Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zakrycie wlotu chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zakrycie wlotu chłodnicy
Autor Wiadomość
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 07:33   [R75] Zakrycie wlotu chłodnicy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Mam pytanie w związku z mrozami czy mozna zakryć chłodnice oczywiscie częściowo jakąś tekturką ,albo czymś innym zrby sie szybciej nagrzewał i jak to zrobic bo podejscia nie ma zadnego.
Dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 06, 2012 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 03, 2012 07:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:05   

...wpisz w wyszukiwarce "Karton Tunning" :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 09:23   

Śmiejesz sie bo masz benzyne :lol:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 09:27   

Co prawda nie R75, ale diesel z awatara i karton tuning stosuję jak najbardziej ... w R też przykrywałem chłodnicę. Więc możesz spokojnie ją troche przysłonić :ok: . Niestety nie powiem Ci w jaki sposób to zrobić w R75 :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 10:46   

michalie napisał/a:
Śmiejesz sie bo masz benzyne :lol:


...jeździłem kilka lat 620 dieslem, więc karton był w użyciu :mrgreen: ale w 600-tce łatwo było go włożyć (przed chłodnicę) a w 75 trzeba go jakoś od zewnątrz założyć, i chyba najlepiej na dolny wlot kawałek czarnej pleksi
...znajomy ma audi 80 TDI i tam nawet fabrycznie była taka roleta przed chłodnicą :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 14:30   

I ja zacząłem się zastanawiać czy nie zasłonić trochę kartonem chlodnicy. Jak jest powyżej -5 to w trasie jak jadę na obrotach poniżej 1800 to temp. spada. Cały czas jeżdżę z nawiewem ustawionym na temp. 21 stopni. Jak dam czasem na większą albo zwiększe nawiew to też spada. Jak jest cieplej to się nagrzeje ale też po dość długim czasie. Termostat mam chyba dobry, nie znam się ale te problemy są popsutym webasto. Czy da coś ta tektura na chłodnicy? W mieście może niezbyt ale w trasie moz=że pomoże??
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 15:46   

jeżdżę dieslami przed 2000r(escort) i po 2000r(vaneo) nigdzie nie zasłaniam i nie ma żadnego problemu z temp w środku... popracuję chwilę i jest git, nowszy diesel ma webasto więc ciepło leci dosłownie po minucie, stary potrzebuje z troszkę więcej czasu i tyle, dmucha wrzątek nawet przy ponad -20 z nawiewu z dworu... więc raczej termostat, płyn z przed epoki czy nagrzewnica z kamieniem :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 16:20   

Czyli nie ma się co bawić w zasłanianie chłodnicy? Płyn mam dobry, pozostaje wina może termostatu. Ale czy jakby był walnięty termostat to zagrzałby się przy lekkim mrozie w trasie czy też nie? Mi się zagrzeje, gorzej jest w większe mrozy. Wiem że po to jest webasto w nim aby szybciej się zagrzał ale mam dość trochę wydatków na niego.
Ja tez nie mam problemów z temp. w środku tylko jak dam więcej ciepła to temp. silnika spada. Jakby termostat był walnięty to ciepło by nie leciało chyba do środka co?
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 19:55   

markozalko mam dokładnie tak samo i wczoraj zasłoniłem wlot za grillem oraz na dole pod zderzakiem i wierzę że trochę pomoże. Wcześniej w Vectrze też zasłaniałem i poprawa była spora. Mam też Vitarę w benzynie i też zasłaniam na zimę i jest wyraźna poprawa. Tak więc w Roverze tradycyjnie też zasłoniłem, niestety niezbyt dokładnie bo dostęp do chłodnicy jest zerowy ale zawsze trochę przysłania wlot powietrza. Jutro przetestuję na odcinku 20km.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 22:44   

oczywiście że jak grzejemy mocno do środka to może się obniżyć temperatura silnika...:) przy pseudo rajdach jak widzimy że nam się zaczyna grzać to walimy ciepłym na maxa do środka co by temp obniżyć... jeżeli to jest w lato i się przegrzewa to albo wentylator nie daje rady albo termostat się nie otwiera... w przypadku zimy jest odwrotnie ale tak samo termostat może otwierać zbyt duży obieg... ogólnie Polskie mrozy nie powinny nam przeszkadzać w grzaniu,
zazwyczaj w autach pada albo:
termostat
czujnik temp
zawór nagrzewnicy
nagrzewnica
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 15, 2012 18:04   

Tak na marginesie ... w R75 CDT/CDTi wlot powietrza do silnika jest w przednim grillu, więc jak zasłaniacie wlot to i ograniczacie dolot powietrza do silnika.
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sob Gru 15, 2012 19:09   

Więc dziś zrobiłem odcinek 2x20km. Temp. na zewnątrz -4 C , w środku na panelu ustawione 23 C. Temp silnika na wskaźniku po przejechaniu 20 km nie osiągnęła środkowej kreski. Fakt że jazda była spokojna ok 2000-2500 obr. - temperatura w aucie średnio ciepło ale byłem w kurtce. Wlot zasłonięty ale na pracy silnika nie zauważyłem różnicy. Poczekam na większy mróz. Wczoraj testowałem termostat na postoju więc temperatura silnika rosła natomiast dolna rura od chłodnicy cały czas zimna do pewnego momentu. Na chwilę spadła trochę wskazówka temp. silnika i w tym momencie dolna rura od chłodnicy zrobiła się gorąca więc chyba termostat działa prawidłowo. Nagrzewnica wymieniona ale nadal prawa strona licho grzeje, lewa OK. Może jakiś syf z układu chłodzenia przyblokował nagrzewniczkę.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 19:28   

pablo napisał/a:
Temp silnika na wskaźniku po przejechaniu 20 km nie osiągnęła środkowej kreski


To nie jest normalny objaw. U mnie jak nie włącze webastao to przy -4 po 5km mam normalną temperaturę
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sob Gru 15, 2012 20:19   

To gdzie może być problem ? Termostat raczej odpada, webasto nie działa ale to chyba nie ma wpływu, króciec wody wymieniony, płyn nowy uzupełniony, układ wydaje mi się że odpowietrzony ( choć tu nie mam pewności). Jak kupiłem Roverka to układ był strasznie zasyfiony do tego stopnia że wlot do webasto musiałem przebijać. Nagrzewnica cała zakamieniona więc może coś mam przytkane ?? Układ płukałem roztworem octu około tygodnia ale może coś mam przytkane.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 20:35   

jak najbardziej możesz mieć przytkane coś... ja u siebie w R-ce nie pamiętam by temp mi spadła ze środa skali nawet przy -27 które już były na blacie...
_________________
Pamparampam
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 20:52   

mi przy -30 temp spadała ze środka skali jak np stałem w korku, na światłach itp ciężko było utrzymać temp na środku skali, miałem tak we dwóch R75 które posiadałem
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 16, 2012 10:31   

haszczyc napisał/a:
mi przy -30 temp spadała ze środka skali jak np stałem w korku, na światłach itp ciężko było utrzymać temp na środku skali, miałem tak we dwóch R75 które posiadałem


TO się zgadza ale kabina odbiera tyle ciepła że... . Ale wystarczy zmniejszyć nadmuch w kabinie i nawet przy -30 trzyma.

pablo napisał/a:
To gdzie może być problem ? Termostat raczej odpada, webasto nie działa ale to chyba nie ma wpływu, króciec wody wymieniony, płyn nowy uzupełniony, układ wydaje mi się że odpowietrzony ( choć tu nie mam pewności). Jak kupiłem Roverka to układ był strasznie zasyfiony do tego stopnia że wlot do webasto musiałem przebijać. Nagrzewnica cała zakamieniona więc może coś mam przytkane Układ płukałem roztworem octu około tygodnia ale może coś mam przytkane.


Tak czy inaczej obstawiam termostat. Nie ma bata jak nie dogrzewa silnika to na bank puszcza termostat. Może puszcza na tyle mało że nie czujesz ale jeśli termostat byłby szczelny i nie byłoby ubytków to nie potrafię sobie wyobrazić innej przyczyny
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
occrew 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 46



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 21:26   

czyli karton smialo na cala chlodnice mozna zarzucic?
... pamietajac o wlocie powietrza do silnika
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Gru 19, 2012 13:05   

Ja zaslonilem tylko grill kartonem i nie widzę różnicy. Żeby osiągnąć temp. w połowie skali to tez muszę przejechać od ciorta km w trasie. Przez pewien czas jak tylko wskaźnik pojawi sie na połowie jak stanę w korku to temp. spada. Potem już się podnosi, ale jak jest większy mróz to tez masakra, ciągle spada a w aucie temp. na 21 stopni i w kurtkach się siedzi. Nie mogę sobie wyobrazić żeby po 5 km mieć rozgrzane auto. Webasto nie działa, termostat też pewnie nie i ciort wie co jeszcze.
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 09:35   

markozalko napisał/a:
I ja zacząłem się zastanawiać czy nie zasłonić trochę kartonem chlodnicy. Jak jest powyżej -5 to w trasie jak jadę na obrotach poniżej 1800 to temp. spada. Cały czas jeżdżę z nawiewem ustawionym na temp. 21 stopni. Jak dam czasem na większą albo zwiększe nawiew to też spada. Jak jest cieplej to się nagrzeje ale też po dość długim czasie. Termostat mam chyba dobry, nie znam się ale te problemy są popsutym webasto. Czy da coś ta tektura na chłodnicy? W mieście może niezbyt ale w trasie moz=że pomoże??


Kolego nie może ale na pewno wina termostatu.Mój R ma webasto i z nim przy -5 optymalna temperatura jest po około 3km.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zatkanie wlotu chłodnicy
Wolek Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lis 08, 2007 16:08
Wolek
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 14, 2022 13:24
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT] Wiatrak chłodnicy
cino20 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Kwi 19, 2009 09:56
martens
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] wentylator chłodnicy
KoKenn Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 06, 2012 20:44
KoKenn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink