Wysłany: Sro Lut 01, 2012 13:48 [R75] cieknie olej, coś stuka obok silnika, włącza się abs
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie
Obserwuje od jakiegoś czasu forum i jednak przyszedł czas się poradzić bo specjalistą nie jestem.
Ostatnio przez bagnet wyrzygało mi olej i zabryzgało połowę komory silnika. Wkrótce po tym olej zaczął się grzać i smród wszędzie. Kopci mi się po przejechaniu ok 10km z przodu i tyłu silnika. To pewnie ten olej i na dodatek małymi kroplami kapie olej spod całej powierzchni silnika więc tych plamek na kostce jest od groma ale są małe. Zauważyłem też olej za silnikiem chyba na skrzyni i rurkach za silnikiem. Nie wiem jak on się tam znalazł. Chyba że to jakiś inny płyn
Poza tym co jakiś czas słychać szybkie stukanie w takiej czarnej skrzyneczce z lewej strony silnika znajdującej się bliżej szyby. Stuka przez jakąś minutę i cichnie a za kolejne 2-3 min znów stuka.
Żeby tego było mało w tym samym czasie zaczęło mi stukać w abs-ie tzn. przy zwalnianiu np. dojeżdżając do skrzyżowania (ok 30-40km/h) załącza się abs delikatnie stukając pod pedałem. Na wszelki wypadek wyjąłem bezpiecznik od ABS.
Ktoś wie czy to są sprawy ze sobą powiązane i co to może w ogóle być?
rurki - klimatyzacja i wspomaganie
kopcenie - wyciek oleju spod pokrywy klawiatury (pokrywy wałków rozrządu) lub nieszczelna odma i ściekanie oleju na kolektor wydechowy
stuka - przypuszczalnie zawór filtra węglowego układu przewietrzania zbiornika paliwa
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:08 ]
Co do abs-u to niewiem jak mocno zwalniasz-hamujesz i nie wiem na jakiej nawierzchni, jakie oponki.
Po co wyciągać bezpiecznik, w ten sposób pozbawiasz się nie tylko abs-u ale również kontroli trakcji i tempomatu
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Lut 02, 2012 14:24
skoro wywala olej przez bagnet tzn masz zbyt wysokie ciśnienie w komorze miski olejowej czego przyczyną jest zatkany filtr odmy. Robi się taka kompresja, że wywala olej gdzie tylko może. Miałem tak kiedyś w ciężarówce, 3x jechałem naprawiać turbinę, a to odma byłą zapchana. Jeśli nie kupisz nowego wkładu do filtra odmy, to przynajmniej wyrzuć ten stary. Poczujesz różnicę
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 23:09 ]
Mam pewien problem.
W serwisie mechanik stwierdził że musi rozebrać cały silnik, ponieważ na bagnecie i w zbiorniku wyrównawczym jest "majonez". Stwierdził, że jest duże prawdopodobieństwo uszkodzonego - poza uszczelką oczywiście - wału oraz panewek - nie wykluczył konieczności wymiany całego dołu silnika.
Nie wiem czy to prawda czy naciąganie.
Czy ktoś wie ile taka robota może kosztować i czy taki zakres jest konieczny czy może zupełnie inny?
[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 15:40 ]
Po dłuższym czasie naprawy auta mogę coś więcej napisać.
Otóż po zdemontowaniu silnika ze skrzynią okazało się że przyczyną powstania "masła" w silniku był niedokręcony blok co spowodowało przedmuchanie uszczelki - niestety sprzedawca lub poprzedni właściciel dał ciała
Skoro już silnik był na stole a i tak trzeba go było oczyścić z tego masła został rozebrany na drobne w celu sprawdzenia wału i innych elementów
na szczęście wał i panewki były ok ale trzeba było wymienić już pierścienie, splanować głowice, wymienić gumki na zaworach i oczywiście komplet uszczelek
do tego doszła wymiana skrzyni biegów, rolka napinacza, olejniczka, świece, płyny
całość zamyka się w kwocie ok 7-7,5tys
no ale cóż - teraz jest większa pewność że dłużej pojeździ bez większy problemów chociaż i tak bardzo boli
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum