Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Check Engine i brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Check Engine i brak mocy
Autor Wiadomość
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

  Wysłany: Sro Sty 25, 2012 15:54   [R420] Check Engine i brak mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam

Mam mały problem. Podczas jazdy tzn. gdy jadę ze stałą prędkością nie dodając i nie odejmując gazu zapala się check engine. Gdy po zaistniałej sytuacji dodam gazu żeby przyspieszyć samochód ma totalnego muła ale gdy zdejmę nogę z gazu check znika, po ponownym wciśnięciu jest już tak jak być powinno do momentu aż znów jadę ze stalą prędkością. Znalazłem na forum wątek z taką przypadłością i opisane jest że związane jest to z ECM'em czyli dokładniej błędem 34. Rozebrałem ten ECM ale nic w nim nie było upalone czy odlutowane przeczyściłem styki na uzwojeniach złożyłem i dalej to samo. Zaznaczę ,że silnik jest po kapitalnym remoncie, tzn. był bo jeżdżę nim już trzy lata. A dokładnie po wymianie wału, korbowodów, tłoków, pierścionków, zaworów, uszczelniaczy, planowaniu i robocie głowicy, wymianie świec żarowych, regeneracji turbiny (dmucha około 0,9-1,0 bar). Ostatnio wymieniony był olej, filtr paliwa, powietrza. Więc drogą eliminacji mogę wykluczyć te elementy.Wymieniane były podkładki pod wtryski z Passata B4 1.9 TDi 90KM są grubsze ale nie wiem czy to ma znaczenie. nie wiem też czy przepływka nie siedzi bo nie ma róznicy jak odepnę i w dodatku mój roverek dużo pali około 7 l czasami więcej. Chciałbym prosić o pomoc i radę
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Sty 25, 2012 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 25, 2012 15:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 16:10   

wybłyskaj sobie błędy, od tego trzeba zacząć http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
nie potrzebnie tam grzebałeś sugerując się samymi tematami nie sprawdzając błędów
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 17:11   

Ale jak było przed tak i jest teraz nic się nie zmieniło.
A większe tzn. grubsze podkładki pod wtryski nie mają znaczenia. Może przez to wtrysk sterujący wywala bład.

[ Dodano: Sro Sty 25, 2012 17:11 ]
Ale masz rację muszę się wziąć i wybłyskać te błędy :???: .
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 18:24   

wiem że grubość podkładek ma znaczenie, lepiej kupić i założyć właściwe
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 18:34   

wiem o tym ale nie mogę ich nigdzie znaleźć pytałem w sklepach z auto częściami ale nie mają czegoś takiego w katalogach a przecież używanych nie kupię bo to mija się z celem. :/
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 22:03   

A jaki Ci blad wyskoczyl?
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 22:44   

Sprawdź wiązkę silnikową.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:06   

Błędu żadnego nie wykazał bo nie błyskałem go ale dzisiaj mam zamiar to zrobić i sprawdzę tą wiązkę ale dokładnie którą ?
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:39   

Sliwa, jak wywali ci blad 34 to na 99% masz kąt wtrysku do sprawdzenia - przerabiałem to u siebie. Błędu ci też czasem może nie wywalić zalezy od stopnia zle ustawionego kąta.
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:43   

Zaraz zabieram się za błyskanie a ewentualnie gdzie albo jak mogę ten kąt ustawić kolego? :mad:
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:58   

Najpierw wyblyskaj bo sie uczepiliscie tego 34 a na pewno bedzie cos innego
 
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:08   

Koledzy wyskoczyły mi dwa błędy a mianowicie:

-28 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

-34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM

Wiem że z przepływką to coś jest nie tak ale to by nie miało takich konsekwencji. Ale chyba kolega Balas ma rację. Chce powtórzyć też pytanie czy podkładki pod wtryski nie mają znaczenia bo są włożone większe i przez to może błąd wywala mam tak od zrobienia silnika.

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 13:08 ]
Tzn. grubsze i może przez to jak myślicie? :/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:21   

Sliwa napisał/a:
-28 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

bo ją odłączałeś więc stąd masz błąd :grin:
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:32   

To trochę niemożliwe bo nie spotkałem się z takim czymś. Wiele razy odłączałem przepływkę nie tylko w moim samochodzie ale też w innych i nie było błędu. To samo, starszy ma paska b5 1.9 TDI 130 KM i czyścił przepływke odłączył ją i błąd mu nie wyskoczył. a po drugie przepływomierz steruje tylko EGR'em wiec kontrolka nie świeci się od tego tylko jak zaznaczyłem na początku postu problem tkwi gdzie indziej bo nie pali się cały czas tylko podczas jednostajnego wciśnięcia gazu podczas jazdy. Czytaj od początku postu a nie ostatnie dwa wpisy.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:59   

wiem czym steruje przepływka i jak ją odłączę na zapłonie to mam błąd :wink:
nie zawsze zapali ci się kontrolka i będziesz miał błędy
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 14:29   

Dobra błąd jest ale ja nie jeżdżę z odłączoną przepływką. Bład jest zapisany w komputerze. A jak odłączę przepływkę i jadę to mi żadnego błędu nie wywala. Następną rzeczą jest to że przepływka w Roverze 420 SDI 105 KM jest na cztery piny i steruje tylko EGR'em a nie jak w przypadku R45 gdzie przepływka jest na pięć pinów i na podstawie jej odczytu jest dodatkowo obliczana dawka paliwa. Dlatego nie wywala u mnie Checka Ale to jest sprawa drugorzędna wróćmy do meritum czyli błąd 34 i problem który mnie trapi. Czy ktoś czegoś takiego doświadczył i potrafi mi pomoc?
Idę sprawdzać wiązki może czegoś się dopatrzę.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 14:37   

po pierwsze na miejscu szoso juz bym nawet nie probowal ci pomoc, a po drugie i na temat podkladek i bledu 34 dostales odpowiedz w tym poscie a powtarzasz pytania przed sprawdzeniem tego co ci koledzy doradzili
 
 
 
Sliwa 



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 20
Skąd: Starachowice

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 14:52   

OK bez urazy. Jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymałem. Mam rozumieć że to wina podkładek i złego kąta wtrysków ok. Pytałem także jak mogę go ustawić też odpowiedzi nie uzyskałem. Przepływka podejrzewam że napewno nie jest powodem mojej przypadłości ale dziękuje wszystkim. Temat do zamknięcia.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 15:25   

Sliwa, weź wyluzuj, kolejny się obraża, zaraz pewnie będziesz chciał usuwać konto na forum :wink:
sprawdź filtr paliwa, u mnie właśnie przez niego wyskakiwał mi błąd 34 a ja nie to wiązka
 
 
pafnuc 



Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Kazimierza Wielka



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 18:21   

Mialem podobny problem winnym okazał się czujnik położenia pedału gazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Brak mocy i check engine
klaczol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 24, 2013 16:50
zdzichu
Brak nowych postów [R420Di '97] głośna praca silnika, brak mocy, check engine
szczurek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Lut 02, 2014 12:40
adzi007
Brak nowych postów [R420] Nie odpala.Brak kontrolki świec i check engine
Erasus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lip 08, 2014 17:02
TomF
Brak nowych postów [R420] Brak mocy i zapalający się check
madzia2205 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Czw Sty 24, 2013 21:20
mirwin
Brak nowych postów [R400] Kontrolka Check Engine i spadek mocy
Mampel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Lip 10, 2011 18:05
yacekg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink