ADI-mistrzu, wszystko to prawda ale właśnie te 2 szczeliny informują ECU o położeniu tłoka. Więc jeżeli koła są takie same to problem tkwi chyba w sterowniku. Bo kąty wyprzedzenia są raczej różne. Pamięć adaptacyjną można skasować na T4 i pozostawić ustawienia podstawowe ale nowych parametrów ECU musi się nauczyć sam. Zostaw go na wolnych obrotach ok.10 min. a póżniej pojeżdzij z 30 po mieście (bez kasowania też tak można) Zaczynaj na zimnym silniku.
leszczu, sprawdż kąt wyprzedzenia zapłonu. 16V ma 10st. przed GMP na biegu jałowym.
8V nie wiem ile. A jak ze wskazaniami sondy. Ona powinna pokazać czy mieszanka jest za bogata. Mnie nie daje spokoju ten zapłon bo jeżeli miszanka była by za bogata to ECU powinien reagować na wskazania sondy. A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm. A może gdzieś masa słabo styka? Bo jeżeli już sporo jeżdzisz to juz sie nauczył nowych parametrów.
... A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm...
To tam regulator zmienia ciśnienie? Z tego co wiem to zwykły mechaniczny zawór otwierający się przy 3 bar'ach więc ciśnienie zawsze jest stałe.
Co do kąta wyprzedzania zapłonu to kolega potrzebuje "specjalnej" (w sumie jaka tam specjalna, zwykła lampa stroboskopowa) aparatury aby zobaczyć kąt wyprzedzania zapłonu na kółkach wałka rozrządu.
Dobrze by było faktycznie są sondę sprawdzić, może na złość akurat teraz posłuszeństwa odmówiła
A jaki masz kolektor wydechowy? Z portkami czy zwykła rura z 8V?
No więc dzisiaj wziąłem się za robotę przy Roverku. Na pierwszy ogień poszły wtryski. Zmieniłem je na swoje stare, czyli z wersji 8V. Zrobiłem adaptację tzw. 5 razy pedał gazu do oporu. Auto odpaliło, pierwsza przejażdżka do nagrzania auta, bardzo pozytywnie, auto nie szarpie, jedzie płynnie, czyli nic się nie zmieniło. Gdy autko już się dobrze nagrzało, od razu poczułem, że na wolnych obrotach dużo ładniej pracuje niż poprzednio, inne auto, więc wina stała po wtryskach, przynajmniej mam tą nadzieję. Tylko teraz się zastanawiam co miały z tym wspólnego wtryski No i czy teraz pociągną mi one 103KM, bo z tego co wiemy są mniej wydajne
A co do sondy, to również ją przy okazji sprawdziłem i pokazywała na ciepłym silniku 0,45V, więc jest ok.
Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:
Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.
Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:
Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.
zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v
ADI-mistrzu, ciśnienie jest 2,5 przy zamkniętej przepustnicy i 3,0 po dodaniu gazu.
Podciśnienie z kolektora ssącego do regulatora działa na membramę i zmniejsza.
Ciekawe, nie wiedziałem o tym...
A jak to ciśnienie rośnie do tych 3bar? niemal że momentalnie po niewielkim dodaniu gazu? Przy jakich obrotach jest te 3bar?
Niestety nie rozwiązałem problemu. Silnik jak najbardziej chodzi równo na wolnych obrotach, ale niema w ogólne mocy. Gorzej ciągnie od wersji 8V, do 5000 obr/min ledwo idzie, a powyżej to już w ogóle nie che się wkręcić. Najwyraźniej są za słabe. No nic mam jeszcze jeden komplet wtrysków od 16V. Podmienię zobaczę, może tamte były jakieś felerne.
ADI-mistrzu napisał/a:
Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Nie.
polofix napisał/a:
zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v
Ja w Polonezie 1.4 spotykałem się tylko z wtryskami niebieskimi o numerze 280 150 703, czyli takimi samymi jakie zastosowano wersji 8V.
No i podmieniłem na inne wtryski od 16V i się mocno zdziwiłem jak auto nie chciało mi odpalić. Kręcił rozrusznikiem jak szalony, a nawet nie zająknął. Myślę zapowietrzył się Ale to nie możliwe. Wstawiłem poprzednie wtryski od 16V i autko odpaliło. Przejechałem się, moc wróciła, na wolnych też jakby już lepiej pracował. Więc jak na razie będę jeździł i obserwował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum