Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Układ kierowniczy, chrupanie, niskie temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Układ kierowniczy, chrupanie, niskie temperatury
Autor Wiadomość
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 21:25   [R400] Układ kierowniczy, chrupanie, niskie temperatury
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
Prosiłbym o wskazówki dotyczące problemu jaki ostatnio zauważyłem wraz ze spadkiem temperatur. R400 użytkuję od lipca tego roku, jednak dopiero teraz z układem "coś się dzieje".
Gdy auto jest wychłodzone, np po 11-12h postoju na zewnątrz (dziś ok 0 oC/ -2 oC), uruchamiam silnik, chcę wyjechać z miejsca parkingowego i wyraźnie czuć "chrupanie" na kierownicy wraz z niewielkim jej oporem, tak jakby w przekładni były małe kamyczki. Sęk w tym, że to jest tylko tuż po ruszeniu, po wykonaniu kilku ruchów kierownicą, objaw znika. Wspomaganie działa tak samo jak w lecie i tak właściwie poza tymi chwilowymi objawami nic się zupełnie nie dzieje z układem. Poziom płynu w instalacji na kresce MAX. Tak było jak zakupiłem i w sumie nic z tym nie robiłem. Objawy sa już od kilkunastu dni, dokładnie wtedy jak się ochłodziło. Na róznych nawierzchniach, asfalt, kostka.

Co to może się dziać?

Pozdrawiam,
Paweł
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 21, 2011 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:01   

Może faktycznie są tam opiłki.
A płyn we wspomaganiu ile ma lat.
Może warto wymienić płyn i zastosować jakiś z uszczelniaczem.
Ja miałem zalany układ wspomagania płynem Prestone z uszczelniaczem i .... jest do kitu.
Czasem jak było zimno całe wspomaganie sztywniało i był problem przy małych prędkościach.
Zlałem płyn odkręcając rurkę przy maglownicy i podając ciśnienie z kompresora.
Obecnie zalałem układ

Od tego czasu (2 miesiące) maglownica chodzi jednym paluszkiem jak w nowym aucie.
Zacznij od wymiany płynu.
 
 
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:04   

Zapewne tak zrobię. Niestety nie znam daty zalania płynu, który jest obecnie. Wiem, że wstyd, ale tylko ten mi został do wymiany od kupna. Zastanawiająca dla mnie jest zbieżność problemu z jesienno-zimowym ochłodzeniem.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:26   

Może płyn jest mocno przepracowany.
Wiesz korek zbiorniczka nie jest idealnie szczelny a sam płyn zbiera wilgoć z powietrza.
 
 
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 15:04   

Witam,
wymieniłem płyn zgodnie ze znalezionymi na forum wskazówkami, przy zalewaniu nowego kręciłem kierownicą do skrajnych przełożeń, dolewając po trochu. Zostawiłem poziom na kresce "upper". Krótka przejażdżka, wspomaganie chodzi właściwie tak samo.
A czy opisywane w temacie objawy ustąpią, się okaże jak auto na zimnie postoi.

Mam jeszcze zapytanie. Czy układ wspomagania trzeba jakoś odpowietrzać? Czy ruchy kierownicą podczas zalewania zbiorniczka wystarczą?


Jednak coś jest źle. Wyszło po dłuższej wyprawie. Przy kręceniu kierownicą w prawo, na wolnych obrotach (np manewry parkingowe) głośne buczenie. Ujawnia się za pozycją kół "na wprost".
Co to się dzieje? Coś jest zapowietrzone, czy pompa? :(
 
 
Wylany 



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 12:59   

Mam też to chrupanie, ale nie jestem pewien, czy to z układu kierowniczego.. Nawet już mi "mechanik" wymienił przegub ;)

Buczenie też miałem, wystarczyło kręcenie na maxa na boki. Chyba na wyłączonym. Cykl powtórzyłem kilka razy wracając do domu. Było na forum.
 
 
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 16:36   

No i wymiana płynu na "chrupanie" nie pomogła, dziś po nocy objaw pojawił się ponownie. Kilka chrupnięć na kierownicy i znikło.

Co sprawdzić? Maglownica, pompa? Dodam że przeguby świeże, tuż po kupnie zmienione razem z innymi elementami zawieszenia
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 01:21   

Weź kogoś do pomocy i na postoju jeden niech dotyka dolnego sworznia, a drugi niech kręci kierą, jak poczujesz to chrupanie na palcu- dolne ( albo górne ) sworznie wahacza do wymiany- mi chrupało ( ta metodą doszliśmy, że dolne ) wymieniłem dolne sworznie i jest cisza :ok: Dodam tylko, że po podniesieniu auta na lewarku do góry, zero luzów w pionie było, a jednak winne były sworznie. I objaw też występował, najczęściej przy wyjeżdżaniu z parkingu i prawie na pełnym skręcie :taa:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400]Układ kierowniczy
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Maj 20, 2012 14:27
Kobi84
Brak nowych postów [MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek?
gammathough Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Maj 09, 2013 16:47
gammathough
Brak nowych postów [R400] chrupanie w pedale sprzęgła
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Wrz 16, 2011 14:37
Jugol
Brak nowych postów [R400] Układ wydechowy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Wto Paź 25, 2011 16:29
harnas_007
Brak nowych postów [R400] Układ chłodzenia
piter74 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Paź 16, 2008 13:17
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink