Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 25] Czy można samemu zmienić potencjometr gazu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 25] Czy można samemu zmienić potencjometr gazu?
Autor Wiadomość
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:29   [R 25] Czy można samemu zmienić potencjometr gazu?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich.
Jak w temacie: Czy można samemu (bez komputera) zmienić potencjometr gazu?
mój problem zaczął się ok miesiąc temu podczas obfitego deszczu silnik "wskoczył" na 1300 obr/min. i nie reagował na pedał przyśpieszenia.
Pojechałem na komp. i pokazał: "czujnik położenia pedału przyśpieszenia" oraz kilka innych błędów. Na 2 dzień byłem umówiony u mechanika, z tym, że silnik działał już poprawnie, ale na kompie pokazywał nadal błąd czujnika - reszty błędów już nie.

Taka rzecz powtórzyła się jeszcze raz w deszcz i jak silnik wystygł i się osuszył znów jest OK, ale zaczęły się cuda nawet jak jest sucho. Po zagrzaniu silnika potrafi sobie przykaprysić i nagle jakby przestać przyśpieszać (jakby stracił z 50% mocy), po jakimś czasie znów jest OK. Przepływomierz odpinałem i to samo jakby ktoś miał jakieś wątpliwości.

Proszę o pomoc, gdyż czujnik nie jest tani :neutral: nowy 950zł używka 250zł
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:33   

Jak najbardziej tak, odkręcasz 2 śrubki i go wymieniasz.
Potencjometr trudnej dostać, łatwiej kupić całą przepustnicę i albo w całości je zamienić albo z kupionej wyciągnąć potencjometr i podmienić.

http://allegro.pl/rover-2...1665128960.html

Nie wiem skąd wziąłeś cenę 250zł za używkę, tym bardziej 950zł za nówkę :shock:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:34   

ADI-mistrzu, wszystko fajnie, ale kolega ma diesla. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:38   

Właśnie :grin:

Proszę bardzo

http://allegro.pl/show_item.php?item=1636720398

nowy

http://e-autoparts.pl/czu...s-p-267502.html

Nie żebym kłamał
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:56   

sluchawa21, Ma to samo mój kolega :wink: Tylko ze jemu się dzieje w deszcz lub jak pojedzie umyć auto na myjnie :neutral:

Ja twierdze ze winna jest gdzieś w przerwanym kablu który idzie do kompa lub na wtyczkach :neutral: Normalnie ten potencjometr pada jak nawet w sucha pogodę już nie działa :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:51   

Hmm.... Brałem taką opcję pod uwagę, ale pod komputerem wskazywał błąd tego czujnika, więc sam już zgłupiałem.
Tzn, że jeśli padnie ten czujnik to już raz i na amen, czy może na początku tak świrować?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:57   

sluchawa21 napisał/a:
czy może na początku tak świrować


Jak każdy potencjomatr tak i ten może (i najczęściej tak się dzieje) "świrować". Ślizgacz potencjometru pracując w mniej więcej zbliżonym zakresie ruchu długi okres czasu może doprowadzić do wyeksploatowania (wytarcia) warstwy oporowej i to powoduje brak styku, zmianę rezystancji potencjometru itp.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 12:09   

A jak tobie kolego się wydaje?, bo jak wspomniałem już głupieje :wink: Czy wina leży po stronie czujnika (jako że komp tak pokazuje), czy szukać na przewodach? Jak pisał Remi55.
Dodać mogę jedynie tyle, że w deszczu kiedy pojawia się ten błąd sprawdziłem czujnik i jest suchy i wokół też :neutral:

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 13:09 ]
A czy mogę bezpiecznie zmienić go? tzn. czy nie potrzeba robić tego z podpięciem do kompa?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 12:51   

Kupujesz inny i zamieniasz komputera do tego tobie nie trzeba :neutral:

No mój kumpel już 5 razy jeździł na kasowanie błędów bo w jeden dzień jak padało 5 razy mu się to stało. On za kazdym razem jak mu auto nie chciało jechać wyciągną potencjometr i go wytarł poruszał i znów działał :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:14   

sluchawa21 napisał/a:
mój problem zaczął się ok miesiąc temu podczas obfitego deszczu silnik "wskoczył" na 1300 obr/min. i nie reagował na pedał przyśpieszenia.
Pojechałem na komp. i pokazał: "czujnik położenia pedału przyśpieszenia" oraz kilka innych błędów. Na 2 dzień byłem umówiony u mechanika, z tym, że silnik działał już poprawnie, ale na kompie pokazywał nadal błąd czujnika - reszty błędów już nie.


Zostaw ten potencjometr w spokoju- na 99% jest sprawny, przyczyna- wiązka potencjometra gazu, jest przetarty jeden z przewodów od w/w potencjometra i taki jest własnie objaw podczas deszczu, mgły, jazda po mokrym śniegu, myjnia.
A błąd oczywiście taki wyjdzie na kompie, gdyż sprawa dotyczy tego układu.
Mam identycznie u siebie i jeżdżę tak od kiedy mam swego R. Opis usunięcia w/w usterki, czyli jak się dobrac do tej wiązki, zlokalizować przetarcie, poprawić izolację i zabezpieczyć przed ponownym przetarciem jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 22:14 ]
Jak byłem podpięty pod T4, tez pokazało ten sam błąd ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:15   

Jugol, Dokładnie nic ując nic dodać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 14:53   

Jugol napisał/a:
Zostaw ten potencjometr w spokoju- na 99% jest sprawny, przyczyna- wiązka potencjometra gazu, jest przetarty jeden z przewodów od w/w potencjometra i taki jest własnie objaw podczas deszczu, mgły, jazda po mokrym śniegu, myjnia.
A błąd oczywiście taki wyjdzie na kompie, gdyż sprawa dotyczy tego układu.
Mam identycznie u siebie i jeżdżę tak od kiedy mam swego R. Opis usunięcia w/w usterki, czyli jak się dobrac do tej wiązki, zlokalizować przetarcie, poprawić izolację i zabezpieczyć przed ponownym przetarciem jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 22:14 ]
Jak byłem podpięty pod T4, tez pokazało ten sam błąd ;)


A co z tym, że jak nie pada deszcz, to nagle słabnie a zaraz się naprawia??

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 15:53 ]
Jugol napisał/a:
jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.


Szukam i szukam i znaleźć nie mogę :/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 15:00   

sluchawa21 napisał/a:
A co z tym, że jak nie pada deszcz, to nagle słabnie a zaraz się naprawia??

pewnie gdzieś tez do masy zwiera i stąd taki skutek. Szukaj tego uszkodzenia ... o ile kojarzę to gdzieś od spodu jest do zlokalizowania :ok:

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 16:00 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=232042#232042
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 15:30   

SUPER!!! Dzięki! Punkcik dla Ciebie :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1,4 98r] Czy mozna samemu zmienić kod IMMOBILIZERA
wuszumaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lis 06, 2007 03:36
wuszumaster
Brak nowych postów [R214] Mam pytanko, czy można coś samemu zrobić
pawel405 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lis 21, 2010 21:15
ADI-mistrzu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R220D]jak można samemu wyciąć IMMo
aramiel123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Gru 17, 2011 17:44
rovek
Brak nowych postów [mg zr ] czy można samemu wybłyskać kody błędów?
rybka4081 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 15, 2011 09:07
azer
Brak nowych postów [R25] Potencjometr gazu
gralu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Mar 18, 2009 21:04
Thomas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink