Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander TD4] spory apetyt na paliwo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander TD4] spory apetyt na paliwo
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 22, 2012 18:24   [Freelander TD4] spory apetyt na paliwo
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Wydaje mi się że zaczął mi palić za dużo.
Albo mi noga przytyła i się cięższa zrobiła.
Freelander TD4 2003 jeżdżę sam bez bagażu i może max 15kg klamotów w bagażniku.
Auto zatankowane pod korek.
Paliwo kupione na stacji Tesco+ dodatek Diesel Skyyd.
Wyzerowałem licznik od przebiegu okresowego.
Obecnie pokazuje 189,7 mil (315km) a wskazówka poziomu paliwa 1mm nad połową baku
650 km na jednym baku kurde to wychodzi że chłeptał mi 9,8l/100km a Tata spokojnie się w 8,2 mieści Landek 2006r.
Moja droga to 50% miasto 50% długa prosta gdzie lecę te 80/110 km/h na 5 biegu.
W mieście 4 bieg i tak 50/60 km/h.
Przyspieszam spokojnie ale nie jak ślimak.
Generalnie nie wkręcam go więcej jak 3,500 obrotów.

Może to wina jakiegoś czujnika i dostaje za dużo paliwa.
Wymienione uszczelki kolektora dolotowego oraz filtr odmy.
Wszystko skręcone odpowiednim momentem.

No i niestety powrót z rozrywki.
Spalanie w cyklu miejskim 12,3L/100km

Tak zaczynam sobie przypominać fakty teraz.
Spalanie zaczęło mi rosnąć po tym jak wywaliłem katalizator i w to miejsce zamontowałem strumienicę łuskową.
Auto bardzo zyskało na mocy.
Praktycznie na światłach nawet audi A3 1,9 TDI nie ma ze mną szans.
Landek wciska ładnie w fotel.
Czy możliwe aby strumienica powodowała aż taki wzrost spalania.
Wcześniej w mieście 8,7L/100km co na Łódzkie warunki było naprawdę fajnym wynikiem.

Hamulce sprawdzone, nic go nie trzyma.
Wiskoza sprawdzona nie skleja się.
Paski wielorowkowe wymienione na nowe.

Pod maską nigdzie nie czuć ropy.
Silnik pracuje równo, nie szarpie
(Właśnie ile powinien mieć TD4 obrotów na biegu jałowym, bez włączenia PTC i po włączeniu).
Obecnie jest ciepło i używam max 2 biegu wentylatora a temp. ustawiona na 3/4 ciepłego.
Nadmuch na szybę i nogi.

To co zauważyłem jeszcze:
- Nie kopci
- W spalinach czuć taki gryzący zapach, jak by sadza, nagar ciężko to opisać.
- Płynu w zbiorniczku nie ubywa i jest jak nowy idealnie czerwony.
- Auto poprawnie się nagrzewa i trzyma idealnie temperaturę cieczy chłodzącej.
- Pompa wtryskowa przy silniku ma lekko przyrdzewiałą obudowę, ale nie widać by się gdzieś pociła.
- Przy wtryskach sucho, w okolicy samych gniazd wtrysków jest trochę rudej, ale to chyba norma. Jest suchutko.

Możliwe by któryś wtrysk przelewał - ale to by raczej kopcił.

Zaraz po założeniu strumienicy trochę mi kopcił na co kolega Sknerko zwrócił mi uwagę na zlocie (Strumienicę zakładałem 2 dni wcześniej) ale to chyba po prostu syf wywalał.
Po 5 dniach od założenia strumienicy dymienie ustało całkowicie.

Możliwe by od strumienicy zgłupiał komputer i dawkował za dużo paliwa
Filtr odmy czysty w samej odmie brak syfu.
Na filtrze powietrza brak plamek od oleju filtr czyściutki, wiec motor raczej w dobrej kondycji.
W wężach od intercoolera też nie widać specjalnie oleju.
Może parę kropelek co jest normą.
Kolanko EGR suche.
Zawór EGR drożny i od ostatniego czyszczenia 30.000 temu może 2-3 mm nagaru się zebrało wiec też raczej norma.

Gdzie szukać.
Jechać na analizę spalin ??
Ile to kosztuje.

Znajomi mi zwracają uwagę że moje spaliny mocno śmierdzą.
Sam to czułem na trasie jak uchyliłem szybę w tylnych drzwiach i wiatr zawiał.
Mocny zapach czadu (Wiecie taki jak to czasem się w piecu napali i nie ma cugu.

Gdzie szukać.
Dostaje za mało powietrza ??
To może wywalić filtr ten z tyłu, uszczelnić puszkę pianka i zamontować stożek nasączony olejem na dolocie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 22, 2012 18:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 09:01   

Sondy lambda obadać i przede wszystkim przyjrzałbym się przepływomierzowi powietrza (jeżeli to ten sam co w R75) to bardzo możliwe że kończy żywot. Swoja drogą, czemu nie używasz piątki w mieście? ja swoim 1.8 jadę na 5 przy 60km/h, w mieście i tak nie ciśniesz z tych prędkości a jak trzeba to redukcja i w palnik. Piąty bieg w mieście bankowo ci ok 1l zaoszczędzi. Przydałby ci się komp pokładowy nie wiem czy te uniwersalne z Allegro da rade podłączyć do twojego diesla ale to by ci ładnie pokazało ekonomię.
Taki http://allegro.pl/uniwers...2201876400.html
albo taki http://allegro.pl/uniwers...2205118805.html

[ Dodano: Pią Mar 23, 2012 08:57 ]
nieprawidłowe ciśnienie w oponach potrafi 0,5l/100km zjeść

[ Dodano: Pią Mar 23, 2012 08:58 ]
Aha i tak idąc tropem R75 filtr powietrza to auto lubi mieć krystalicznie czysty.

[ Dodano: Pią Mar 23, 2012 09:01 ]
Zrób mu reset kompa może sie nauczył "chłapać zupę" i trzeba mu to z głowy wybić choć nie wiem czy to ma zastosowanie w dieslu w benie mój land o literek zszedł po resecie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 09:22   

Ale ja nie mam benzyny a TD4.
Tam tez jest sonda lambda :neutral: :shock:
Spróbuję wstawić filtr powietrza o większej przepustowości.

Reset kompa ??
A jak to zrobić w TD4.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 10:02   

Reset robisz odpinając akumulator na dłuższą chwilę tak kilka minut co by wszystkie kondensatory rozładowało a potem odpalasz auto bez dotykania gazu i zostawiasz aż sie rozgrzeje do normalnej użytkowej temperatury. Niektórzy karzą czekać do włączenia wentylatora na chłodnicy ale w dieslu to jest raczej niewykonalne. I potem gasisz odpalasz jeszcze raz i jedziesz kilka kilometrów jak byś jechał trasa , miastem itp normalnie symulujesz codzienna jazdę co by komp mapy sobie poustawiał. Działa to w benzynach czy w dieslu nie jestem pewien ale na 90% też powinno zadziałać.

[ Dodano: Pią Mar 23, 2012 10:01 ]
Doczytałem w dziale R75 że reset kompa obowiązuje również diesle przy czym jeden z kolegów pisze, że po rozgrzaniu auta a przed przejażdżką symulującą normalne warunki jazdy należy przytrzymać auto ok 2min na 1200 obrotach.
Fakt w dieslach lambdy chyba nie ma, więc tego wpisu o lambdzie nie bierz pod uwagę :mrgreen:

[ Dodano: Pią Mar 23, 2012 10:02 ]
a przepływkę sprawdzałeś? odepnij jak nabierze mocy jeszcze to może już czas na nią
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 10:44   

a czy po odpięciu przepływki nie wywali mi błędu który będę musiał potem wykasować ?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 23, 2012 11:29   

Nic nie wywali. Jeszcze poczytaj tu: http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 10:16   

Miałeś rację.
Odpiąłem przepływomierz wyjąłem filtr powietrza ten z tyłu.
Potem uszczelniłem obudowę filtra i zastosowałem stożek na dolocie.
Efekt - Ma niezłego kopa a spalanie 7,98l/100km.
:mrgreen: :ok:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 16:03   

Tak mi to na przepływke wyglądało
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] spory problem z odpalaniem
Damian25 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Nie Kwi 14, 2013 16:43
Damian25
Brak nowych postów [Freelander] PALIWO SCHODZI Z POMPY ??
SOLO89 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Nie Sty 19, 2014 14:14
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink