Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:55 [R214SI]Auto nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam mam taki problem z autem po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala i nie ma ciśnienia na żadnym cylindrze w aucie został wymieniony rozrząd ustawiony jest idealnie a auto nie chce odpalić do tego zostało wymienionych 9 zaworów splanowana głowica może miał ktoś już taki problem bo moi mechanicy nie dają sobie już z tym rady.
Z góry dziękuje za odpowiedź Pozdrawiam Lesior
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolego mechanicy twierdzą że jest dobrze dociągnięta że jest tyle co podają w książce masz może jakieś inne pomysły ?
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 20:15 ]
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie tego problemu głownie chodzi mi o koła zębate z rozrządu czy zamiana ich może powodować brakiem ciśnienia i nie odpaleniem auta ?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lip 22, 2011 19:40
Lesior, problemem jest źle złożony rozrząd a dokładniej, zamiana kół na wałkach, ponieważ można je zamienić miejscami i zmienić kąt zapłonu o jakieś 180^.
Poczytaj i poszukaj na forum o ustawieniach rozrządu, było miliard razy o tym pisane.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:06
Lesior napisał/a:
Jutro powiem to mechanikowi żeby zamienił te kola a mam jeszcze pytanie czy wałek rozrządu ten który podpina się zapłon czy jest rozpoławiany?
Nie, jest w całości przez całą głowice. Dzielony jest wersji ze zmiennymi fazami rozrządu.
Koło na wałku ssącego, klin musi być wsadzony od strony oznaczenia IN a koło kolektora wydechowego, klin musi być wsadzony od strony EXAUS. Tak założone koła na wałkach ustawiasz z resztą rozrządu, według znaków i wtedy silnik zagada
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Pią Lip 22, 2011 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Widać, jest moda w kilku tematach na dociąganie głowicy
Tak, tak i nawet w innym poscie jest dokladna procedura jak i ile dociagnac ,czyli dociagnac "odrobinke" .
To nowa jednostka miary , nie wszystkim jeszcze znana. Odrobinka-to algorytm pomiedzy sila w Nm i katem dokrecenia sruby z uwzglednieniem lepkosci oleju jakim byl smarowany gwint sruby i rozciagania sie srub glowicy . Inny dla kazdej sruby w glowicy bo tu jeszcze uwzgledniamy odksztalcenie magistrali olejowej w danej pozycji. Dociagniecie "odrobinke" robi sie zwyklym kluczem , nie dynamometrycznym .Zakladamy na srube nasadke i krecimy, iiiiiii....juz starczy , i tak kazda srube. Odrobinke stosujemy bo procedura fabryczna jest zla bo oni sie nie znaja, a idioci co zaprojektowali roverowskie jaki i reszte do prawie wszystkich obecnie produkowanych silnikow "rozciagliwe" sruby glowicy gadaja glupoty ze sie ich nie dociaga. itd. Pozdr.
jakby mial zalozone odwrotnie kolka to kompresje mialby tak czy siak
a juz kilka razy spotkalem sie z tym ze skrecenie wg manuala to za malo - dziwne bo dokrecenie wstepne jest minimalne a potem jedzie sie katami - generalnie w dwoch przypadkach musialem dokrecac glowice i dodatkowe 20-30 stopni
inna kwestia ze te silniki mialy efekt "queen mary" - pochylone tuleje
i jeszcze jedno: sruby skreca sie na sucho - bez oleju
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
i jeszcze jedno: sruby skreca sie na sucho - bez oleju
Smaruje sie gwint i leb sruby (pod dokladnie ,tam gdzie styka sie z glowica).
[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 13:33 ]
Patrz punkt nr. 3 wyraznie napisane o smarowaniu srub, mialem jeszcze gdzies biuletym techniczny ,ale nie bede spedzal soboty udowadniajac ze glupoty piszesz.Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum