Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 106 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:07 [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Od momentu kupna widziałem, że tylne koła mam pochylone góra do wewnątrz. Opony zjada mi po wewnętrznej stronie. Byłem dziś na ustawieniu całej geometrii, jednak w tym modelu nie ma możliwości ustawiania kąta pochylenia koła. Tuleje wahaczy w porządku, jedynie tulejki stabilizatora do wymiany. Co może być przyczyną takich ustawień kół tylnych ? Można to jakoś wyeliminować i ''postawić'' koła prosto ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 106 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 14:50
Tomi, właśnie to musiałbym sprawdzić. Tylko jak? Podlewarować auto w jego tylnej środkowej części, aby koła unosiły się do góry jednocześnie? Wtedy też, gdy będą się prostowały, to oznacza springi do wymiany?
Mam tak samo z jednym kołem - od strony kierowcy, tył. Opona starta, zrobiona zbieżność.. Kupię nowe opony i zobaczę jak dalej to będzie stało. Oprócz springów jeszcze coś może być powodem?
Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.
_________________ rom
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 02, 2011 18:56
automechanik napisał/a:
Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.
Górne wahacze są krótsze niż dolne i przy niższym zawieszeniu zawsze robi się nagatyw. Po drugie z racji konstrukcji wielowahaczowej zużycie elementów metalowo-gumowych może również skutkować takim ustawieniem koła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum