Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pytanko o przegub
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pytanko o przegub
Autor Wiadomość
irecki26 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:15   [R620] Pytanko o przegub
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam,
Uzyskałem troche informacji dzieki szukajce ale potrzebuje konkretnych odp. Otóż od jakiś dwóch dni przy skrecie w lewo i dodaniu gazu słysze "terkot" w kole. Rozumiem ,ze to przegub. Moje pytania to:
1.Jeśli przy skrecie w lewo to przegub prawy-zewnetrzny czy wewnetrzny?
2.Rok autka 95,sdi z abs em- ile zębów pwinno być?
3.Jeśli objawy pokazały se niedawno to ile mogę pojezdzic na tym przegubie?
Z gory dzieki za pomoc jestem laikiem w spr. mechaniki i ma nadzieję,że mi wyjaśnicie czarno na białym.Pozdr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:42   

irecki26 napisał/a:
1.Jeśli przy skrecie w lewo to przegub prawy-zewnetrzny czy wewnetrzny?

Wewnętrzne raczej się nie psują.
A lewy czy prawy to już na słuch trzeba...

irecki26 napisał/a:
2.Rok autka 95,sdi z abs em- ile zębów pwinno być?

Najlepiej policz ile masz w swoim przegubie zębów bo występują przeguby z różnymi ilościami zębów.

irecki26 napisał/a:
3.Jeśli objawy pokazały se niedawno to ile mogę pojezdzic na tym przegubie?

Występują cały czas przy skręcie w lewo czy okazjonalnie?
Im szybciej wymienisz tym lepiej.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:44   

Jeśli terkocze przy skręcie w lewo to najprawdopodobniej prawy zewnętrzny przegub,przegub ABS ma pierścień z 50 ząbkami jeśli objaw pojawił się niedawno to taki przegub należy niezwłocznie wymienić a jeśli jest pęknięta gumowa osłona przegubu to zdążył się już na tyle zabrudzić i zdewastować że należałoby zrobić jak najszybciej a najlepiej oba i problem z głowy :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:47   

irecki26 napisał/a:
1.Jeśli przy skrecie w lewo to przegub prawy-zewnetrzny czy wewnetrzny?


Z tego co mi się wydaje to zewnętrzne

irecki26 napisał/a:
2.Rok autka 95,sdi z abs em- ile zębów pwinno być?


45

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 22:47 ]
Szybsi byliście :razz:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:50   

zuber84cool napisał/a:
,przegub ABS ma pierścień z 50 ząbkami

Deamian napisał/a:
irecki26 napisał/a:
2.Rok autka 95,sdi z abs em- ile zębów pwinno być?


45



irecki26, i już są rozbieżności. Podnieś auto, ściągnij koło, wrzuć na luz i kręcąc tarczą hamulcową policz ile zębów ma pierścień...
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:52   

50 ząbków :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:55   

Te przed liftem miały 45 zębów ABS. Tak było u mnie. Te później miały 50.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 22:53 ]
Sporo czytałem o tym na forum. Było tylko trzeba poszukać

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 22:55 ]
Miałem w zakładkach
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=przegub
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:57   

Konstrukcyjnie te przeguby niczym się nie różnią :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:00   

Cytat:
Konstrukcyjnie te przeguby niczym się nie różnią :wink:


Dokładnie tak.

Ciężko jest znaleźć te z 45 zębami. Pamiętam że ktoś zakładał od R800 i było dobrze(tam mają 45 zębów ale są delikatnie krótsze). Można chyba też wybić pierścień i przełożyć na drugi ale to trochę ryzykowne
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:02   

Deamian napisał/a:
Ciężko jest znaleźć te z 45 zębami
To samo miałem napisać Deamian :razz: ale fakt ciężko je dostać
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
irecki26 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:05   

czyli45?.Jeszcze jedna sprawa,z racji,że swieta za pasem to brak czasu na wizyty u mechanika,ajeżdzic trzeba. Czy przy spokojnej jezdzie bez nagłego przyspieszania na skrecanych kołach itp przejezdze jakies 700km na tym starym przegubie?
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:22   

Przejedzisz :wink: sam tak kiedyś zrobiłem ok 1000 km ale musisz na to zważać i jeździć ostrożnie pamiętając o tym przegubie
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:28   

Przegub terkocze bo pewnie manszeta/gumowa osłona jest uszkodzona i się piachu dostało.
Lub ktoś wielokrotnie ostro ruszał na max.skręconych kołach.
Jak masz czas i warunki to możesz zdemontować przegub, wypłukać go w ropie i założyć nową osłonę oraz nałożyć smar ale i tak raczej nie zastąpi to koniecznej wymiany na nowy.
Zawsze można spróbować doraźnie...

Ale nie wiem czy ogarniesz temat bo napisałeś
irecki26 napisał/a:
jestem laikiem w spr. mechaniki i
 
 
irecki26 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Gru 24, 2009 09:26   

Dziwne,minęły mrozy i przegubu nie słychać.Poza tym mam niestety 45 zębów. Cena takiego przegubu w intercars 587zł w FOTA- 280( oczywiscie od roverka 800). Jakby ktoś miał problem z brzegubem to znalazłem gościa w Wawie, ktory zajmuje sie przegubami i za 150 zł daje brzegub,zmienia koronke z 50 na 45 zębó ze starego przegubu. Twierdzi ze nie miał jeszcze reklamacjiABS dział bez problemowo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Przegub
muflon31 Rover serii 600, Honda Accord 14 Wto Sty 15, 2008 10:34
Brt
Brak nowych postów [R620] Przegub zewnętrzny
jarekft Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Mar 28, 2008 15:53
thef
Brak nowych postów [R620] Przegub wewnętrzny
zaq Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Sie 16, 2012 16:07
zaq
Brak nowych postów [R620] Przegub w Roverze ABS
Przegub w Roverze [R620 SDi 98r] ABS
sq6owm Rover serii 600, Honda Accord 11 Wto Lip 21, 2009 14:33
dymeq2
Brak nowych postów [R620] Przegub wewnętrzny
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 9 Sro Cze 06, 2012 04:14
Zubek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink