Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:56 [r214 1.4 97r.] Problem z wahaczem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam, kupiłem wahacz na stronie tomateam firmy QH, po odebraniu przesyłki od razu wziąłem się za wymianę. Mam problem który polega na tym że otwory w wahaczu od drążka reakcyjnego jakby nie pasowały. Nie da się go naciągnąć żeby załapać te śruby. Różnica między nimi to jakieś pół otworu.
Czy może miał ktoś podobny problem? Pomocy!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 09:42
Witaj. Całkiem niedawno robiłem u siebie z zawieszeniem z przodu, wymieniłem wahacze, łączniki stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych. Wszystko od QH. Wahacze kupowałem dokładnie takie u tego gościa tylko wtedy były jeszcze 30zł tańsze:
odkręć drążek od strony belki najpierw jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś i dopasuj te dwie śruby. Upewnij się ,że nie przekręciłeś drążka o 180 stopni bo on jest lekko wygiety i może nie pasować. Najlepiej zacząc skręcanie wahacza właśnie od tych śrub a dopiero pózniej wciskać go w piastę i w belkę. Musi wejść.
Miałeś racje był przekręcony. Niestety jak składałem już wszystko to pękła śruba od mocowania drążka stabilizatora, została w wahaczu jej spora część i nic nie wystaje na zewnątrz. Co radzicie zrobić? Myślę żeby ją rozwiercić, kupić jakąś dłuższą śrubę i złapać na dalsze zwoje gwintu to śruba została w mniej niż połowie. Pomocy
Nigdy mi sie nie udało takim rozwietrakiem do zerwanych śrub wykręcić jakiejś Zwłaszcza ,że w tym przypadku nagrzewanie wahacza palnikiem raczej odpada. . Jestem bardziej zwolennikiem rozwiercenia na większy gwint i wstawienia tulejki np helicoil- w aluminium jest to idealne rozwiązanie ale w stali też da się to zrobić.
Na początek spróbował bym rozwiercić śrubę mniejszym wiertłem i spróbował nagwintować na taki rozmiar jaki miała śruba. ( gwintownik może wybierze resztki śruby z orginalnego gwintu , ) a jesli się to nie uda to rozwiercamy i gwintujemy helicoil.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum