Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



  Wysłany: Wto Sty 10, 2012 18:03   [MG ZS] Nierówna praca silnika
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Elo...

Problemik dotyczy mojej nowej maszyny, mianowicie MG ZS 2003r 2.0 IDT...
od momentu zakupu mam problem z pracą silnika, mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.

To "szarpanie" miewa praktycznie codziennie...

Od strony technicznej...
przepływówka, czujnik położenia wału - OK
zmieniłem pompę na inną - bez zmian
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...

Poratujcie biednego górala... jakieś rady ??

z góry thx za zainteresowanie i poświęcenie Swojego cennego czasu :))
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 12, 2012 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 10, 2012 18:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 17:30   

W sumie jak już tyle powymieniałeś i dalej bez zmian, to pozostaje chyba już tylko wymiana auta :hm:

P.S.
A filtry wymienione ??
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 17:46   

a moze kiepskie paliwko?
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 09:48   

Hera_23 napisał/a:
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...

Zmieniałes kompletny silnik z osprzetem czy goły słupek,a osprzet od twojego ?

Cytat:
mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.

to ponowne wył/wł zawsze pomaga i czy w trakcie pracy znów zaczyna nierówno chodzic ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 19:11   

Ja mam ten sam objaw. Zaczyna szarpać na jałowych obrotach. Zero innych objawów, błędów też nie ma na komputerze. Na angielskim forum przeczytałem, że może to być elektrozawór sterujący kątem wtrysku (nie wiem czy to dokładnie tak się nazywa). Umieszczony jest na dole pompy, podłaczony jest 2 przewodami. Na alledrogo są nowe za 80 zł. Wymienić mozna samemu ale troszkę trzeba porozkręcać. Link do manuala jak go wymienić: http://www.roverdiesel.co...eplacement.html

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 19:11 ]
Trochę czasu upłynęło od ostatniej odpowiedzi ale temat jest nadal aktualny. Po pierwsze chciałbym sprostować swoją wypowiedź. W pompach VP 30 często padają zawory dawki a nie kąta wtrysku, są dość drogie (700zł nowy) i do ich wymiany potrzebujemy specjalnego klucza. Objawy jego zużycia to głośna, klekocząca praca silnika, zwłaszcza przy dodawania gazu. Po wymianie prawie zawsze trzeba kalibrować pompę czyli koszty naprawy przekraczają 1000zł. Ja walkę z trzęsącym się silnikiem zacząłem od prostych rzeczy- wymiana filtra paliwa i gruszki. Po wymianie filtra nic się nie zmieniło, po wymianie gruszki jest jak na razie ok ale wydaje mi się, że przewód paliwowy od baku jest przypchany bo pompując ręcznie gruszka powoli wraca do swojego kształtu. U was też jest taki opór?
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Wto Lip 24, 2012 00:22   

Odświeżam ponownie temat...

Powiem na wstępie co wymieniłem... Wpierw wymieniłem pompę, następnie wymieniłem kompletny silnik wraz z pompą i k...a w dalszym ciągu ten sam objaw, jak się zagrzeje to zaczyna klekotać jak stary traktor... Nie wierzę żeby 3 pompy były strzelone...

Poradźcie coś na ten temat :>

Może to być wina wtrysku (sterującego nie pamiętam czym tam) tego z kabelkiem ?
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
bartek24 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Luboń/ k. Poznania



Wysłany: Wto Lip 24, 2012 00:48   

Witam
Koniecznie dokładnie obejrzyj kabelek od wtrysku sterującego i dalej wtyczkę oraz dwa przewody za wtyczką idące do wiązki, u mnie przerwany był jeden z tych kabelków ale izolacja
była cała i nie widać było uszkodzenia,dopiero od wstrząsów i ciepła pracującego silnika robiła się przerwa i objawy były takie jak opisałeś
Pozdrawiam
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 16:06   

Sprawdziłem kable i są OK... - Kable od wtrysku do ECU.

Jeszcze jakieś pomysły >?

Co we wtrysku się znajduje ? Cewka ? Jaką ma mieć oporność ? Ma ktoś schemat instalacji silnika ?

Dodam że po odpięciu wtrysku chodzi ciutke ciszej, ale nie wykęca się więcej niż 4000 obrotów.
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 16:45   

Ja bym podjechał do jakiegoś magika z Testbookiem.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 18:08   

A elektryke przy pompie sprawdzales czy tylko przy wtrysku??
 
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 19:10   

Testbook nie wskazuje nic niepokojącego, zero błędów...
Instalacje całą przepatrzyłem i wszędzie są prawidłowe przejścia, żadnych przerw (miernikiem sprawdzałem) od wtyczki do wtyczki...

Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 30, 2012 10:23   

Hera_23 napisał/a:
Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?

jeśli wymienisz wszystkie 4 to tak
 
 
Hera_23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Żywiec



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 19:16   

szoso napisał/a:
Hera_23 napisał/a:
Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?

jeśli wymienisz wszystkie 4 to tak


A jaka jest w ogóle różnica pomiędzy wtryskami z IDT a SDI ?
Jaka jest różnica ciśnień wytwarzanych przez pompy w obu typach silników ?

SZOSO, mam nadzieje, że to pomoże, dam znać o efektach :)

[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 19:16 ]
Panowie, odświeżam temat... Wymiana wtrysków nie przyniosła efektów, myślałem nawet że może wina hydraulików, wymieniłem na nowe... bez zmian.
Reasumując, wymieniono praktycznie cały silnik z osprzętem, instalację silnika, ecu wraz z pompą. Obecnie włożone wtryski z SDI.
Co zauważyłem, zgaszę samochód i odpalę na kilka sekund jest OK po czym znów "wali" jak stary traktor. Silnik sprawdzono na 3 różnych pompach paliwa. Silnik wyciągnięty z Rovera 400 i tam pracował elegancko...

Są jakieś możliwe przerwy w obwodach pomiędzy kabiną a silnikiem, które mogą powodować takie problemy ?
_________________
W razie czego to kom ;]
503-500-044 Hera 23
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 08:27   

Cześć. Hera_23, Czy problem został rozwiązany? U mnie dzieje się to samo i żaden mechanik nie jest w stanie zdiagnozować przyczyny.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 11, 2014 09:04   

Czujnik ckp jakim sposobem był sprawdzany ponieważ jak się na grzeje lubi zepsuty wariowac. Koszt nowego jest tani a dopiero w tedy mamy pewność
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Nierówna praca silnika
darood Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Lip 17, 2013 19:12
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [414] nierówna praca silnika
ZiGuSs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lip 02, 2012 12:27
ZiGuSs
Brak nowych postów [R45 1.4 2001] nierówna praca silnika
malek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Wrz 08, 2013 10:54
malek
Brak nowych postów [R420SDi 98r] Nierówna praca silnika...
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lis 21, 2010 20:07
veldrin_scoll
Brak nowych postów [R416+BRC] Nierówna praca silnika
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 06, 2010 19:18
wpietruszewski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink