Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
Autor Wiadomość
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Sty 01, 2014 11:26   

A no właśnie dokręciłem dosłownie pół obrotu może troszkę mniej, poszło naprawdę z oporem zobaczymy teraz jak będzie. A tak BTW rozebrałem oryginalną pompę sprzęgła i zasada działania jest bardzo prosta ktoś może wie gdzie można dostać gumkę na tłok bo wydaję mi się że łatwo to można naprawić.....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 01, 2014 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 02, 2014 10:27   

Balas87 napisał/a:
A tak BTW rozebrałem oryginalną pompę sprzęgła i zasada działania jest bardzo prosta ktoś może wie gdzie można dostać gumkę na tłok bo wydaję mi się że łatwo to można naprawić.....


Tej na tłoczysku głównym nie wymienisz bo jest z tworzywa. Chyba, że zrobisz przeróbkę np. taką http://forum.roverki.eu/v...t=80014&start=0

Ta u góry jest gumowa dwuwargowa.
Możesz szukać na allegro takiej o średnicy 19 mm. Większość niemieckich aut ma uszczelnienia takiej średnicy. Niestety są one jedno wargowe zamiast dwuwargowych jak w oryginale. Poza tym trzeba sprawdzić średnicę wewnętrzną.

reperaturki sprzęgła na allegro
http://allegro.pl/listing...kie+dzia%C5%82y
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 12:16   

u mnie przeróbka za 15 zł sie nie sprawdziła uszczelka 15,8 autofren d1381 nie trzyma cisnienia po odpowietrzeniu pedał sprzegla wpada w podłoge moze trzeba zastosowac większa uszczelke aby wszystko było ok :?:
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 18:22   

kalafior napisał/a:
u mnie przeróbka za 15 zł sie nie sprawdziła uszczelka 15,8 autofren d1381 nie trzyma cisnienia

sprawdź sobie czy nie masz rys na powierzchni wewnątrz pompki.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 05, 2014 17:16   

kalafior, u mnie było to samo ;) Miałem trzy korpusy i każdy by w środku wytarty :)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Sty 05, 2014 21:04   

Rowan, patrzyłem moj jednak jest tez wytarty w srodku tłoczek wchodzi teraz jak w masło wczesniej spasowany był bardziej da sie cos z niego jeszcze zrobic tak jak pisalem wczesniej moze wieksza uszczelka wpakowac na tloczek
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 18:14   

ja zrezygnowalem z wymiany papki calkowicie poniewaz z papki sprzegla kapie delikatnie ale da sie z tym jezdzic a znalazlem nieszczelnosc miedzu rurka a nakretka od odpowietrznika zakleilem tam poxilina i puki co 2 miesiace jest ok :)
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sty 16, 2014 21:29   

nowa pompka zamiennik zakupiony w S-PART.PL i jest z nia problem cieknie na połaczeniu pompki z miedzianym przewodem i to jest powod duzego jałowego skoku pedału sprzegła po odpowietrzaniu jest dwa dni spokoj pozniej pedał robi sie coraz miększy nie jest to duzy wyciek tylko pare małych kropki płynu ale powoduje ze pompka sie zapowietrza dociagnalem juz max to połaczenie i dalej jak bede probował dociagac to urwe gwint teraz zastanawiam sie czy wymieniac miedziany przewod na nowy robic na sztuke i kleic poxilina czy dac sobie spokoj z naprawa i reklamowac pompke ma rok gwarancji ale czy to jest powod do reklamacji :?:
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Sty 16, 2014 22:37   

Mi się wydawało że właśnie cieknie z tego miejsca co opisujesz ( zresztą pisałem o tym wyżej ). Ale wytarłem cały korpus pompki z płynu i następnie zrobiłem ok 200 km po czym mocna latarka nakierowana na korpus i od płynu odbijało się światło i wtedy zauważyłem że ciekło mi z tej czarnej nakrętki co wlewa się płyn. Dokręciłem. Póki co zrobiłem 500 km i cisza nic nie cieknie. Także posprawdzaj wszystko dokładnie.

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 22:37 ]
btw pisz do tazu.pl duże szanse że dostaniesz tam ten miedziany przewód ;) uwierz mi.
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 05:05   

Zamień przewód stroną,
z pompki do złączki.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 08:58   

posprawdzalem dokladnie co dwa dni przykladam recznik papierowy do tego połaczenia i sa male kropki na papierze zamiana odwrotnie nic nie da bo jezeli winny jest przewód bedzie cieklo przy złaczce miałem tez problem z uszczelnieniem odpowietrznika przy wysprzegliku tam po kilkunastu odpowietrzeniach tez pocil sie odpowietrznik i wymiana na nowy odpowietrznik nic nie dala pocil sie dalej dopiero cyna zalepiłem otwor i przestalo cieknac moze byc cos z gniazdem pompki i dlatego cieknie jutro sobota to zajme sie ta pompka
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 08:57   

kalafior, a nie da rady tam wrzucić jakiegoś oringa? :smile:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 31, 2014 20:39   

czy tam jakiegoś oringu nie da sie wsadzić - hmm myślę że nie ja niedawno jestem po zabiegu zamontowania tej pompki TAZU i u mnie jest elegancko nie widać żeby gdzieś ciekło sprzęgło bierze od samej góry - nie ma luzu - podokręcałem wszystko w domku mocno a potem na zimnym powietrzu mocowałem i jak narazie jestem zadowolony z tej wymiany
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



  Wysłany: Pon Gru 01, 2014 00:16   odświerzam temat

Panowie,

odświeżę trochę temat pompki TAZU, mój egzemplarz padł po równym roku użytkowania, tzn mam nadzieję że nie padł i da się coś z tym zrobić:) objawy są następujące, po odpowietrzeniu biegi wchodzą lekko bez problemów, problem zaczyna się po około 4-5 dniach jazdy. Sprawdziłem łączenie pod akumulatorem, jest OK. Wyprzęgnik był wymieniony miesiąc temu więc chyba też ok. Pytanie brzmi czy to może być wina uszczelek na tłoczku ? Jeśli tak to powiedzcie mi gdzie dostanę takie uszczelki (fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto faktycznie je wymieniał).
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 10:14   

Byłbyś pierwszą osobą której to padło..... powiedz ile zrobiłeś km na niej ??
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 10:25   

Balas87 napisał/a:
Byłbyś pierwszą osobą której to padło.....


Mi padło w sierpniu 2013r :) po niecałych 3 miesiącach, powróciłem wtedy do oryginału i zapewne dalej śmiga.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 01, 2014 10:34   

AdaskoC, u mnie ponad rok śmiga bezproblemowo, ponad 12tys. km przejechane na pompce Tazu
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 10:36   

dziwne pewnie jakiś pech..... tam się nie ma co psuć...... a tak btw gdzie można dostać do nich uszczelnienie...
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 11:53   

pelson91, ja nie mowie ze każdemu sie psuje, tylko ze kolega Qbs nie jest pierwszym pechowcem :-)
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 20:00   

Balas87 napisał/a:
Byłbyś pierwszą osobą której to padło..... powiedz ile zrobiłeś km na niej ??


Czy pierwszą osobą to nie wiem, ale jak ktoś ma pecha to i du@#e palec złamie :D
Gadałem dziś z Bonckym i z tego co mówił, nie jestem pierwszą osobą która miała z nią problem. Ktoś pytał ile kilometrów zrobiłem? Niestety dokładnej liczby nie podam bo jestem z tych co to nigdy nie potrafią zapisać ile mieli km zrobionych jak coś wymienili :P . Szacuje że przejechałem na tym +/-16 000 km

Gadałem dziś z przedstawicielem firmy TAZU, w przyszłym tygodniu mają wrzucić na rynek zestawy naprawcze (te uszczelki). Co do kosztu to jeszcze nie wiadomo.
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
taba19 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Sie 10, 2016 23:22
taba19
Brak nowych postów [R75] Zakup pompki sprzęgła
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 21, 2009 14:40
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Przewód od pompki sprzęgła
Boncky Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Cze 15, 2009 22:32
Boncky
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87
Brak nowych postów [R75] Wymiana pompki sprzęgła
niunia Rover serii 75, MG ZT 31 Wto Cze 11, 2019 20:50
martinsc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink