Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600 SDi] Problem z rozruchem zimnego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600 SDi] Problem z rozruchem zimnego silnika
Autor Wiadomość
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



  Wysłany: Sob Maj 21, 2011 10:54   [R600 SDi] Problem z rozruchem zimnego silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Mam problem z rozruchem zimnego silnika. Poniżej film:

http://www.youtube.com/watch?v=jXu7l6cUW-c

Ciepły odpala na dotyk i nic nie kopci.

Przekaźnik świec jest sprawny (cyka) i jest napięcie na świecach (około 11V), to już sprawdziłem.
Problem ten pojawił się niedługo po wymianie rozrządu.

Czy macie jakieś pomysły?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 21, 2011 10:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:30   

MATRIXorg napisał/a:
Czy macie jakieś pomysły?

przy rozrządzie może spieprzyli ustawienie kąta wtrysku...
_________________
Driving is believing !
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 20:33   

W sobote jade do mechanika który mi to wymieniał.

To po wymianie trzeba ustawiać kąt wtrysku?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 20:54   

warto sprawdzić ... paski niby takie same, ale np. stary mógł być troche wyciagniety ... albo mogli np. słabo napinacz dokręcić ... powody mogą być rózne ... a kąt wtrysku po wymianie zawsze warto sprawdzić :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
prezes87 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 21
Skąd: Słupsk



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 18:40   

Mam ten sam problem;/ tylko że u mnie to jest "loteria" czasami muszę go kręcić sporo sekund a czasami pali od kopa <bezradny> paliwo sie nie cofa bo mam założony nowy zaworek zwrotny. oczywiście problem ustaje gdy jest ciepły.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 14:14   

Cytat:
W sobote jade do mechanika który mi to wymieniał.

To po wymianie trzeba ustawiać kąt wtrysku?


Jeżeli wymieniany był sam rozrząd to nie ma prawa się przestawić kont wtrysku paliwa !
Jeśli jest w granicach 2-4 stopnie powinien odpalać dobrze za każdym razem.
Jeśli masz problem z zapłonem na zimnym do sprawdzenia świece i reszta elektryki (przekaźnik i okablownie)

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 15:14 ]
Cytat:
http://www.youtube.com/watch?v=jXu7l6cUW-c


Wrócę jeszcze do tego linku,po odpięciu zasilania na świeczkach identycznie mój odpala na zimnym,długie heblowanie i chmura dymu.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 12:39   

Mechanik twierdzi, że paska pompy nie wymieniał i nie ustawiał (więc kąt wtrysku nie powinien się przestawić teoretycznie jak wspomniał Koju). Sam zaglądałem, pasek wygląda na stary(napisy lekko zdarte). Chociaż kąt mógł być dobry przy starym leciutko rozciągnietym pasku rozrządu a teraz jest nowy. Chyba że te dwie rzeczy nic wspólnego ze sobą nie mają.

Znalazłem na allegro interfejs diagnostyczny: 2011 PL INTERFEJS ELM327 ELM 1.4a OBD2 za 45zł z wysyłką.
LISTA OBSŁUGIWANYCH SAMOCHODÓW:
Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:
Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827

Ciekawe czy z niego odczytałbym kąt wtrysku bo jego zakup jest tańszy niż mechanik chce za jednorazowe podłączenie.

Do tej pory wstawiłem zaworek zwrotny paliwa za gruchą oraz ZAWÓR ZWROTNY bierny na wężyku za pompą który idzie do zbiornika by na pompie było ciśnienie (może ten oryginalny nie trzyma bo schodziło paliwo właśnie z tego wężyka).

Przekaźnik daje napięcie na świece na 100%, sprawdziłem to Voltomierzem na świecach. Jedną świece (Beru) wykręciłem i podłączyłem pod aku to nagrzewa się do czerwoności, ale miała nagar który po nagrzniu zniknąl. Do pozostałych trzeba się nagimnastykować i wymontować chyba pół silnika. Sam sobie z tym nie poradze.

Teraz jest gorąco więc odpala normalnie, dam znać jak się ochłodzi.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 07:58   

MATRIXorg napisał/a:
Ciekawe czy z niego odczytałbym kąt wtrysku bo jego zakup jest tańszy niż mechanik chce za jednorazowe podłączenie.


Odczytasz podstawowe rzeczy ale nic więcej nie zrobisz tym interfejsem.
Ja płace 20 pln za sprawdzenie ;)

MATRIXorg napisał/a:
Do tej pory wstawiłem zaworek zwrotny paliwa za gruchą oraz ZAWÓR ZWROTNY bierny na wężyku za pompą który idzie do zbiornika by na pompie było ciśnienie (może ten oryginalny nie trzyma bo schodziło paliwo właśnie z tego wężyka)


Ja wywaliłem gruszkę i jeżdżę na samym przewodzie paliwowym bez zaworków zwrotnych.
Sprawdź kąt i wszystkie świece (3 muszą być sprawne żeby odpalał bez problemów)
Żeby odkręcić 4-tą świece trzeba ściągać pompę wtryskową :/
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lut 29, 2012 16:16   

Do mechanika wreszcie trafiłem, bo w zimę odpalał tragicznie.
Okazało się, że trzy świece z czterech były spalone, lecz dopiero po ich wyjęciu.
Mechanik wymienił wszystkie cztery (wysuwał pompę), ustawił kąt wtrysku (bez kompa) i wziął za to wszystko 150 zł + koszt zakupu świec BOSCH 182 zł.
Teraz odpala na dotyk jak jest zimny czy ciepły.
Dzięki za podpowiedzi.
Temat do zamknięcia.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lut 29, 2012 19:11   

btw ktos wie jakie sa oznaczenia swiec beru do tego silnika ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Przyczyny gaśnięcia zimnego silnika
wlodek112 Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Lis 06, 2007 16:10
maciej
Brak nowych postów [R620] Częste uruchamianie zimnego silnika
ezy Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Lip 25, 2007 15:41
DEBEC
Brak nowych postów [Accord tdi]walka ze słabym rozruchem/naprawa wiązki silnika
Daron666 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Lis 26, 2014 07:29
marzlot
Brak nowych postów [R600]Problem z mocą silnika
DJAUGUST Rover serii 600, Honda Accord 12 Sob Gru 18, 2010 23:49
DJAUGUST
Brak nowych postów [R600] Temperatura silnika - dziwny problem
Vader Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Lip 11, 2010 19:15
grecki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink