Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:49   [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witajcie,
(tak na marginesie od dziś jestem oficjalnym klubowiczem, więc witajcie współbracia i siostry).

Mam w moim R taki objaw. Jak silnik złapie temp to mam ciepłe powietrze w kabinie ale nie zawsze. Czasami leci tylko zimne. Mechanik stwierdził, ze cisnienie wali do chłodnicy/zbiorniczka wyrówn. ale sam płyn jest czysty.
Czy to pierwsze objawy problemów z uszczelką pod głowicą? Jezeli tak, to w przypadku wymiany jaką uszczelkę kupić (Toma Team ma dwie rózne) i jakie inne uszczeli jeszcze trzeba? Co jeszcze wymienic przy okazji (oprocz rozrzadu bo był robiony rok temu) - ustawić zawory?

Pozdrawiam
Krzysiek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Mar 21, 2012 22:28   

1. Witojcie piknie hej ! ;)
2. Zmień mechanika.
3. Sprawdź układ chłodzenia, zawór nagrzewnicy, węże wchodzące do nagrzewnicy. Może to być tylko zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrz dobrze układ.
4. Uszczelki są typową wadą w K serii a nie w L serii.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 07:26   

redcloud napisał/a:
ustawić zawory?

zaworów się w tym silniku nie reguluje :wink:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Mar 22, 2012 08:45   

Tak jak Tomi_114, napisał - zmień mechanika bo prawdopodobieństwo że to uszczelka jest bardzo, bardzo ale to bardzo małe w silniku diesel'a rovera :ok: też obstawiałbym coś z układem chłodzenia, ale nie uszczelkę.
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 11:00   

Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Odpowietrzal caly uklad, nawet odpinal termostat. Ale i tak po jakims czasie znowu sie gowno zapowietrza, czyli ktoredys cisnienie ucieka. Weze sprawdzil.
Jakies jescze pomysly (oprocz zmiany mechanika?)


Tomi to mowisz, ze gdzie masz warsztat? :-P
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 22, 2012 12:16   

a korek od układu chłodzenia ?? Powinien utrzymywać jakis poziom ciśneinia ale przy zbyt dużym ciśnieniu powinien puszczać nadmiar.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 12:26   

redcloud napisał/a:
Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Zawsze możesz sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia. W porządnym warsztacie, powinni mieć przyrząd do sprawdzenia tego. To rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:49   

Dobra, wracam do tematu niestety. Gadałem z mechem od Boscha i tam mają ustrojstwo do testów CO2 ale mówił, że na dieslach to kiepsko wychodzi i niejednoznacznie.

Dzisiaj zaobserwowałem nowe objawy:
- Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa
- Wskazówka temp silnika dotychczas zachowywała się normalnie - 90 stopni i stop, aż tu nagle jadę, zmieniam bieg na wyższy i spadła poniżej "zera", i podnosiła się delikatnie w miarę wzrostu obrotów, przy zmianie biegu znowu na "zero". Dodam, że silnik na pewno był gorący bo wskazówka spadła z 90 do "zera", wentylatory przed chłodnicą pracują.
Wydawało mi się, że jak jest HGF to wskazówka temp silnika powinna iść w górę nawet na czerwone pole a nie w dół??

Co myślicie? Rozbieramy silnik?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 07:08   

redcloud napisał/a:
Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa

jeśli robiłeś to na ciepłym silniku to normalne, nie radzę tak robić bo się poparzysz ;-)
na ciepłym silniku po odkręceniu korka płyn zwiększa swoją objętość
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 07:41   

nie rozbieraj silnika - zmień mechanika :ok:
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:20   

tak mi sie wlasnie wydaje ze musze zmienic mecha. czyli po tych objawach nie mozna jednoznacznie stwierdzic HGFa?

A moze tak: poniewaz na zimnym silniku plynu jest minimum - to doleję do maxa, pojezdze i bede sprawdzal - jak zacznie ubywac to bedzie to jednoznacznie HGF?
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:23   

redcloud, może być na zimnym na minimum- potem dolej jak będzie poniżej, sprawa jest typowo z chłodzeniem, uszczelka na 99% nie jest tu przyczyną - problem leży po stronie układu chłodzącego - nie przerabiałem jednak takich objawów w iDT więc co to jest dokładnie Ci nie powiem - sorki.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 21:42   

Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest tak samo ciepła u góry jak i dołu?
W momencie zimnego powietrza sprawdz oba przewody idace do nagrzewnicy.
A czy ubywa ci płyn w zbiorniczku? Zalej na max i sprawdzaj jego poziom.
Jesli bedzie ubywał to sprawdz czy nie ma nigdzie wycieków oraz czy nie przybywa oleju w silniku.Choc to mało prawdopodobne jesli chłodnica oraz układ jest drozny i termostat sprawny.
Aha i czy na uruchomionym silniku widac ze przelewa sie plyn do zbiorniczka z przewodu idacego od chłodnicy (wtedy sprawdzic idzie łatwo czy pompa wody sprawna)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 08, 2012 22:26   

Czy mam zalać na max zbiorniczek na zimnym czy goracym silniku? Jeżeli na gorącym to jest max, a na zimnym minimum.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 09, 2012 05:03   

redcloud napisał/a:
Czy mam zalać na max zbiorniczek na zimnym czy goracym silniku?
Na zimnym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 09:12   

dobra płyn wlany - obserwacja in progress (po 2 dniach ubyło 1 cm płynu od maxa)

W międzyczasie sobie pogrzebałem pod maską i zwrocil moja uwage charakterystyczny niebieskawy (petrygo) wyciek w tym miejscu (oznaczone strzałka żółtą). Co to za część (oznaczona strzałką czerwoną)? Jest umieszczona bezpośrednio za alternatorem i wchodzi w silnik i jest połączona z chłodnicą. Ewidentnie cieknie płyn od góry, od dołu nie wiem co może tłumaczyć ubytki płynu).
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 09:48   

to jest metalowy kruciec a w nim siedzi czujnik temperatury
musisz to wykręcić i uszczelnić
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 10:16   

o shit! czujnik temperatury? to moze dlatego nie mam goracego powietrza w kabinie?
Szoso, a czy to, ze wskazowka od temp silnika jest ponizej zera i tylko drga jet tez z tym zwiazane?

I jeszcze ( :) ), ogarne temat sam? jaka tam uszczelka wchodzi? nic nie zepsuję??

Gdzie szukać tej uszczelki na rimmerbros?

Znalazłem, że to czujnik temperatury płynu chłodzącego, a więc na chlopski rozum: jeżeli tu jest problem to: nie mam cieplego powietrza w kabinie, plyn wycieka, wskazowka silnika na zerze. Czyli wszystkie moje problemy znikaja. A nie kuwa glowica pod uszczelka. Czujnik jest pokazany na stronie rimmerbros: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189 pod numerem ERR6397 i jest dostępny na stronie intercars w cenie 65.98 zł.

Nie będę na razie kupował tego czujnika bo może te wszystkie objawy są spowodowane nieszczelnością układu (jak na zdjęciu). Nie jestem w stanie znaleźć na rimmerbros numeru częście ani nawet szkicu tego framentu żeby znalezc nr uszczelki :( HELP!
Ostatnio zmieniony przez redcloud Sro Maj 16, 2012 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 10:41   

redcloud napisał/a:
to moze dlatego nie mam goracego powietrza w kabinie?

nie ma to związku
redcloud napisał/a:
a czy to, ze wskazowka od temp silnika jest ponizej zera i tylko drga jet tez z tym zwiazane?

nie, to jest związane raczej z czujnikiem ale tym od wskaźnika lub samym wskaźnikiem temperatury
redcloud napisał/a:
Gdzie szukać tej uszczelki na rimmerbros?

silikon załatwi sprawę, tylko ten kupiony w sklepie moto a nie sanitarny :grin:
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 10:51   

a, ok Szoso w tzw międzyczasie odpowiedziales :)

dobra to bede sie bawil, silikon moto i ogien.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Maj 17, 2007 21:14
bizon9ek
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą
Kleszcz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Lis 05, 2010 07:23
thef
Brak nowych postów [R45] Uszczelka pod głowicą
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 20, 2008 19:41
vanderwacho
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą
miros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sie 29, 2008 18:18
PHJOWI
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r 400 98'] Uszczelka pod głowicą
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sty 25, 2012 20:01
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink