Wysłany: Sro Sty 25, 2012 15:54 [R420] Check Engine i brak mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Mam mały problem. Podczas jazdy tzn. gdy jadę ze stałą prędkością nie dodając i nie odejmując gazu zapala się check engine. Gdy po zaistniałej sytuacji dodam gazu żeby przyspieszyć samochód ma totalnego muła ale gdy zdejmę nogę z gazu check znika, po ponownym wciśnięciu jest już tak jak być powinno do momentu aż znów jadę ze stalą prędkością. Znalazłem na forum wątek z taką przypadłością i opisane jest że związane jest to z ECM'em czyli dokładniej błędem 34. Rozebrałem ten ECM ale nic w nim nie było upalone czy odlutowane przeczyściłem styki na uzwojeniach złożyłem i dalej to samo. Zaznaczę ,że silnik jest po kapitalnym remoncie, tzn. był bo jeżdżę nim już trzy lata. A dokładnie po wymianie wału, korbowodów, tłoków, pierścionków, zaworów, uszczelniaczy, planowaniu i robocie głowicy, wymianie świec żarowych, regeneracji turbiny (dmucha około 0,9-1,0 bar). Ostatnio wymieniony był olej, filtr paliwa, powietrza. Więc drogą eliminacji mogę wykluczyć te elementy.Wymieniane były podkładki pod wtryski z Passata B4 1.9 TDi 90KM są grubsze ale nie wiem czy to ma znaczenie. nie wiem też czy przepływka nie siedzi bo nie ma róznicy jak odepnę i w dodatku mój roverek dużo pali około 7 l czasami więcej. Chciałbym prosić o pomoc i radę
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Sty 25, 2012 16:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 25, 2012 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale jak było przed tak i jest teraz nic się nie zmieniło.
A większe tzn. grubsze podkładki pod wtryski nie mają znaczenia. Może przez to wtrysk sterujący wywala bład.
[ Dodano: Sro Sty 25, 2012 17:11 ]
Ale masz rację muszę się wziąć i wybłyskać te błędy .
wiem o tym ale nie mogę ich nigdzie znaleźć pytałem w sklepach z auto częściami ale nie mają czegoś takiego w katalogach a przecież używanych nie kupię bo to mija się z celem.
Sliwa, jak wywali ci blad 34 to na 99% masz kąt wtrysku do sprawdzenia - przerabiałem to u siebie. Błędu ci też czasem może nie wywalić zalezy od stopnia zle ustawionego kąta.
-28 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
-34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Wiem że z przepływką to coś jest nie tak ale to by nie miało takich konsekwencji. Ale chyba kolega Balas ma rację. Chce powtórzyć też pytanie czy podkładki pod wtryski nie mają znaczenia bo są włożone większe i przez to może błąd wywala mam tak od zrobienia silnika.
[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 13:08 ]
Tzn. grubsze i może przez to jak myślicie?
To trochę niemożliwe bo nie spotkałem się z takim czymś. Wiele razy odłączałem przepływkę nie tylko w moim samochodzie ale też w innych i nie było błędu. To samo, starszy ma paska b5 1.9 TDI 130 KM i czyścił przepływke odłączył ją i błąd mu nie wyskoczył. a po drugie przepływomierz steruje tylko EGR'em wiec kontrolka nie świeci się od tego tylko jak zaznaczyłem na początku postu problem tkwi gdzie indziej bo nie pali się cały czas tylko podczas jednostajnego wciśnięcia gazu podczas jazdy. Czytaj od początku postu a nie ostatnie dwa wpisy.
Dobra błąd jest ale ja nie jeżdżę z odłączoną przepływką. Bład jest zapisany w komputerze. A jak odłączę przepływkę i jadę to mi żadnego błędu nie wywala. Następną rzeczą jest to że przepływka w Roverze 420 SDI 105 KM jest na cztery piny i steruje tylko EGR'em a nie jak w przypadku R45 gdzie przepływka jest na pięć pinów i na podstawie jej odczytu jest dodatkowo obliczana dawka paliwa. Dlatego nie wywala u mnie Checka Ale to jest sprawa drugorzędna wróćmy do meritum czyli błąd 34 i problem który mnie trapi. Czy ktoś czegoś takiego doświadczył i potrafi mi pomoc?
Idę sprawdzać wiązki może czegoś się dopatrzę.
po pierwsze na miejscu szoso juz bym nawet nie probowal ci pomoc, a po drugie i na temat podkladek i bledu 34 dostales odpowiedz w tym poscie a powtarzasz pytania przed sprawdzeniem tego co ci koledzy doradzili
OK bez urazy. Jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymałem. Mam rozumieć że to wina podkładek i złego kąta wtrysków ok. Pytałem także jak mogę go ustawić też odpowiedzi nie uzyskałem. Przepływka podejrzewam że napewno nie jest powodem mojej przypadłości ale dziękuje wszystkim. Temat do zamknięcia.
Sliwa, weź wyluzuj, kolejny się obraża, zaraz pewnie będziesz chciał usuwać konto na forum
sprawdź filtr paliwa, u mnie właśnie przez niego wyskakiwał mi błąd 34 a ja nie to wiązka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum