Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214Si 1997 r] HGF ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214Si 1997 r] HGF ??
Autor Wiadomość
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

  Wysłany: Nie Lut 05, 2012 16:26   [Rover 214Si 1997 r] HGF ??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam, mam maly problem. Gdy konczylem prace, wlaczylem samochod zeby sie rogrzal, postal z 5minut, ruszylem, i po ok 500metrow zauwazylem ze wskazowka od temperatury podskoczyla mi ponad polowe, zwolnilem i odrazu spadla no normy. Dojechalem do domu, patrze pod maske, odkrecilem korek i zauwazylem dziwny kolor wody, silnik troche " mokry" od pracy do domu mam ok 2km.

Zostawilem go, dolalem plyn do chlodnicy bo nagle bylo minimum, przed chwila zrobilem ok 1km i znowu to samo. Tylko ze tym razem pod korkiem zobaczylem jeszcze " piane "

Fotki :











_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 05, 2012 16:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 16:31   

Dziwnie to wygląda, opaski całe? Zobacz co masz pod korkiem oleju i czy ci go nie ubywa. Wygląda tak, jakby wysikiwało ci płyn z przewodu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 16:38   

Pod korkiem od oleju jest osad, w kolorze takim kremowym.
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 16:44   

Lukasz_Konin napisał/a:
mam maly problem

Ja wiem, czy mały? HGF i tyle. :/
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 17:32   

Muszę cie niestety zmartwić, ale to wygląda na HGF. :/
Lukasz_Konin napisał/a:
wlaczylem samochod zeby sie rogrzal, postal z 5minut,

Na przyszłość tego nie rób, bo i tak to nic nie daje, samochód dłużej się nagrzewa niż jadąc, a do tego jest to nie zdrowe dla silnika. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tank_220 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 22:52   

Nie wiem co wy macie z tym HGF...??? Żyjemy w PL i po naszemu to uszczelka pod głowicą........... :twisted: :twisted: :/

Co do naprawy Lukasz_Konin, to wiem ze oryginalna uszczelka taką jak pakuje fabryka w Ostrowie Wlkp kosztuje 50zł A sam koszt jej wymiany z planowaniem głowicy to wcale nie jakieś kosmiczne pieniądze....
_________________
Jest R220
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 09:27   

Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 10:18   

Nie, bo jest za tani i znowu będziesz miał problem.
Tanie sruby mogą nie być wystarczająco twarde, a i jakość uszczelki jest wątpliwa w tej cenie.
Szukaj części m.in. firm FAI i Elring.

edit: aczkolwiek musze przyznać rację sprzedawcy ze śruby KAMAX były na pierwszy montaż. To akurat dla mnie nie zaleta w tym wypadku.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 13:12   

Ja bym szukał oddzielnie części i odpuścił sobie te zestawy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
made07 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 18:00   

tank_220 napisał/a:
Nie wiem co wy macie z tym HGF...??? Żyjemy w PL i po naszemu to uszczelka pod głowicą........... :twisted: :twisted: :/

Co do naprawy Lukasz_Konin, to wiem ze oryginalna uszczelka taką jak pakuje fabryka w Ostrowie Wlkp kosztuje 50zł A sam koszt jej wymiany z planowaniem głowicy to wcale nie jakieś kosmiczne pieniądze....



Ja za kompletną wymiane uszczelki (planowanie, sprawdzenie głowicy, wymiana oleju i plynu chł., wymiana uszczelki kolektora i pod głowica, szlif bloku, wymiana szpilek, oringów i innych małych pierduł) zapłaciłem 1200 zł (sama uszczelka 180zł, robocizna 500)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 18:00 ]
Lukasz_Konin napisał/a:
Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html


Też dałbym sobie z tym spokuj. Lepiej zeby częściami zajoł sie mechanik a jak cchesz sam polecam każdą hurtownie z częsciami samochodowymi ktora znajduje sie w kazdym wiekszym miescie :)

Tak podsumowując... przy wymianie uszczelki nie szukałbym oszczędności :)
 
 
 
tank_220 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 19:03   

made07, Toś ładnie kasy wywalił robiłem z kumplem uszczelkę w jego roverku i koszt praktycznie połowę mniejszy oryginalna uszczelka taką jak daje fabryka firma chyba elring 48zł nowe szpilki 10sz- 200zł planowanie głowicy 70zł nie było nic robione z blokiem bo nie było potrzeby. Czyli koszt wymiany 318zł nie liczę już oleju i płynu do chłodnicy. No i nie liczę roboty bo kosztowało go to parę browarów.....:D
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 19:16   

sobrus napisał/a:
Nie, bo jest za tani i znowu będziesz miał problem.

leszczu napisał/a:
Ja bym szukał oddzielnie części i odpuścił sobie te zestawy. :wink:



Akurat stosuje te zestawy od ponad 2 lat i nie miałem z nimi żadnego problemu.

Uszczelka jest nowego typu. Śruby Kamax. Są uszczelniacze na wałki uszczelniacze zaworowe pod kolektory.

A cena? Te zestawy w GB kosztują 40GBP więc jeszcze taniej. Nie dziwcie sie w koncu dla nich Rover to jak dla nas Polonez.

Lukasz_Konin napisał/a:
Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html


Ja polecam - zrobiłem ok 20 samochodów na tym zestawie i nic sie nie dzieje.

A koszta:
Komplet - 300zł
Olej ok 100zł
Płyn 40-50zł
Filtry - 40-70zł
Planowanie z sprawdzeniem szczelności 80zł

Kwestia rozrządu - jeśli od wymiany zrobiłeś więcej niż 10 tys ja bym założył nowy pasek (gates - ok 80zł) a jeśli chcesz założyć stary to pamiętaj aby był założony w tym samym kierunku.

Robocizna ok 350-450zł.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
made07 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 21:06   

no to przepłaciłem 200 na częsciach ale narzekać nie będę bo jestem z naprawy zadowolony:)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 21:06 ]
a tak po za tematem...

tank_220 napisał/a:
made07 nie było nic robione z blokiem bo nie było potrzeby.


Z tego co mi wiadomo (choć specjalistą nie jestem:P) przy wymianie uszczelki szlif bloku jest bardzo zalecany a nawet wymagany :)
 
 
 
tank_220 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 07:42   

made07, Ja już słyszałem dużo zdań i jedno nawet że nie zaleca się planowania głowicy w tym silniku ale to nie moje słowa...... :grin:

Mam paru znajomych co siedzą w roverach i jeszcze żaden z nich nie planował bloku....
_________________
Jest R220
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:10   

Witam
Drążę kwestie uszczelki pod głowicą.
ubywa płynu i szarpie przy przyspieszaniu. Jestem sceptyczny co do tego czy to uszczelka.
Dodam, że wymieniałem już wszystko co możliwe w kwestii wyciekającego płynu tzn korek zbiorniczka, uszczelka kolektora dolotowego, pompa wody. Jeśli chodzi o szarpanie to wymieniałem świece, cewki przewody.
Zauważyłem zależność przerywanie = ubytek płynu.

Dodatkowo węże układu chłodzenia, przede wszystkim ten gruby robią się trochę twarde a w układzie chłodzenia robi się podciśnienie, które zasysa płyn tzn. po odkręceniu korka zbiorniczka poziom płynu się podnosi.

Oleju nie przybywa dziś rano było w normie w płynie też nie widać oleju.

Prośba, co myślicie - szarpanie + ubytek płynu i dziwne podciśnienie w układzie chłodzenie, czy to na pewno uszczelka.
Kompletnie nie wiem co robić.
_________________
gtz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:58   

Grzesiek79 napisał/a:
szarpanie + ubytek płynu

Wskazuje na uszczelkę kolektora ssącego, ale przecież ty ją wymieniałeś. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 15:27   

leszczu napisał/a:
Grzesiek79 napisał/a:
szarpanie + ubytek płynu

Wskazuje na uszczelkę kolektora ssącego, ale przecież ty ją wymieniałeś. :/


Dokładnie objawy wskazują na uszczelkę. A dokręcałeś w odpowiedniej kolejnosci i z odpowiednim momentem ?

W tym temacie jest opisane: http://forum.roverki.eu/v...p=696915#696915
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 19:18   

fachowiec dokręcał - taki raczej zaufany więc chyba wiedział co robi
ale to przerywanie to tylko z uszczelki kol ssącego czy może jednak być z uszczelki pod głowicą - cały czas mnie to nurtuje
_________________
gtz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 20:08   

Grzesiek79,
Grzesiek79 napisał/a:
czy może jednak być z uszczelki pod głowicą

Twierdzisz, że olej masz czysty, to może uszczelka puszcza na zewnątrz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 07:08   

Grzesiek79 napisał/a:
fachowiec dokręcał - taki raczej zaufany więc chyba wiedział co robi



Niestety nawet nie raz zaufany mechanik/fachowiec potrafi spierniczyć robotę :/
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] HGF
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Mar 09, 2010 16:38
Vesper416
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] Klimatyzacja
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Cze 25, 2015 13:33
Robertus74
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] Nagrzewnica
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Gru 20, 2009 14:57
Lechos
Brak nowych postów [214Si 1997, 1,4l 16V, 103KM ] Jak dostać się do cewki.
pawpo11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 17, 2009 13:11
pawpo11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink