Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ??
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 13:55   [mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ??
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam mam taki problem bo kończą mi się klocki hamulcowe na przodzie i przy tej okazji chce kupić nowe klocki i tarcze hamulcowe i tu jest mały problem bo u mnie w aucie mam tarcze pełne nie wentylowane i chce kupić wentylowane zeby nie grzały sie tak mocno przy hamowaniu i jak patrze na aukcje z allegro to często piszą w aukcjach na temat tarczy ze pasuje tylko do aut z tarczami wentylowanymi a ja takowych nie mam i nie wiem czy będą pasowały...?? wymiar tarczy w dieslu to 262mm tak czy były tez inne wymiary ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
najnowszy85 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 202
Skąd: Pruszkow

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 14:00   

z tego co wiem żeby pasowały tarcze wentylowane to trzeba zmieniać zaciski ( inna grubość tarczy ) ale nie jestem pewny .... Będę obserwował temat bo też mam 2.0 IDT i też mnie o wkurza . Pozdawiam
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 14:12   

według mnie wychodzi 8 mm różnicy w pełnej a wentylu na grubości ...;/

[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 14:12 ]
jakie wersje silnikowe miały tarcze wentylowane bo na allegro nikt nie opisuje czy był wentyl czy pełna ?? ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 14:59   

R220 SDi '96 i R 25 2.0 IDT '04 mają na 100% tarcze wentylowane z przodu :) i tak jak piszesz jest różnica w grubości i do wentylowanych trzeba zmieniać zaciski...

co do tarcz wentylowanych to było to różni montowane....
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 15:03   

Chester, jesteś w błędzie nie wszystkie R 200 miały wentylowane, moje SDi niema wentylowanych z przodu.
Jesli ktoś chce przejść z litych na wentylowane potrzebny jest zacisk+ tarcze, klocki są takie same
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 15:06   

Raptile, dlatego pisze rocznik auta bo w poprzednim moim R200 z '99 były całe a nie wentylowane
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 15:52   

czyli tylko 96 rok sdi 220 miały wentyl i 04 rok idt tak ?? czy jak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 20:20   

te z pierwszych lat produkcji miały wentylowane + lite tył, a potem rzekomo to unowocześnili system hamowania i w ramach tego unowocześnienia montowali lite przód i bębny tył O_o

jak masz lite przód, to i zapewne masz bębny tył. Jak chcesz poprawić hamowanie to kup na alledrogo zaciski od wentylowanych i tarcze wentylowane a bębny z tylu jak masz okładziny we wmiarę dobrym stanie to daj bębny do przetoczenia.

Ostatnio takie usprawnienia zrobilem w swoim rv i efekt naprawdę spoko

Tarcze kupiłem Brembo, klocki Bosch
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 20:42   

jak miałem kiedyś 220 sdi 96 rok to miał z przodu wentyl a tył bęben a w MG ZR teraz mam z przodu lite a tył bęben. Trochę mi się to nie klei ze unowocześnili tak ze jest gorzej :D przecież wentyl jest dużo lepszy od litej... ale ok czyli szukać z 96 roku zacisków i będzie ok tak a różnią się tylko ze są szersze i grubsza tarcz wejdzie tak ?:)

[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 20:42 ]
diesel i benzyna maja różne zaciski tak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 20:47   

Firq, takie same. Musisz szukać zacisków WENTYLOWANYCH a nie po roku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 21:18   

a MG ZR 1.8 160 KM tez miały lite czy wentyle ?? jak dzwonie po aukcjach i pytam czy były wentyle czy lite to albo nie wiedza albo nie pamiętają a różni sie taki zacisk pewnie tylko wymiarem ze jest ciut szerszy zeby szersza tarcz weszła... a na oko na aukcji z allegro to nic nie widać niestety...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 21:35   

Firq napisał/a:
MG ZR 1.8 160 KM tez miały lite czy wentyle

przód wentylowane, tył lite
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 07:16   

to moze szukać od MG ZR 1.8 ?? a ZR 1.4 ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 10:40   

Jeśli chodzi o rodzaj tarcz to nie wiem czy jest jakaś reguła, bo np. na moim przykładzie, mam z przodu wentylowane , a z tyłu bębny samochodzik jest z 1998, model 1999 silnik 1.4, 8V. :wink:
Firq napisał/a:
to moze szukać od MG ZR 1.8 ?? a ZR 1.4 ??

ZR 1.4 wszystkie miały z przody lite. Jak chcesz wentylowane to szukaj od ZR 1.8. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 11:13   

Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm.... Wiec jak widac spora roznica, zrobilem swapa w zoltku, bo w czarnym nie doczekalem O_o

Roznicy w samym hamowaniu nie ma ogromnej, ale nie zdazylo mi sie by hamowal slabiej po zagrzaniu na 282 , na 262 mialem takie wrazenie, ze po lataniu na torze, puchl...

Zeby nie puchl , wlozylem kable w oplocie ;) imho to najwiecej daje bo pedal i hamulec szybciej odpowiadaja i nie ma efektu puchniecia przewodow, wiec co naciskasz idzie na tarcze :D

IMHO warto, bo zamiana lite na wentylowane zyskasz troche, na wentylowane 282 z ZS-a zyskasz sporo wiecej, a finasowo nie bedzie wielkiej roznicy i tak czy tak to ta sama robota ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 12:40   

maniaq napisał/a:
Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm

Wspomnieć BEZWZGLĘDNIE należy że po takim swapie można stosować felgi nie mniejsze niż 15", a i w tym wymiarze nie wszystkie się nadadzą.

Ja w ubiegłym roku zrobiłem swapa na tarcze wentylowane w moim Roverku. Tarcze BOSCH, klocki TEXTAR i drugi raz nie wybrał bym takiego zestawu. Co prawda hamuje dobrze, ale w drugim autku mam klocki Ferodo Premier i są one po prostu rewelacyjne.

Tarcze pasują bodajże od Civica V czy VI generacji (nie muszą być od Rovera), natomiast jarzma i zaciski mam od Hondy Prelude (większa średnica tłoczka i powierzchnia klocka) i też wszystko podeszło p&p. Większość Civiców z tarczą 262mm może być dawcą do swapa także szukając nie jest konieczne ograniczanie się do części od Rovera.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 20:11   

powiem wam o co mi chodzi i dlaczego chce zmienić na wentyle :D problem polega na tym ze (nie miejcie mnie za pirata drogowego) jak jest miejsce i jest fajna pusta droga i pociśne czasem to przy nagłym hamowaniu słyszę tylkio dudnienie i trzesie całą buda co za tym idzie nie hamuje jak powinien ...;/ i dlatego chce przejsc na wentyle zeby mnie takie rzeczy nie zaskakiwały bo wiadomo lita tarcz nie odprowadza tak ciepła jak wentyl i stąd moja decyzja;] co do tego co napisał maniaq, to zrozumiałem to w ten sposób ze od ZS-a 180 mam szukać bo jest tarcz większa i co za tym idzie lepiej bedzie hamowało, i zgadzam sie z Tobą w 100%-tach z tym ze tak jak pisałem wyżej chodzi tylko zeby tarcz wentylowana zrobiła swoje i nie dudniło i lepiej hamowało :)
Odnośnie wypowiedzi marcin316, czyli moge szukać od civica ale z którego roku tak mniej więcej ?? i od jakiej wersji silnikowej mam szukać?? jarzmo będzie pasowało w zwrotnice mojego MG tak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 20:36   

Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").

Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 20:39   

zostaje na 262 fele mam 16'
Cytat:
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.

z tym ze ja chce kupić używki zaciski a na aukcjach nie znalazłem zeby ktoś w używkach wymiarował tarcze...;/ i powiedz mi tylko czy od diesla i beni sa takie same jeśłi chodzi o civica ??

takie podpasowały by mi do mojego MG ZR http://allegro.pl/zacisk-...1810088617.html ?? ?????????????
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 07:55   

marcin316 napisał/a:
Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").

Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.


W kwestii tarcz hamulcowych najlepiej kup dedykowane do Rovera 25/45. Pomijając fakt, że w Civicach występuje również rozmiar 4x114,3, to w Rovere 200 (kanciak do 96 roku) tarcza jest "prawie" taka sama, a ma "jedynie" inne odsadzenie i nie założysz zacisku z klockami na tarcze.

W kwestii poszukiwań, tarcze wentylowane lub lite były zależne od wersji wyposażenia. Pewne jest to, że jeśli samochód nie ma ABS-u, ma tarcze lite. Ta reguła działała w drugą stronę tylko do roku 97 (ABS=tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu). Po 97 roku zaczęło się "księgowanie". Można spotkać lite+bębny, wentyle+bębny i wentyle+tarcze. Zewsze w najmocniejszych wersjach były tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu (Rover 200Vi, Rover 200BRM, Rover 25 GTi, Rover 420Si, Rover 45 2.0V6). W kwestii tego, czy przypadkiem nie kupisz zacisków od ZR160 lub ZS180, to z pewnością tak nie będzie. Zaciski od tych tarcz są deficytowym towarem i są bardzo poszukiwane... a przez to również droższe :)

W kwestii wymiarów tarcz:
lite - 262x13,
wentylowane - 262x21,
ZR160/ZS180 - 282x25.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDi 98r] Kupno tarcz+ klocki do 800zł
Kefir_85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Paź 02, 2009 22:30
marcin316
Brak nowych postów [r25 td 2000r] klocki przód
kondziu27 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Wrz 01, 2007 22:32
giewu
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 16v] Klocki i tarcze hamulcowe <przód>
Lukasz08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Lip 04, 2012 22:27
Biernik20
Brak nowych postów [r.25 2.0 itd] jakie klocki hamlulcowe
koleszko1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Sty 02, 2010 15:18
greg-si
Brak nowych postów [MG ZR 160] klocki hamulcowe jakie?
WOOCASH Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 16, 2013 17:08
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink