Wysłany: Pon Maj 03, 2010 14:23 Antena CB w miejscu anteny fabrycznej.
Witam, moze komus taki pomysl sie spodoba. Nie chcialem robic dziur do anteny CB w karoserii a mialem zlamana antene od radia (ktora i tak nie dzialala), wiec postanowilem ja zastapic ta od CB. Natomiast antene do radia kupilem przyklejana na szybe. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiazania. Dodatkowo zamonowalem radio CB w miejscu po schowku po lewej( i tak byl polamany) i wyprowadzilem glosnik zewnetrzny na tunel srodkowy. Otwor po schowku jest zaslepiony takim samym plastikiem jak deska. Zostal on wyciety z boku uszkodzonego tunelu srodkowego.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 03, 2010 14:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Maj 03, 2010 17:45
Fajnie Mogłeś zrobić jeszcze jeden patent - zamiast kupować antenę do radia można dokupić duplekser i na jednej antenie od CB podłączyć CB i zwykłe radio.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Moim skromnym powinna być hierarchia miedzy efektem a estetyka a ten głośnik mimo ze efektywny to mało efektowny. Mianowicie za duży za bardzo nie pasuje.
zamiast kupować antenę do radia można dokupić duplekser i na jednej antenie od CB podłączyć CB i zwykłe radio.
A czy wtedy jakość ściągania fal będzie tak samo dobra jak przy oryginalnej antenie??
Bo mi szwankuje antena i się zastanawiam nad takim pomysłem jak kolega Dario.G, zaprezentował...
A po drugie.. Czy będzie można na raz słuchać radia FM i CB??
Moim skromnym powinna być hierarchia miedzy efektem a estetyka a ten głośnik mimo ze efektywny to mało efektowny. Mianowicie za duży za bardzo nie pasuje.
Tak masz racje, ale nie bardzo w 600 jest gdzie go wcisnac.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Maj 04, 2010 07:18
magill o fale do którego radia pytasz?. CB działa bez żadnych zmian natomiast zwykłe radio lepiej - dłuższa antena => lepszy (większy) zysk => lepszy odbiór.
Oba radia pracują jednocześnie bez żadnych przeszkód.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pytałem o fale radioodtwarzacza samochodowego. Bo domyślam się, że jakość odbioru fal CB nie powinna być gorsza. Ale w 100% rozwiałeś moje wątpliwości i niewiedzę
Dzięki bardzo.... Moja antena przy chowaniu się ma problem w jednym teleskopie i nie chce się chować. Pomagam jej, ale jak się wkurzę to wyciągnę całkiem i sobie ten spliterek zamówię
Jeszcze raz dzięki
U mnie jest pod deska rozdzielcza na wysokosci duzego schowka (tam gdzie dmuchawa) i spisuje sie rewelacyjnie.
magill napisał/a:
Moja antena przy chowaniu się ma problem w jednym teleskopie i nie chce się chować.
Mozna zakupic sam bat do anteny i bedzie sie chowac elegancko. Poprostu na baciku w srodku sa takie zabki, ktore sie wycieraja z czasem. Odradzam psikanie WD-40, bo tylko splywa i rozrzedza smar zawarty w mechanizmie anteny.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
CB działa bez żadnych zmian natomiast zwykłe radio lepiej - dłuższa antena => lepszy (większy) zysk => lepszy odbiór.
Oba radia pracują jednocześnie bez żadnych przeszkód.
dawno nie czytałem większych bzdur .
Nie wieżcie w te TRIFLEX i Duplexy chyba że nie zależy wam na jakości ani zasięgu odbioru, antena do CB radia żeby była skuteczna musi być długa i nic tego nie zmieni.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 12:36
piotr8 napisał/a:
Nie wieżcie w te TRIFLEX i Duplexy chyba że nie zależy wam na jakości ani zasięgu odbioru, antena do CB radia żeby była skuteczna musi być długa i nic tego nie zmieni.
Nie bardzo rozumiem o co Koledze chodzi. Czy gdzieś napisałem coś o triplexie, że cytuje Kolega moje słowa do swojej opinii. Również wątek dotyczy anteny CB i podłączenia do niej radia samochodowego tak więc długość i parametry anteny do CB nie podlegają żadnej zmianie - zresztą to dokładnie jest w moim opisie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
darek_wp, Ale czy to naprawdę tak dobrze działa z Spliterem
bo juz wiele postów o tym na rożnych forach CB czytałem i wiem ze odbiór Radia FM jest gorszy bo oporność kabla od CB jest całkiem inna niz kabla Radiowego i tak dobrze na CB antenę nie odbiera bo to całkiem innej częstotliwości jest dostosowana antena przecież na pasmo 26-27MHz
[ Dodano: Sob Maj 08, 2010 14:23 ]
to jest niezłe
Troche offtop :
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
darek_wp, bez obrazy ale przeczytaj jeszcze raz cały temat to zrozumiesz o co mi chodziło, co do triplexa to chodziło mi o post powyżej mojego. Co do twojego opisu to z całym szacunkiem ale pewnych rzeczy sie nie przeskoczy (jeżeli chodzi o anteny nadawczo-odbiorcze) fizyki nie oszukasz.
magill napisał/a:
Moja antena przy chowaniu się ma problem w jednym teleskopie i nie chce się chować.
Mozna zakupic sam bat do anteny i bedzie sie chowac elegancko. Poprostu na baciku w srodku sa takie zabki, ktore sie wycieraja z czasem. Odradzam psikanie WD-40, bo tylko splywa i rozrzedza smar zawarty w mechanizmie anteny.
Niby tak, ale znalazłem tylko jedną aukcję na allegro i koleś sobie wołał 190 PLN za taki wkład, a tyle pieniędzy to ja nie mam zamiaru wyrzucać.
Powiedzcie mi Panowie czy podejdzie wkład od Volvo S40, bo są po ok. 70 PLN na alledrogo.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 22:17
piotr8 napisał/a:
Co do twojego opisu to z całym szacunkiem ale pewnych rzeczy sie nie przeskoczy (jeżeli chodzi o anteny nadawczo-odbiorcze) fizyki nie oszukasz
Ok. Tylko to Ty przeczytaj cały temat a zauważysz, że na samym początku napisałem iż chodzi o podłączenia radia samochodowego do oryginalnej anteny CB. A co do anten i splitterów / duplexerów - robię w radiówce (KF, UKF, łączność specjalna) od ładnych paru lat i trochę wiem o co w tym chodzi .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
darek_wp, Czyli te splitery zdają egzamin Bo ja tak myślę czy by teraz w 25 nie wsadzić anteny CB w orig miejsce od radia I dodać spliter bo szkoda mi juz dachu wiercić jak w 220 bo jednak tam ruda ładnie złapała to miejsce
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum