OK, pompka cieczy chłodzącej też, pompka paliwa też sprawna ale wyłącza sie po 2 minutach i 5 sekundach. Podejrzewam znowu sterownik, ale nie mam pomysłu co tym razem jest w nim padnięte. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://allegro.pl/plytka-...1948828907.html
Czy ten sterownik przypasuje? PHJOWI twierdzi ze jezdzi na sterowniku wlasnie od VW, ale nie wspomniał od jakiego modelu. Ponieważ cena jest bardzo dobra, jestem skłonny zainwestować te 100zł w nowy sterownik bo i tak się to w spalaniu zwróci w ciągu dwóch miesięcy (nie będę do pracy na zimnym silniku jeździł).
Tak samo jak Pieta - płytka cyfrowa, bez VW nie odpalisz. Próbowałeś czyścic piec ? Z czasu wygląda że lub padnięta świeca, lub po prostu nie przechodzi w tryb pracy bez świecy - jedna z możliwych przyczyn to koks w palniku.
Dodam że 0.8 Oma to już skrajny przypadek. Naprawdę dobra świeca powinna mieć około 0.6 Oma, góra 0.7 Oma. Mierzyc trzeba dobrym miernikiem, nie chińskim za kilkanaście Złotych.
maryba, to daj znac czy ci zadziala bo chcialbym zakupic przed zima
nie działa ..poddałem sie .. zakupiłem rękawiczki i uruchomiłem ogrzewanie tyłka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tfalat [Usunięty]
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 18:46
Pieta napisał/a:
Ta plytka jest napwno cyfrowa po CAN.
Nie zadziała z R75
VMatas napisał/a:
Tak samo jak Pieta - płytka cyfrowa, bez VW nie odpalisz. Próbowałeś czyścic piec ? Z czasu wygląda że lub padnięta świeca, lub po prostu nie przechodzi w tryb pracy bez świecy - jedna z możliwych przyczyn to koks w palniku.
Dzięki za info! Niestety jeszcze nie czyściłem pieca - jako elektronik postanowiłem przetestować najpierw sterownik bo nie trzeba rozkręcać całego Webasta
Ciekawostką jest to, że przy uruchamianiu (podaniu +12V na pin 1) nie podaje paliwa (pompka nie cyka), zatem nie ma prawa się odpalić. Zrobiłem nawet taką próbę, że kilkanaście razy podałem +12 na przewód pompki (pompka cykała i paliwo leciało do komory spalania), a następnie podałem na 2sek. napięcie na świecę. Efekt - dym z rury dolotowej powietrza - zatem wygląda na to, że świeca dział (przynajmniej jako żarnik, bo nie wiem jak przetestować ją bez wyciągania jako detektor płomienia).
No i teraz nie wiem, czy rozbierać i czyścić wszystko, czy to jednak sprawa sterownika? Any ideas?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum