Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 151 Skąd: Przemyśl / Kraków
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 22:36 [Rover 214 + LPG] Opóźnienie przy dodaniu gazu na LPG
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam,
od założenia instalacji gazowej IV generacji mam jeden problem. Przy dodawaniu gazu na benzynie auto natychmiastowo reaguje, natomiast na LPG ma jakby opóźnienie (zamulenie), tj. obroty schodzą minimalnie w dół po czym normalnie w górę. Ja naciskam gaz, przez ok. 0,5 - 1 sek. jest brak reakcji. Na obrotomierzu czasami widać jak wskazówka schodzi 1 mm na dół. W praktyce na LPG muszę ruszać z większych obrotów (ok. 2 tyś.) przy czym na benzynie ruszam z ok. 1,5 tyś; ponadto jest to uciążliwe jak ruszam z hamulca nożnego pod górkę. Przez to całe gazowanie auto mi spala w mieście jakieś 12l gazu, a na trasie ok 9l - przy trochę dynamicznej jeździe. Więc spalanie małe nie jest.
Instalacja to Mini Sec 4, listwa wtryskiwaczy: OMVL, reduktor: Tomasetto Alaska. Przy zakładaniu instalacji były wymieniane świece, palec i kopułka. Instalacja założona 1.10.10 i do teraz przejechałem na niej ok 2tyś. km. Poniżej zdjęcie instalacji i filmik.
Na filmiku od 0:08-0:14 widać to przymulenie.
filmik
Raz już byłem u gazownika, on podpiął laptopa pod instalację i podczas jazdy regulował, lecz jak dla mnie nie ma zmiany. W tygodniu jak znajdę czas chcę podjechać do niego jeszcze raz. Co podejrzewacie, że jest nie tak? Może macie jakieś sugestie, żebym powiedział gazownikowi na co ma zwrócić uwagę?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 22:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tu wchodzi hasło dotrysków, nie wiadomo czy Ci instalator wyciął je, poszukaj na forum...
generalnie widzę, że u Ciebie bardzo mało się dławi na dotryskach, u mnie jest to dużo bardziej widoczne... a no i jeśli dobrze widzę, to wtryski masz chyba do góry nogami i mega długie wężyki co w ogóle jest jakimś kosmosem tak mi się wydaje, że jest coś dziwnego z wtryskami.. powinny być jak najkrótsze wężyki o równej długości, a listwa wtryskowa najlepiej pionowo oczywiście w dół
po pierwsze wyciąć dotryski
po drugie to przenieść wtryski pod kolektor
no i same wtryski nie grzesza szybkością działania
do tego silnika minimum to magic jet albo matrix
[ Dodano: Pon Gru 20, 2010 08:16 ]
ogólnie cała instalacja to jakiś szit
reduktor masz do 90 KM
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 151 Skąd: Przemyśl / Kraków
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 19:20
Ostatnio jak byłem u dobrego mechanika też mówił, że węże od wtryskiwaczy są długie.
CjRudi właśnie poszperałem na forum i znalazłem temat hudy23_1985. Nie znam się za bardzo na instalacjach, ale z tego co zrozumiałem w tym temacie to wycięcie dotrysków odbywa się za pomocą kompa ze specjalnym programem podpiętego do instalacji? Czy może trzeba coś przerabiać we wtryskach? Jeżeli tak, to nie będzie miało to wpływu jak samochód chodzi na benzynie?
hudy23_1985, czy uporałeś się z tym, bo widzę, że miałeś ten sam problem co ja i kael?
[ Dodano: Pon Gru 20, 2010 19:20 ]
CjRudi napisał/a:
generalnie widzę, że u Ciebie bardzo mało się dławi na dotryskach, u mnie jest to dużo bardziej widoczne...
zapomniałem dodać, że przy ruszaniu wskazówka schodzi bardziej w dół, tj. bardziej się dławi. Filmik był robiony podczas postoju.
Ja posiadam Sterownik 4gas(stag 300)
Ty kolego masz http://www.lecholpg.pl/?act=glowna
Sciągnij sobie program do mini sec zrób kabel z kabla od telefonu i sam kombinuj
U siebie wyciąłem dotryski i mam dużo lepiej
Jak sie zrobi cieplej to wymieniam wtryski na Magic Jet albo jak grosza bedzie wiecej to matrix
dotryski polegają na tym, że jest to wtrysk pomiędzy normalnymi czasami wtrysku, czyli dużo krótszy niż zwykły... dlatego komputer gazowy odbiera go jako normalny wtrysk i silnik dostaje za dużo gazu i go dławi... Aby zmniejszyć te objawy, bo prawdopodobnie nie się tego zlikwidować tak do końca, należy zapewnić jak najkrótsze wężyki, tak aby wtryski gazu były, jakby to powiedzieć, najbardziej kontrolowane, a druga sprawa, to ustawienie w oprogramowaniu od gazu, tak, aby nie reagował, na te krótkie wtryski gazu, czyli nazywa się to wycięciem dotrysków... Ustawić to ciężko, nie wszędzie się da dobrze to zrobić i dla każdego auta to proces indywidualny..
Musisz znaleźć dobrego gazownika z głową na karku mnie się na razie nie udało, ale chwilowo czasu nie mam się tym zajmować.. uciążliwe jest to podczas ruszania, zwłaszcza pod górkę, normalnie da się z tym żyć.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:27
Należy wyciąć dotryski benzyny bo bez tego ECU LPG próbuje wykonać te krótkie czasy wtrysku (dotryski) a wtryskiwacze gazowe nie są w stanie tego wykonać i silnik wariuje.
Po wycięciu nie będzie żadnego problemu.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 151 Skąd: Przemyśl / Kraków
Wysłany: Pią Gru 24, 2010 10:27
witam, wczoraj byłem u gazownika i wszystko dobrze ustawił. Podczas regulacji jak mu wspomniałem o wycięciu dotrysków, powiedział, że właśnie je reguluje, czyli zna się na rzeczy. Samochód rusza już jak na benzynie. Na trasie przy ponad 120 km/h silnik już nie buczy jakby był katowany na 5 tyś obr./min.
Dzisiaj pojawił się nowy problem. Przejechałem jakieś 10 km i zajechałem na Orlen i zalałem gazu do pełna. Po 10 km przełączył się sam na benzynę, a po następnych 10 km co jakieś 300 m zaczął się przełączać na benzynę (ja go przełączam na gaz a on sam wskakuje na benzynę). Podczas przełączania na benzynę słychać sygnał, taki jak skończy się gaz.
Co może być przyczyną ? Filtry gazu (może przez kiepskiej jakości gaz; wcześniej tankowałem na Bliskiej i Statoilu). Dodam jedną rzecz która mnie wkurza. Mam zbiornik poj. 41,5 l. Pisze, że jego stopień napełnienia to 33,2 l. dzisiaj chyba zmieściło się do niego najmniej gazu - 28,4 l. Przy tym jak się skończył to jechałem ze stałą prędkością na niskich obrotach więc był prawie pusty.
czyli czeka cie kolego znowu wizyta u gazownika bo jak nie masz kabla i softu to sam nic nie wydumasz
tak jak napisałem sygnał obrotów moze gubi czujnik podcisnienia
Ale pewnie coś gazownik sknocił w ustawieniach instalacji
Cześć, u mnie jest podobny problem z przełączaniem z Pb na gaz. W moim przypadku zauważyłem, ze przy przeredukowaniu i mocnym wciśnięciu gazu mimo "niskich" obrotów przełącza się na Pb. Juz wiem, że po tym, muszę zatrzymać się i od nowa uruchomić silnik. Dzieje się to od około 2tyg. a gaz mam już pół roku. Czy błąd ECU gazu pojawił się sam czy może to tylko np. zapchany filterek?
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Pią Gru 24, 2010 21:44
Co do napełnienia butli tylko 28l gazu to na 100% masz założoną butlę do jazdy na wstecznym. Jak popatrzysz na butlę po ściągnięciu dekla to wielozawór powinien być zamontowany na tylnej połówce zbiornika a u ciebie jest na pewno na przedniej połówce zbiornika. Podczas jazdy, przyspieszania gdy zapotrzebowanie na gaz jest największe, siły działające na gaz (ciecz) w butli przenoszą go w tylną część zbiornika, więc gdy wielozawór jest zamontowany na przodzie zbiornika to spadek ciśnienia następuje dużo wcześniej i nie wyjeżdżasz pewnej części gazu do końca więc i zatankować nie możesz więcej.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 151 Skąd: Przemyśl / Kraków
Wysłany: Sob Gru 25, 2010 18:54
dzisiaj sprawdzałem i wielozawór jest zamontowany na tylnej połówce zbiornika (czyli bliżej tylnego zderzaka). Wskaźnik pokazywał że zbiornik jest pełny.
[ Dodano: Sob Gru 25, 2010 18:54 ]
Jak dzisiaj jechałem do rodzinki padał deszcz, było dość mokro, ale auto zapaliło na dotyk. Po 3 godzinach jak wsiadłem do auta miałem problem z odpaleniem. Auto kręciło ale nie zapalało (jakiś czas temu miałem ten sam problem, wina leżała po stronie wiązki idącej do cewki, lecz mechanik ją lepiej zaizolował i później już nie było problemów), jednak po kilku próbach auto zapaliło. Musiałem wcisnąć sprzęgło i jak czułem że zaczyna łapać musiałem dodać gazu. Czy to, że auto przełącza się z LPG na PB, może mieć związek z wiązką idącą do cewki?
Dodam, że przełącza się wtedy jak silnik już złapie swoją temperaturę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum