Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] 12V do wysterowania przekaźnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:10
[R620] 12V do wysterowania przekaźnika
Autor Wiadomość
Zigg 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 131
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 11:50   [R620] 12V do wysterowania przekaźnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Cześć,

skąd najlepiej wziąć 12V (łatwo dostępne miejsce pod maską lub deska rozdzielcza) do sterowania przekaźnika obsługującego dodatkowe urządzenie ?
Warunkiem jest, aby urządzenie nie mogło zostać włączone lub pozostać włączone po zgaszeniu silnika.
Wobec tego podpięcie pod np. oświetlenie odpada, bo pojazd mozna pozostawić na postojówkach. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie się pod pompę wtryskową - ale w ktorym miejscu ? Ewentualnie inne rozwiązanie ?

Proszę o opinie.

PS. Gdy powstanie 'elektryka' (bo mechanika już jest zamontowana), przedstawię tutorial dot. natychmiastowego grzania kabiny i silnika naszych zimnych dieslów w duże mrozy :)

Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 11, 2010 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kfrankiewicz 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: pabianice



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 12:29   

Najlepiej było by podpiąć pod stacyjkę, zależy jeszcze jakiej mocy miało by być to urządzenie.
_________________
kfrankiewicz
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 12:40   

Wydaje mi się, że obojętnie jakiej mocy będzie urządzenie, bo chodzi o zasilenie przekaźnika, który to urządzenie zasili/odetnie.
Nie jestem na 100% pewien, ale zapalniczka chyba jest po zapłonie? Jeśli tak, to cewkę przekaźnika do obwodu zapalniczki, a zasilanie urządzenia poprzez wspomniany przekaźnik najlepiej ze skrzynki bezpiecznikowej tam gdzie masz ogrzewanie np tylnej szyby, bo jest tam bezpiecznik o dużym amperażu, a z tego co piszesz chodzi o ogrzewanie...

Ogólnie zarówno do obwodu zapalniczki jak i ogrzewania tylnej szyby masz dostęp w skrzynce bezpiecznikowej :)
 
 
Zigg 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 131
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 13:26   

kfrankiewicz,
urządzenie bedzie posiadało wlasne przekaźniki wiec prąd pobierany z układu w ktory się wepniemy będzie pomijalnie mały.

Demmo,
zapalniczkę mam poza stacyjką, działa całkiem niezależnie.

Dodam, ze urządzenie oprócz własnych przekaźników będzie miało swoje bezpieczniki.

Potrzebne tylko to 12V na jego sterowanie... Nie mam pomysłu :)
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 13:44   

Hmmm.. ale z kolei ogrzewanie tylnej szyby jest chyba wyłącznie po zapłonie? :)
Nie rozgryzałem jak to dokładnie działa, ale bez przekręconego kluczyka u mnie nie da się go załączyć i po zgaszeniu silnika też samo się wyłącza :)

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 13:44 ]
Od biedy w kostce radia chyba masz też 2 plusy, jeden na stałe i drugi po zapłonie :)
Ale ogólnie ja bym szukał w skrzynce z bezpiecznikami - diodę lub próbówkę w zasilanie danego bezpiecznika i test czy działa przed czy po zapłonie :cool:
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 22:23   

Witaj uprzedziłem Cię kolego i zamontowałem na wężu zasilającym nagrzewnice płynu z laguny II która posiada 4 świece żarowe,więc jeśli myślisz nad tym samym muszę cię rozczarować. Bo po pierwsze efekty nie są takie jakich się spodziewasz(co prawda nie było jeszcze wielkich mrozów ale marnie się spisuje) Po drugie mamy za słaby alternator(przy załączonych 3 świecach i światłach już nie ładuje aku,a po 3minutach można na nim z powodzeniem smażyć jajecznice) Według mnie gra nie warta świeczki. No chyba że masz jakiś inny patent?
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 22:54   

GRZYBEK82,
to jak możesz to podziel się jakimś schematem bo też mam od reni wrzucony podgrzewacz ale jeszcze muszę go podłączyć i zawsze jakies info się przyda
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 23:22   

Ja zrobiłem to na 2 przekaźnikach 70 i 30A. 70 załącza 3 świece a 30 jedną do tego wyłącznik dwustopniowy z diodą tak aby działały 3 albo 4 świece kontrolki z diód led i jakoś to śmiga. Sprawdź czy wszystkie świeczki grzeją,ja kupiłem podgrzewacz na alledrogo i nie działała żadna. NAJWAŻNIEJSZE są kable zasilające żeby były odpowiednio grube bo przy 4załączonych świecach prąd ma wartość około 100A i dlatego alternator nie daje sobie z tym rady.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 23:39   

ok dzieki za info mój podgrzewacz ma akurat 3 siewce

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 23:39 ]
a ską pociągnąłeś +??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lis 12, 2010 07:31   

Tez to mam i również efekt raczej mało zauważalny. plus po stacyjce wziełem z przekaźnika świec żarowych pod maską.

Co do samego podgrzewacza to lepszy efekt daje montaż pompki wymuszającej szybszy obieg płynu.Przy już nagrzanym aucie moim subiektywnym zdaniem leci cieplejsze powietrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Lokalizacja przekaźnika świec żarowych
mich_12 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Gru 07, 2010 13:07
mich_12
Brak nowych postów [R620sdi] Pytania odnośnie świec żarowych i przekaźnika
19bizon08 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Sty 30, 2013 21:55
mmaarreecckkii
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 09:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 21:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink