Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Geometria
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Geometria
Autor Wiadomość
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Sty 09, 2011 23:17   [MG ZT-T] Geometria
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam.

Kilka dni temu wymieniałem końcówki drążków kierowniczych. Oczywiście kolejnym krokiem była geometria kół.
Wydruk wygląda tak:



Mechanik autorytatywnie stwierdził, że w żaden sposób nie da się ustawić kąta pochylenia sworznia zwrotnicy, a w moim przypadku przekroczenie tolerancji nie stanowi poważnego problemu. Miał rację?
Druga sprawa jest taka, że pomimo teoretycznie poprawnej zbieżności, po ustawieniu kół na wprost mam wrażenie, że dość solidnie się "rozjeżdżają" na zewnątrz. Auto zachowuje się na drodze poprawnie, nie ściąga, chociaż czasami mam wrażenie, że troszkę "pływa". Czy przyczyną może być źle ustawiona zbieżność (w zasadzie rozbieżność)?
Proszę o rady.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Wrz 10, 2011 13:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 09, 2011 23:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 00:11   

HarryVip napisał/a:
Auto zachowuje się na drodze poprawnie, nie ściąga, chociaż czasami mam wrażenie, że troszkę "pływa"

Mam to samo. Winę zrzucam na amortyzatory, bo był okres że jeździłem doświadczalnie co tydzień na ustawienia geometrii. Im bardziej postępuje jednak zużycie moich amorków z tyłu, to mam wrażenie, że auto pływa. Zwłaszcza kiedy jedzie się po nierównościach prostopadle do kół, np. tarka na skrzyżowaniu, tory kolejowe, tramwajowe...

Gdzieś tu na forum wrzucałem swoje pomiary jakby Cię interesowały.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 07:55   

Amortyzatory sprawdzane przy okazji wizyty na szarpakach spowodowanej stukami z przodu. Wszystkie w okolicach 80%. Przyczyną owych nieprzyjemnych dźwięków okazała się prawa końcówka drążka. Ale nawet z luzami na końcówce nie miałem wrażenia "pływania". Zaczęło się po wymianie końcówek i ustawieniu zbieżności. Niczego innego nie ruszali. Najbardziej mnie martwi ta wizualna rozbieżność (naprawdę duża) przednich kół.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 08:33   

Ja też sprawdzałem amorki :)
Pokazywały 7x% z tyłu i coś w okolicach 80% z przodu.
Wynik teoretycznie dobry, ale oba amorki z tyłu rozlane...

Moje pomiary zbieżności dokonywano na takim
urządzeniu http://www.hunter.com/index.cfm

Za każdym razem jak podjadę to jest coś nie tak, nie wspominając
o tym, że chyba jeszcze nigdy nie udało się im ustawić kierownicy idealnie na wprost ;)

Tyle, że ja korzystam z jednego warsztatu. Być może przy okazji serwisowego przeglądu
pojadę gdzieś indziej. Może tam, gdzie mają jakąś płytę najazdową.

U Ciebie rozumiem, że pływa przód?
U mnie tył, ale myślę, że jak zmienię amorki to się trochę poprawi ;)

HarryVip napisał/a:
Najbardziej mnie martwi ta wizualna rozbieżność (naprawdę duża) przednich kół.

Spróbuj skorzystać z usług innej stacji. Wizualna rozbieżność - czyli jak patrzysz centralnie na przód auta to jedno koło idzie w prawo, drugie w lewo?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 08:54   

Pływa przód, ale naprawdę nieznacznie. W zasadzie to nawet nie pływa ale "myszkuje" na boki nieznacznie.
Co do innej stacji to kiepska sprawa. W Zakopcu zbaranieli jak zobaczyli samochód i 18" felgi. :rotfl: W Białym Dunajcu znalazłem porządny (tak mi się wydawało) warsztat. Prawie jak ASO. Nie wypuszczają poza biuro obsługi klienta, a o wejściu do warsztatu mowy nie ma. Ceny też jak w ASO. Wymiana końcówek - 175 PLN, diagnostyka komputerowa geometrii - 100 PLN, ustawienie zbieżności - 20 PLN. Suma - 295 PLN. Masakra... Najbliższy chyba znajdę w Krakowie, a to spore koszty na paliwo.
Jeśli chodzi o wizualną rozbieżność to patrząc od przodu widać wyraźnie ustawienie kół w stosunku do np. błotników. Również patrząc z boku mam wrażenie graniczące z pewnością, że koła przednie rozchodzą się na boki w stosunku do kół tylnych i to znacznie. Prawe w prawą stronę, lewe w lewą.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 10:31   

Ja też przed sprzedażą swojego sprawdzałem amory i wyniki zawierały się pomiędzy 80 a 90%. Po jakimś czasie Mike-l wymienił amory z tyłu na nowe i auto podobno zachowuje się całkowicie inaczej. Widać stacja stacji nie równa.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 10:52   

HarryVip napisał/a:
Również patrząc z boku mam wrażenie graniczące z pewnością, że koła przednie rozchodzą się na boki w stosunku do kół tylnych i to znacznie. Prawe w prawą stronę, lewe w lewą.

Pytanie, czy czasem Twoje auto nie ma fabrycznie negatywu z przodu dla poprawy prowadzenia? Tomi kiedyś pisał, że w ZS coś takiego jest więc może i w ZT?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 11:42   

Czytałem tego posta oraz kilka innych zanim zadałem pytanie. Według wszelkich znanych mi źródeł nie ma. Zalecana zbieżność 0.00 z tolerancją +/- 06'. Wartości tolerancji niewielkie. Spróbuję tą różnicę zmierzyć staroświecką metodą "na sznurek". Niezbyt dokładny i elegancki pomiar, ale na moje oko różnice sięgają centymetrów, a to bardzo dużo. No i wreszcie co z tym kątem pochylenia sworznia? Da się to skorygować, czy mechanik miał rację?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 12:35   

HarryVip napisał/a:
No i wreszcie co z tym kątem pochylenia sworznia? Da się to skorygować, czy mechanik miał rację?
Nie da się. Czy miałeś kiedykolwiek zdejmowany amortyzator ze zwrotnicy np. do wymiany łożysk MacPersona, sprężyn, itp.? Różnica jest spora i może być to że jeżeli było rozbierane zawieszenie i rozłączany amortyzator od zwrotnicy to przy zakładaniu został źle wciśnięty w zwrotnicę. Amortyzator powinien oprzeć się na zwrotnicy, a jeżeli podegnie się blacha wyznaczająca pion i położenie na nim to nie wejdzie do końca i będzie nieprawidłowe pochylenie koła. Zdjęcie 3 i 4 http://forum.roverki.eu/v...p=532841#532841

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 12:35 ]
U mnie jest tak
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 12:44   

W zawieszeniu nic nie było dotykane oprócz wspomnianych końcówek drążków. Wszystkie części fabryczne bez śladów jakiejkolwiek ingerencji.
Kąt pochylenia jest ok.



Cała reszta chyba też...



Co pozostaje i najważniejsze, czy powinienem się tym mocno martwić?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 13:14   

byłem wczoraj na geometrii i mam prośbę do was, wydruk jest taki beznadziejny mało co widać, w dodatku nie znam się na tym, może ktoś rzucić okiem sprawdzić czy wszystko jest ok?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] geometria
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 28, 2018 18:00
grota10
Brak nowych postów [R75] geometria
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sie 31, 2012 15:43
grota10
Brak nowych postów [R75] Pionowa geometria kół
anna_m. Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 18, 2008 20:27
anna_m.
Brak nowych postów [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
dawidd Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Kwi 24, 2019 15:37
borsuk88
Brak nowych postów [MG ZT] Ustawienia zawieszenia, geometria kół
[SOLVED]
MaReK Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 11, 2008 20:37
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink