Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 13:40   

Tak się teraz zastanawiam, czy czujnik położenia wału może mieć coś z tym wspólnego ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 13:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Maj 01, 2012 00:22   

ADI-mistrzu, wszystko to prawda ale właśnie te 2 szczeliny informują ECU o położeniu tłoka. Więc jeżeli koła są takie same to problem tkwi chyba w sterowniku. Bo kąty wyprzedzenia są raczej różne. Pamięć adaptacyjną można skasować na T4 i pozostawić ustawienia podstawowe ale nowych parametrów ECU musi się nauczyć sam. Zostaw go na wolnych obrotach ok.10 min. a póżniej pojeżdzij z 30 po mieście (bez kasowania też tak można) Zaczynaj na zimnym silniku.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 01, 2012 10:29   

zdzichu napisał/a:
Zostaw go na wolnych obrotach ok.10 min. a póżniej pojeżdzij z 30 po mieście (bez kasowania też tak można) Zaczynaj na zimnym silniku.

Już sporo nim jeżdżę i powinien się już przyzwyczaić. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Maj 02, 2012 23:51   

leszczu, sprawdż kąt wyprzedzenia zapłonu. 16V ma 10st. przed GMP na biegu jałowym.
8V nie wiem ile. A jak ze wskazaniami sondy. Ona powinna pokazać czy mieszanka jest za bogata. Mnie nie daje spokoju ten zapłon bo jeżeli miszanka była by za bogata to ECU powinien reagować na wskazania sondy. A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm. A może gdzieś masa słabo styka? Bo jeżeli już sporo jeżdzisz to juz sie nauczył nowych parametrów.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 09:51   

zdzichu napisał/a:
... A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm...


To tam regulator zmienia ciśnienie? Z tego co wiem to zwykły mechaniczny zawór otwierający się przy 3 bar'ach więc ciśnienie zawsze jest stałe.

Co do kąta wyprzedzania zapłonu to kolega potrzebuje "specjalnej" (w sumie jaka tam specjalna, zwykła lampa stroboskopowa) aparatury aby zobaczyć kąt wyprzedzania zapłonu na kółkach wałka rozrządu.

Dobrze by było faktycznie są sondę sprawdzić, może na złość akurat teraz posłuszeństwa odmówiła :razz:

A jaki masz kolektor wydechowy? Z portkami czy zwykła rura z 8V?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:38   

Ostatnio , nie miałem za bardzo czasu na grzebanie w Roverku, więc jeszcze wtrysków i sondy nie sprawdziłem, ale jutro za to się wezmę. :wink:
zdzichu napisał/a:
A regulator ciśnienia paliwa?

Regulator już podmieniłem na swój stary i jak na razie nie widać różnicy.
ADI-mistrzu napisał/a:
A jaki masz kolektor wydechowy? Z portkami czy zwykła rura z 8V?

Kolektor od 16V tak samo jak i portki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 17:14   

up
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 17:23   

No więc dzisiaj wziąłem się za robotę przy Roverku. Na pierwszy ogień poszły wtryski. Zmieniłem je na swoje stare, czyli z wersji 8V. Zrobiłem adaptację tzw. 5 razy pedał gazu do oporu. Auto odpaliło, pierwsza przejażdżka do nagrzania auta, bardzo pozytywnie, auto nie szarpie, jedzie płynnie, czyli nic się nie zmieniło. Gdy autko już się dobrze nagrzało, od razu poczułem, że na wolnych obrotach dużo ładniej pracuje niż poprzednio, inne auto, więc wina stała po wtryskach, przynajmniej mam tą nadzieję. Tylko teraz się zastanawiam co miały z tym wspólnego wtryski ?? No i czy teraz pociągną mi one 103KM, bo z tego co wiemy są mniej wydajne ??
A co do sondy, to również ją przy okazji sprawdziłem i pokazywała na ciepłym silniku 0,45V, więc jest ok. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 19:16   

podaj nr z wtrysków które wymontowałeś (i jak byś dał radę z tych co zamontowałeś).
Napięcie na sondzie powinno palować między 0.1 a 0.9V
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 20:24   

Wtryskiwacze od wersji 8V (niebieskie), 280 150 703.
Od wersji 16V (beżowe), 280 150 749.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 20:32   

Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:

Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 20:41   

ADI-mistrzu napisał/a:
Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:

Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.

zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 20:46   

Potrzebny jest nr. aby stwierdzić co to za wtryski.
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 23:21   

ADI-mistrzu, ciśnienie jest 2,5 przy zamkniętej przepustnicy i 3,0 po dodaniu gazu.
Podciśnienie z kolektora ssącego do regulatora działa na membramę i zmniejsza.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 05, 2012 09:50   

Ciekawe, nie wiedziałem o tym...
A jak to ciśnienie rośnie do tych 3bar? niemal że momentalnie po niewielkim dodaniu gazu? Przy jakich obrotach jest te 3bar?
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 23:32   

Nie pamiętam, mierzyłem jakieś 7-8 lat ale poszukam trójnika to sprawdzę i napiszę.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:31   

Niestety nie rozwiązałem problemu. Silnik jak najbardziej chodzi równo na wolnych obrotach, ale niema w ogólne mocy. Gorzej ciągnie od wersji 8V, do 5000 obr/min ledwo idzie, a powyżej to już w ogóle nie che się wkręcić. Najwyraźniej są za słabe. No nic mam jeszcze jeden komplet wtrysków od 16V. Podmienię zobaczę, może tamte były jakieś felerne.

ADI-mistrzu napisał/a:
Kompa pewnie nie zmieniałeś?

Nie.
polofix napisał/a:
zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v

Ja w Polonezie 1.4 spotykałem się tylko z wtryskami niebieskimi o numerze 280 150 703, czyli takimi samymi jakie zastosowano wersji 8V.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:45   

up
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 14:05   

No i podmieniłem na inne wtryski od 16V i się mocno zdziwiłem jak auto nie chciało mi odpalić. Kręcił rozrusznikiem jak szalony, a nawet nie zająknął. Myślę zapowietrzył się ?? Ale to nie możliwe. Wstawiłem poprzednie wtryski od 16V i autko odpaliło. Przejechałem się, moc wróciła, na wolnych też jakby już lepiej pracował. Więc jak na razie będę jeździł i obserwował.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 14:40   

leszczu, ale regulatora nie zostawiaj od 8v , tylko tez od 16 ma być .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] zbyt bogata mieszanka
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 20, 2018 18:59
seraph
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97]zbyt bogata mieszanka? Wskazania lambdy 1.053
goobi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 27, 2009 06:42
SeniorA
Brak nowych postów [214i 97r 75KM] Zbyt bogata mieszanka
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lip 27, 2015 18:54
remo_78
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r.] Zbyt wysokie spalanie?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 06, 2009 13:17
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink