Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:50   

wydech MG ZR http://www.youtube.com/watch?v=a9iW4puwOh8

wydech z Vi z końcowym Ulterem http://www.youtube.com/watch?v=tx6IxDKrLYc

przy zrce puścił dymka bo końcowy jest z diesla ;)

wykres wrzucę jak przerzuce ;)

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 12:46 ]





nad kolektorem trochę pracowałem ;)

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 12:50 ]
termostat PRT









_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:57   

Kolektor ładnie opatulony - ja zrezygnowałem z tego patentu ponieważ takie rozwiązanie zwiększa trochę temperaturę znowusz w głowicy jak mi szpece doradzili - natomiast warto odizolować tą gorąca rurkę od chłodnicy, którą masz zaraz niedaleko puszki filtra powietrza. Tam mocno grzeje to ustrojstwo. Też mam końcowy z diesla z Bosala i jestem bardzo zadowolony po zmianie. Strasznie wyrczało na tym ulterze - fuuuuuj - chociaż i tak sporo ciszsej jak mój były Janek heheh
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Sro Wrz 07, 2011 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:00   

nie wiem czy zwiększa temperaturę w głowicy bo nie mam jak sprawdzić, z tego co słyszałem to po prostu wydech jest wtedy cieplejszy i temperatura przesuwa się dalej. Ale zdecydowanie chłodniej zrobiło się pod maską. Wcześniej nie można było dotknąć np alternatora, teraz jest lepiej bo na pół sekundy można dotknąć nawet kolektor ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:05   

Bardzo ładnie ciekawe jak temp zasysanego powietrza się zmieniła. Powinno być na plus w takim układzie w ciepłe dni. Tylko już trochę zbaczamy z tematu. Jak coś za wykresiki z góry dzięki.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:08   

Bumelant, w weekend będę w krakowie to może jakiegoś spota zrobimy ;>
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:09   

A to bardzo fajnie by było bo tutaj ciężko kogoś wyciągnąć :rotfl: Jak nie pojadę w trase bo jescze nie wiem na banka to bardzo chętnie. Pisz PW w piątek to się ustawimy. Zresztą ja się też będe odzywać.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 08:28   

uszczelnianie silnika, przestawienie VVC i pomiar na hamowni http://forum.roverki.eu/v...p=665640#665640

[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:20 ]
hmm tak zebrałem dzisiaj do kupy swoje wykresy z hamowni, modyfikacje itd wychodzi na to że udało mi się ugrać 11KM i 10Nm zaczynając od wykresu porównującego dwie przepustnice:



dumałem nad najlepszą stacją benzynową dla siebie... potem zmieniłem olej na lepszy...



następnie zawitał wydech z ZRa 160 z tłumikiem końcowym z diesla :lol: dzięki tuners



ostatnio uszczelniając silnik musiałem poskładać mechanizm vvc, udało się poskładać lepiej ;)




pod maską mam jeszcze urządzonko które ma coś niecoś poprawić, ale to się zobaczy...

[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:30 ]
korzystając z okazji chciałem podziękować paru forumowiczom, którzy w szczególny sposób przyczynili się do tego, że ten swap w ogóle doszedł do skutku i późniejsze przeróbki
Markzo - namowy, wjeżdżanie na ambicje, pomoc w ciężkich chwilach (dzwonienie i ratowanie mi tyłka)
Ela - jeździła z Mareczkiem i o wieeelu rzeczach wiedziała ;)
Remi - wsparcie psychiczne ;) i dobry humor
tuners - dobrze wiedzieć że nie jestem sam "nienormalny"
Bumelant - pomoc w temacie
flapjck1 - pomoc w sprawach technicznych
Żabol ;p - dostarczenie części do ostatniego etapu przeróbek ;)

i inni którzy przyczynili się w mniejszym lub większym stopniu

[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 00:36 ]
mam jeszcze sporo pomysłów na przeróbki, ale niestety z rozsądku pewnie poprzestanę na tym co zrobiłem do tej pory,

mam skrzynię z torsenem w garażu i sprzęgło w drodze także jeszcze tylko to zrobię ;)

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 08:28 ]
Sprzęgło założone, skrzynia z trosenem z wielkimi problemami też już jest w aucie.
Wychodzą kolejne bzdury które są wypisywane na forum...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 08:42   

up, jedziemy z mitologią :roll:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 10:13   

1. Torsena wg mnie nie można sobie ot tak przełożyć
2. Obudowy skrzyń są inne (w miejscach łączenia z silnikiem)
3. Łożyska w skrzyniach są inne
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 09, 2011 10:16   

ktore lozyska? kosza dyferencjalu czy jeszcze ktores?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 10:55   

flapjck1 napisał/a:
ktore lozyska? kosza dyferencjalu czy jeszcze ktores?


Łożyska dyferencjału na szczęście były takie same (w skrzyni z torsenem jedno łożysko miało 1cm luzu bocznego :shock: i 3-4mm luzu góra dół).
Mam nagrane filmiki i porobione zdjęcia :)

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 10:55 ]
Obudowy skrzyń są zupełnie inne, po lewej jest skrzynia z 620Ti (podobno) czyli do serii T, po prawej jest skrzynia do rovera 200Vi

Jest bardzo możliwe, że przełożenie skrzyni z rovera 200Vi do silnika turbo nie przysparza wielu trudności bo jak widać w Vi jest dużo więcej otworów mocujących. które mogą się pokrywać z otworami z Turbo. Co ciekawe w skrzyni od turbo jest mniej miejsca na sprzęgło ale zdaje się, że to akurat nie jest duży problem. Problemem jest to że część skrzyni od Turbo wystaje i dotyka głowicy.
Jakby się pobawić szlifierką kątową to może by coś z tego było ale mimo to otworów na śruby na których trzymałaby się skrzynia jest wg mnie zbyt mało żeby zaryzykować taką rzeźbę.
Łapę od sprzęgła można bez problemów przełożyć więc nie uznaję tego za problem ;)




dla ciekawskich tak wygląda przypalony docisk



Przypalone koło zamachowe ;)



Regeneracja koła zamachowego ;)



Stara i nowa tarcza sprzęgłowa



Nowy i stary komplet sprzęgła



co ciekawe łożysko wyciskowe było mocno zużyte a nie było go wcale słychać :shock:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 15:50   

Ładne ładne mody :) A mówiłem ze by tez łożyska wymienić :wink: Pokaz jakieś foty tego Torsena :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 21:51   

Remigiusz proszę ;)



na zdjęciu poniżej, w prawym górnym rogu jest wałek z trybami i na nim są zupełnie inne łożyska z obu stron, a ten niżej wałek tylko te widoczne na górze łożyska ma inne



Ogólnie jeśli ktoś mówi, że tylko przerzucić torsena i finał to naraża się na śmieszność, mierzyłem koło zębate któro chodzi po mechaniźmie różnicowym, jest o 3 mm większej średnicy niż przy skrzyni bez torsena. Reasumując można by wsadzić do skrzyni z VVC samego torsena ale koła miałby by zbyt duży luz co powodowałoby przyspieszone zużycie tego mechanizmu.

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 21:46 ]
a tutaj łożysko jakie było na dyferencjale w skrzyni która pracowała cicho wg sprzedawcy...



[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 21:51 ]
i porównaanie łożyska nie idealnego z tragicznym...

_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 09, 2011 22:22   

no mowilem ci ze istotne bedzie to, jakie przelozenie koncowe maja te skrzynie - jesli bylyby identyczne to jest szansa ze atak i talerz bylyby takie same

rozumiem ze przelozyles sam mechanizm roznicowy do swojej skrzyni?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 22:47   

flapjck1 napisał/a:
rozumiem ze przelozyles sam mechanizm roznicowy do swojej skrzyni?


nie, stwierdziłem że takiej prowizorki nie zrobię, żeby brakowało parę mm.

1. obudowa przednia (od silnika) z VVC
2. wałki z łożyskami i trybami z Ti
3. mechanizm różnicowy z Ti
4. łożyska mechanizmu różnicowego z VVC bo łożysko z Ti wyglądało tak jak na filmiku
5. pierwszy bieg z VVC (ten z Ti był zmasakrowany na maksa)

6. obudowa tylnia z Ti bo nie pasowały gniazda łożysk

Reasumując z dwóch skrzyń zrobiłem jedną, samego torsena wydaje mi się że nie powinno się przekładać.

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 22:47 ]
flapjck1 napisał/a:
no mowilem ci ze istotne bedzie to, jakie przelozenie koncowe maja te skrzynie - jesli bylyby identyczne to jest szansa ze atak i talerz bylyby takie same


miałeś rację :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 23:03   

stan łożysk :shock: :shock: :shock: nie wiem, jak to miało cicho i świetnie pracować... Padł kolejny mit, szkoda, że kosztowało to tyle pracy i nerwów - wisiałem na telefonie z Andrzejem, wcale nie dziwie się, że sie wkurzył... good job!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 23:26   

e tam ja tam luzu nie widze . Wszystko w normie :) :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 10, 2011 02:30   

Ahh mówiłem kup nowe łożyska 6208 :roll: :wink: :mrgreen:

No łożyska kończyły już swój zywiot :razz: Ale co to tego Torsena to dziwne, trzeba by teraz skrzynie z Diesla rozebrać i pomierzyć :wink: Ciekawe jakie kolo zębate jest z Dieslu czy o 3mm większe :?:

Az mi się chce montować Torsena i skrzynie rozbierać :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 10, 2011 09:31   

nie trzeba rozbierac, jesli jest inne przelozenie koncowe to na bank jest inne kolo talerzowe i atak
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 10, 2011 09:53   

flapjck1 napisał/a:
nie trzeba rozbierac, jesli jest inne przelozenie koncowe to na bank jest inne kolo talerzowe i atak


do tej pory nie wiedziałem jak skrzynia wygląda w środku (przynajmniej z rovera) ale z tego co mi wszyscy mówili to tylko wrzucić torsena - w moim wyobrażeniu to wyglądało tak: ściągnąć pokrywkę wymienić jednego tryba i gotowe.
Żeby wyciągnąć dyfer trzeba wydrzeć wszystkie bebechy ze skrzyni bo dyfer jest na dnie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Zagadka do rozwiązania.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sie 09, 2012 00:42
Krzysi3k
Brak nowych postów [R214 Si] Kolejny problem do rozwiązania :) - grzanie.
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 28, 2010 05:53
oprawca_1978
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25 Swap Silnika]
Robi222 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 04, 2016 21:15
Adrian
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink