Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
Autor Wiadomość
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 21:53   

Dziś mi znowu popuściły wężyki od przelewu i zalało cały silnik ropą. Kupiłem tym razem Gatesa 3.2mm w oplocie wewnętrznym. Mam nadzieję że już będzie spokój.. Przy okazji kombinowałem z odczytem tych chipów.

To jest najlepsze zdjęcie jakie udało mi się zrobić:



Pierwsza linijka: 7_ _ 5232 albo 7_ _5282
Druga: E/P @ (albo inny znaczek z kółkiem) 2KY
Trzecia: znaczek Motoroli? 1033 albo 1083

Drugi chip jest inny ale tam jest wszystko zdarte na maxa widać tylko malutki trójkąt z jednej strony.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 07, 2011 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 13:26   

Podaje tutaj tabelkę wartości czujnik IAT na kolektorze dolotowym który służy w przypadku idt jako zaślepki. W SDi jest tam podpięta wtyczka.

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 22:00   

Remi55, a jasniej to jaka wartosc czego do czego (jak sie maja te kilo ohmy do temperatury?
czemu to słuzy?
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 22:12   

borek88, sprawdzasz rezystancje na czujniku, w zależności ile Ci pokazuje kOhmów taką masz temperature. Jak powiedzmy pokaże Ci 1 kOhm to masz 39 stopni C :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 12:23   

Kupiłem sobie wtyczki takie:


Odetnę wtyczkę od MAF i wsadzę w miejsce przecięcia ta wtyczkę powyzej :wink: Mam zamiar sobie podłączyć przeplywke od SD :razz: A żeby było łatwiej zamieniać wtyczki końcowe do przeplywek wpadłem na pomysł dorobić jeszcze dodatkowe wtyczki na podpinanie wtyczek Boscha :razz:

Jestem ciekaw jak maf z SDI się będzie sprawował :wink: :lol:

[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 12:23 ]
Good news:
Kolega Raduch już dokończył emulator :wink: Brakuje nam tylko jednej rzeczy jak ustalić ile Hz ma sygnał obrotów przy 1000rpm :?:

Wiem ze sygnał jest prostokątny 12Voltowy oraz ze 2 pulsy odpowiadają pełnemu obrotowi silnika :wink:

Ktoś pomoże :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 14:55   

1000 obrotów na minutę to 16,6(6)obr/s czyli tyle też Hz. Z racji tego że jak piszesz na jeden obrót silnika przypadają 2 impulsy, to mnożymy to razy 2 i mamy... 33 i 1/3 Hz :mrgreen:

33Hz przypadają dla 990obr/min.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 14:55 ]
Co do scalaczka, to jest to MCP6232

Czyli wzmacniacz operacyjny tak jak pisałem :mrgreen:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 20:57   

ADI-mistrzu, Ahh ok czyli dobrze żeśmy to przyjęli :wink: ze 33.33Hz :wink:

O widzisz i pojawił się tez opis salaka :wink:

Dziękuje :wink:

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 20:57 ]
Poniżej pokazuje wykresy które dziś z kumplem zrobiłem:
Były 3 rożne przeplywki:

Nowa od Astry ale jakaś wadę miała


Moj 1. roczny MAF z Astry, przeczyszczony


Kolegi orig. MAF wieloletni, przeczyszczony, wywiercona dziura z patentu wyżej :roll:



I tutaj jeszcze pokaz danych w czasie jazdy z MAF + dziura z i bez MAFAM:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:50   

Widać ogromną różnice na max skręconym mafamie :D
Tak jak do mojego podłączyliśmy na max skręconego to kopcił przy ostrym ruszeniu :D
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:15   

Oj tego mi trzeba. Ostatnimi czasy R strasznie się zamulił. Ale że cały czas to ja nim śmigam to dopiero teraz to wyłapałem i zastanawiałem się co jest nie tak. Odłączyłem przepływkę i od razu auto ożyło :D Też by mi się coś takiego przydało.

voth napisał/a:
Dziś mi znowu popuściły wężyki od przelewu i zalało cały silnik ropą.


HAHA tydzień temu to samo miałem ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:43   

alexi, To buduj schemat masz na gorze :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 22:18   

Może ktoś podpowie bo majster ze mnie marny. Znalazłem ową diodę w zasilaczu od d-linka.


Napisane jest na niej 4148 więc czy to ta której należy użyć przy schemacie nr 3 ?
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 23:29   

alexi, Bedzie, może obojętnie jaka diodę wstawić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 11:23   

Z radością mogę potwierdzić wlutowanie diody działa :D



A tutaj foto 'urządzenia' ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:19   

Cześć!

Wiecie gdzie można dostać nowe wtyczki i gniazda do MAF'a? pięcio pinowe?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:23   

barszczyk, Nowych w firmie Bosch, ale uwaga bo cenna powala z nóg. Najłatwiej to szrot lub dokupić takie jak powyzej pokazałem :wink:

alexi, Napisz coś więcej jak dynamika w dolnym zakresie i jak z kopceniem :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:46   

Dynamika zarówno w dolnym jak i górnym bardzo dobra. Chociaż lepiej jest w dole. Kopcenia sam nie widzę ;-) muszę poczekać na mielonego ;-)

Wtyczka. Na szrocie raczej tez by ją znaleźć musiałbyś poprosić o jakiś cud czy coś. Przewaliłem chyba z tone instalacji elektrycznych i nie znalazłem nawet 4 pinowej. max 2 i 3.
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:51   

alexi, ahh jak nie widzisz ty to znaczy ze jest w normie kopcenie :mrgreen:

A kręcić powyzej 4000rpm się da rozumiem :wink:

Te wtyczki najlepiej szukać od jakiegoś ALFA, FIata, Opla :wink:

Ja będę musiał zrobić nagranie z ta dioda jak wychodzą wykresy dla ECU :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:59   

Obszerniejsze testy zrobię później. Wtyczki szukałem w fiacie brawo, lancii, oplu omega i vectra fordzie eskort ale nie znalazłem.

Remi jak ty te wykresy robisz?:D
Jedno jest pewne test 4 biegu wypadł o niebo lepiej niż to co mam w podpisie :)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 13:03   

No ja tam nie wiem , nie widziałem kopcenia w lusterkach u siebie a kumpel mowił że przy przyśpieszaniu jak z lokomotywy leciało. Jeszcze nie ustalilem optymalnej wartosci :)
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 13:06   

eee optymalnej wartości czego ?:D
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 22:39
marcinmarcin
Brak nowych postów [L-series] boost / RPM / tps
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Sob Kwi 19, 2014 16:50
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Sob Paź 10, 2015 10:39
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink