Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 2,0 iTD] problemy z utrzymaniem temp.silnka na mrozie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 2,0 iTD] problemy z utrzymaniem temp.silnka na mrozie
Autor Wiadomość
beny3 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: skalbmierz



  Wysłany: Sro Lut 08, 2012 19:38   [45 2,0 iTD] problemy z utrzymaniem temp.silnka na mrozie
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

witam wszystkich ROVERkowiczów .Mam pytanko. :czy wasze dieselki tez tak mają ,że przy ostrym mrozie temp.slnika na nieobciazonym zbytnio silnku lub na postoju na wolnych obr. spada z poziomu na 1/4 wskaznika a w autku zapada chłód? :shock:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 08, 2012 19:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:04   

Ten typ tak ma, zasłoń sobie chłodnicę na mrozy- deczko to niweluje, ale nie oczekuj afryki ;)
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:37   

Ja swojego mogę rozgrzać na maxa a jak go zostawię na chodzie na jakieś 40 min to wskazówka niemal opadnie do zera ;-) Zasłanianie chłodnicy da efekty małe to małe ale tylko podczas jazdy.

Czasami nachodzi mnie myśl czy na takie mrozy nie zrobić strumienicy chłodnicy :D
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 22:30   

alexi, Jaka strumienice :wink: :?:

Ja np mam zasłonięty przód grilla tam gdzie jest znaczek szyba plexi ale i tak nie wiele to daje :wink: Umnie wystarczy ze go wyłączę jak jest ładnie rozgrzany i postoi tak z 20min i jest cały zimny już :neutral:

Dzis jak wymieniałem świece go specjalnie przegoniłem na ostro żeby był gorący, silnik był gorący ale np cały dolot oraz kolektor był zimny :neutral:

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 22:30 ]
Widzisz fajny patent jest w Renault Scenic z 2006 roku CDTI, jak odpalisz i cale auto jest zimny gdzieś pod maska jest ogrzewanie elektrycznie i się włącza i od razu po min dmucha już cieple i jak silnik złapie temp to się wył :wink:

Ja poważnie zaczynam myśleć nad WEbasto niz VNT Trubo :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 06:16   

Remigiusz napisał/a:
Ja poważnie zaczynam myśleć nad WEbasto
ja sobie bez tego życia nie wyobrażam przy tych minus 20 to miałem nawet w czasie drogi włączone ciekawe czemu te silniki tak lipnie się nagrzewają i szybko stygną
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 07:14   

No cóż, benzynki szybciej kreca to i szybciej sie nagrzewaja ale tez szybciej sie zużywaja. Inny aspekt to sprawność. Benzynowce dlatego, że szybciej sie nagrzewaja to traca przez to duzo energii i dlatego ich sprawnośc w stosunki do diesli jest mn
iejsza.
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 10:29   

mój sie nagrzewał dopiero po 30 km :cry: Zasłoniłem przedni gril kartonem :razz: i różnica jest ogromna :mrgreen: temperaturke
łapie szybciej i do tego podmuch ciepłej bryzy az chce sie jezdzic zimą :mrgreen:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 11:22   

Tak jak napisał Mirwin to wynika głównie z wyższej sprawnosci diesla.

Ale nie tylko.

To też kwestia konstrukcji i materiałów - silnik jest większy, cięższy, masywniejszy to też przez to wolniej sie nagrzewa i wolniej stygnie.
Np K-Seria zagrzewa się na mrozie do temperatury roboczej w ciągu ~7-8 minut )na postoju).
Ale po godzinie od wyłączenia jest już kompletnie zimna. Nawet po półgodzinnym postoju praktycznie trzeba silnik grzać od nowa.

Pewnie dlatego że zrobiona z aluminium i ma mało wody w obiegu.
 
 
beny3 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: skalbmierz



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 14:14   

zastanawia mnie jednak czemu górny dekiel chłodnicy jest ciepławy . wskazuje to na fakt ,ze silnik cały czas puszcza ciepłą ciecz na chłodnice. :???: zastanawiam się nad eksperymentem coby przed samą chłodnica wmontować termostat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ Rover 400] Problem z utrzymaniem obrotów
mloody1713 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 31, 2014 21:43
tronsek
Brak nowych postów [R416Si 98r] - Problem z utrzymaniem temperatury silnika
Lukasz0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Paź 10, 2010 13:26
Lukasz0000
Brak nowych postów [R400] Drzwi na mrozie
Spiewaczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Gru 28, 2012 13:51
Spiewaczek
Brak nowych postów [R45] Obroty szaleją na mrozie
wojtom Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 13, 2009 20:39
Ciufa
Brak nowych postów [R45] Twarde sprzęgło na mrozie
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Pon Sty 25, 2016 17:19
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink