Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:05 [R200] Car Audio - kilka pytań
Witam,
mam zamiar w swoim Roverku wsadzic jakies przystępne CA. Jednak mam kilka pytan i watpliwosci. Radio na ktorym bede bazowal to JVC KD-R402 z MOS-FET 4x 50W. Najbardziej zalezy mi na w miare dobrym basie. (Tuby, skrzynie itd nie wchodza w gre ; )
1) Mam zamiar kupic glosniki do 300 zł. Chcialem TAKIE. Dobry wybor czy polecacie cos innego?
2) Czy wstawienie wzmacniacza duzo by zmienilo w stosunku do grania na samym radiu? Jesli tak, to co dokladniej?
3) Czy te syczki, np. tak jak w tych herzach, wejda w orginalne miejsca w drzwiach? Czy bedzie trzeba cos wycinac itp?
4) Czy warto polozyc nowe kable od samej kostki od radia?
Dzieki, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 14, 2011 17:18, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
te Alpine i Hertz HSK faktycznie w tej samej cenie, tylko nie ma zestawow z dystansami.. a to kolejny wydatek +50 zł bo raczej bez nie podejda? Maty wygluzsajace obowiazkowo Tylko nie wiem 2 czy 3 cm grubosc?
Powiem szczerze ze ja osobiscie i to tylko moja prywatna opinia to wole jesli mam taka opcje jak np. fabryczne glosniki w Roverze ,czyli plastikowy odlew w calosci z glosnikiem to wybebeszyc fabryczny glosnik , wyciac membrane i plastikowe wzmocnienia. Pozostaje pierscien sztywny, z fabrycznymi punktami mocujacymi nadajacy sie na dystans idealnie na to przykrecamy glosnik. Pierscienie z MDF-u nigdy nie beda przylegac do profilu blach dzrzwi tak dobrze. Jeszcze raz to moja prywatna opinia. Nie wiem dla czego to musi byc MDF. Na stronach z UK co kupuje car audio nie ma pierscieni z MDF-u jako dystanse ,sa plasyikowe zestawy montarzowe do konkretnej marki zeby idealnie pasowaly. Piersciene z MDF- sa opisane jako elementy do budowy paneli drzwiowych ew. jako dystans ,ale tez nie zawsze. Do 45-tki kupilem taki zestaw, moje glosniki wycialem jak koledze w Corsie zakladalem audio. W mazdzie tez zalozylem plastikowy uniwersalny dystans bo tam sa zwykle glosniki 5x7, nie ma z czego ciac i bylo 100% oki, drzwi wytlumione oczywiscie . Teraz mam Civica "8 gen" sedana i z tylu siedza tymczasowo 16-tki tonsila na dystansach z wycietych fabrycznych glosnikow, ale juz czekam na zamowione klocki i oczywiscie juz nic z tylu nie bedzie. Tyle o dystansach. Pozdr.
keczu, pierścienie/dystanse z MDF powodują usztywnienie miejsca montażu głośnika. Nie wiem jak jest dokładnie w R200 ale w R400 bez żadnego problemu jest proste miejsce tak aby dystans dobrze przylegał do blachy. Większość aut tak ma.
Plastik nigdy nie zapewni takiej sztywności. Ma to wpływ szczególnie na bas.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
keczu, pierścienie/dystanse z MDF powodują usztywnienie miejsca montażu głośnika.
Ok. Wiem o tym i ma to jak najbardziej sens, ale do pewnego stopnia (stopnia jaka to instalacja) . Bo tak szczerze to glosnik jest zwykle w dolnym rogu dzrzwi wiec sa one tam calkien sztywne, plastikowy odlew ze wzmocnieniami jest wcale nie wiele mniej sztywny (przykrecony dodatkowo w kilku miejscach i idealnie przylegajacy) do tego z dokreconym metalowym koszem glosnika to nie wiem czy jest roznica. Jesli dystans z MDF-u nie przylega idealnie to tylko robi niepotrzebne naprezenia bo cale te usztywnianie nie ma sensu jesli jest tylko punktowo podparty o wyprofilowana blache. Jest ciezszy co tez ma znaczenie na "-" i chlonie wilgoc z czasem nawet jak jest pomalowany. Tak dla przykladu wiele aut na laczniki stabilizatora zawieszenia wlasnie z plastiku ,a wlasnie tu liczy sie sztywnosc przede wszystkim , drewnianych nie widzialem. Rozumien ze w naprawde drogich instalacjach montuja dystanse z aluminium, ale bez przesady , kogo stac na takie audio. I teraz cena dystansow za dwa krazki MDF-u 50 zl ,normalnie masakra w porownaniu do kosztu materialu. To tylko moja prywatna opinia , zalozylem juz kilkanascie systemow i nie mowie tu o wymianie glosnikow. Ale nie to ze jakis tam ze mnie audio ekspert, poprostu tak sobie dorabiam jak nie mechanikuje. Wiem jak wszystko podlaczyc ,wykleic mata i polutowac zeby bylo ladnie. I zawsze montuje na plastikowe adaptery bo latwiej i nie ja za to place z reszta to ta sama cena jak te z MDF-u ,( w Roverku mozna miec je za darmo z przerobionego glosnika) i nikomu nie doradzam ktore konkretnie glosniki czy co kolwiek kupic bo przeciez nie wszystko slyszalem jak gra .Od tego sa powazne artykuly z testami ,nie opinie na forach ktore sa roznie "profesjonalne". Fakt ze ktos sie moze na prawde znac na zeczy ,ale zginie to w reszcie mniej trafnych opini. Ale nawet tanie zestawy dobrze zamontowane graja dobrze. I w zasadzie nie mialem sie zamiaru w tym dziale odzywac ,ale dzial "porady techniczne" jest nudny bo zawsze to samo wiec sobie tu mozna podyskutowac.
Czytajac np. na "elektrodzie" to z gory skreslony jest sprzet Sony- wszystko, Alpine, Pionner,JBL- glosniki itd. A w kolko polecane glosniki Helix i Hertz jakby inni producenci w tej nizszej kategori cenowej robili glosniki dla zabawy. Jasne ze polecic mozna cos drogiego, ale co to za porada. Przeciez glosnikow jednego producenta jest kilka modeli i ciagle wychodza nowe, ciezko uwierzyc ze jakas firma usilnie probuje caly czas nawet po jakiejs wpadce robic tylko kupowaty sprzet ktorego nikt nie poleca, nie mowie tu o jakis pustych w srodku wzmacniaczach dziwnych firm i reszcie tego typu sprzetu . Pozdr.
[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 16:54 ]
RadZiu7 napisał/a:
Tylko nie wiem 2 czy 3 cm grubosc?
Ja kupuje 2mm bo latwiej dokladnie wykleic. Nie wiem czy przy instalacji na takim poziomie 3mm grubosci zrobia jakas roznice.
[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 17:11 ]
Tak ogolnie to czekam na zamowiony sprzet i min. te glosniki Alpine co podalem linka. Kupilem je dla tego ze wlasnie znalazlem konkretna pozytywna opinie i ograniczala mnie nie kasa (znaczy sie w lotto nie wygralem ,ale moglem kupic glosniki powiedzmy 2 razy drozsze ) ,ale akurat rozmiar glosnika wysokotonowego bo mi sie wiekszy w Hondzie w fabryczne miejsce nie zmiesci i jest z jedwabna kopulka bo nie lubie glosnych i ostrych sopranow. Wiec zobaczymy jak graja.
I teraz cena dystansow za dwa krazki MDF-u 50 zl ,normalnie masakra w porownaniu do kosztu materialu.
Dlatego robię je sobie sam i nie z MDFu.
Jak się dobrze zabezpieczy ten kawałek drewna to nie ma opcji żeby spuchł.
keczu napisał/a:
...nikomu nie doradzam ktore konkretnie glosniki czy co kolwiek kupic bo przeciez nie wszystko slyszalem jak gra .Od tego sa powazne artykuly...
Też staram się tego nie robić. Jednak znam system HSK i dość dobrze woofer który jest bardzo dobry. System ten jakiś czas temu kosztował 700zł a teraz 300. Według mnie brak konkurencji w tych pieniądzach.
Co do artykułów. Nie ma sensu opierać się na nich. Sponsoring...
Ogólnie z audio jest bardzo różnie. Taki sam układ klocków w dwóch różnych autach może dać zupełnie różne efekty.
Ogólnie jeśli ktoś nie jest audiofilem to przewertować internet i zobaczyć co jest dobre w swoich pieniądzach. Jeśli chcemy się bawić w CA to tylko słuchać, zmieniać, słuchać, zmieniać... Może się trafi na to co lubimy.
keczu napisał/a:
Czytajac np. na "elektrodzie" to z gory skreslony jest sprzet Sony- wszystko, Alpine, Pionner,JBL- glosniki itd. A w kolko polecane glosniki Helix i Hertz jakby inni producenci w tej nizszej kategori cenowej robili glosniki dla zabawy.
Dlatego właśnie idę pod prąd i nie kopiuję schematów.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A jaki wzmacniacz polecacie do tych glosnikow Hertz'a DSK lub HSK ? Dodam ze raczej nie mam zamiaru jakies duzej kwoty na niego przeznaczyc Ewentualnie jak dobrac wzmacniacz
jeśli mogę wtrącić.
Też mam roverka 200.
I sprawa wygląda następującą ... Pan ze sklepu Car Audio odradził maty bitumiczne - z tego względu że mało co tłumią a z drugiej strony ponoć na ciemnych autach się ich nie stosuje bo spływają. A więc zakupiłem maty z folią aluminiową i 30% kauczuku z matą bitumiczną i 40% kauczuku w drugiej. Im więcej kauczuku tym lepsze wytłumienie, ale do rzeczy:
Kupiłem hertze z wpukłą kopułką HSK. Ogólnie chodzą teraz po 800 zł ale miałem okazję z kumplem kupić w sklepie za 360 komplet.
I co najciekawsze miałem brać ESK bo pod radio ale okazja się trafiła to co nie brać.
Pan z CAR AUDIO powiedział że to nie będzie wogóle grało jakaś żenada. Ale powiem wam że zamontowałem na starych kablach i ku mojemu zdziwieniu grało lepiej jak co niektóre zestawy z tubami.
Super jakość bez wzmacniacza.
Jak was nie stać na wzmacniacz to nie kupujcie i to jest świetna jakość, a później można domontować.
Mnie to wszystko uczyniło około 550 zł. W tym mdf wygłuszenie i końcówki do kabli
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum