Forum Klubu ROVERki.pl :: [r620] Cieknie z pompy słabo pali
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r620] Cieknie z pompy słabo pali
Autor Wiadomość
jackas5 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: znajomi



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 21:26   [r620] Cieknie z pompy słabo pali
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam ostatnio pompa zaczeła mi cieknąć i do wymiany są uszczelki, moje pytanie czy samemu dam radę. wcześniej wymieniłem już pod pierwszym wieczkiem teraz niżej mi leci. Czy tam dam radę sam czy potem będzie trzeba robić kąt wtrysku (ustawiać) Czy do pompiarza muszę oddać.

Druga sprawa to taka że Kilka miesięcy temu też wymieniałem rozrząd potem był ustawiony kąt przed tymi zabiegami odpalał na strzała. Po już nie, nawet po ustawieniu odpowiedniego kąta byłem w serwisie Boscha. Boję się że jak przyjdą mrozy to mogę mieć problem z odpaleniem czy ta pompa może mieć wpływ na odpalanie? Aktualnie wymieniam filtr paliwa bo zasyfiały strasznie i musiałem dołozyć zaworek bo paliwo się cofało ale myślę że to wina filtra gdyż po wstawieniu i zamontowaniu bez filtra nie spada. Wymieniłem też świece miałem jedną przepaloną.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Paź 16, 2012 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 15, 2012 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 15, 2012 22:00   

Jeśli będzie nieszczelność (cieknie Ci) to jak najbardziej to może mieć wpływ na kiepskie odpalanie, co do samodzielnego ustawiania - wizyty u pompiarza, zdejmując pierwszy dekiel w nic nie ingerujesz, zdejmując 2gi ruszasz już nastawnikiem, więc po ponownym montażu może nie zgadzać Ci się dawka paliwa, można ją tym deklem wyregulować prawo/lewo, ale to ustawiasz wtedy na słuch i "twardość/miękkość pracy diesla, klekotanie" dopiero pod kompem byś widział czy jest tak jak ma być (każdy silnik jest inny więc nie ma ścisłych reguł, jeśli na słuch jest ładnie, odpala ładnie, nie faluje, nie ksztusi się to jest poprawnie, łatwo to ustawiać i potem dodawać gazu i obserwować obrotomierz, jeśli obroty spadają ładnie, nie wstrzymują się przesadnie na tysiącu, nie spadają za nisko i potem się podnieść muszą to jest ok... jak będzie za mała będzie to widać, spadanie do dołu i uniesie się, silnik zatrzęsie, jak za duża to wstrzyma się spadając na tysiaku i lekko opadnie...

co do kąta, to jeśli nie ruszysz kołem pompy to nic nie zmienisz, ale wiadomo jak się chce wymienić pełen komplet uszczelek to pompę wypadało by wziąć na stół, jeśli chcesz tą co cieknie i będzie to zewnętrzna jakaś do której będzie dojście to można w aucie, wiadomo jak to z tymi pompami jest, dużo roboty przy wyjmowaniu...
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
jackas5 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: znajomi



Wysłany: Pon Paź 15, 2012 22:26   

Dzieki za odpowiedź w takim razię wezmę sie za wymianę samemu skoro konta nie przestawię bo pompy nie będe wyjmował wymienie uszczelkę i nawyżej pobawię się z ustawieniem nastawnika. Dzięki za pomoc napiszę potem co i jak. Głownie chodzi o odpalanie po dłuższym postoju ciężko pali czytałem już o zaworku zwrotnym o uszkodzonym nastawniku i przekaźniku świec (z czasem wymienię)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 16, 2012 07:15   

zależy skąd leci, jak z głowiczki to podczas jej odkręcania pompa się rozsypie, sam już tego nie poskładasz i będzie płacz
 
 
MrSorohc89 



Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 18
Skąd: Lublin / Chełm



Wysłany: Czw Paź 25, 2012 10:10   

Mam ten sam problem, cieknie w zaznaczonym miejscu. Rozbierać samemu czy dać zarobić specjaliście?
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 25, 2012 10:35   

wierzchni dekiel odkręcisz sam beż żadnych obaw o uszkodzenie, wymienisz uszczelkę za 10zł i po problemie, można przy okazji sprawdzić czujnik temperatury (omomierzem) albo go wymienić na nowy - co ileś lat się powinno niby, koszt 30zł z uszczelką w komplecie był...

pozdro
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 08:21   

Cześć!

W mojej Hondzie też mam problem z odpalaniem na zimno, świece nowe, przewody paliwowe nowe, dzisiaj był mechanik i mówił, że nie ma sie co czepiać kąta wtrysku ani cofającego sie paliwa tylko rozrusznika albo akumulatora. Jak Wy długo kręcicie po nocy to jak Wam kręci rozrusznik? ładnie zasówa? Bo mi kręci ledwo co i magik powiedział albo prąd slaby, albo rozrusznik coś blokuje. Akumulator mam nowy, nic na postoju nie pobiera prądu. Po dłuższym postoju nagram kamerą prace rozrusznika i wkleje. Już mi ręce opadają.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 27, 2012 09:56   

Temat wydaje się być prosty - jeśli słabo kręci to albo rozrusznik do regeneracji, albo słaby prąd (to że aku nowy nie oznacza, że musi mieć mega duży prąd). Rozrusznik musi zasówać szybko!

Prosty test - podłącz kablami inne auto i wtedy odpal, jeśli będzie kręcił szybko to oznacza, że prąd jest słaby, jeśli będzie to samo, masz ewidentnie winny rozrusznik.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Paź 29, 2012 15:41   

kruszan, pomierzyłem napięcia, a więc tak:
12.60V po nocy w stanie spoczynku, podczas odpalania spada do 10.8V i rozrusznik słabo kręci.
Odpalony 14.10 - 14.40 V
Pobór prądu przy wylaczonym aucie 0,04.
Czyli co akumulator chyba wydaję sie być sprawny. Czyżby rozrusznik po nocy stawiał taki opór i tak słabo kręcił? Po 1 minucie pracowania auta gasze i kręci jak szalony.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 30, 2012 15:46   

słaby prąd - rozrusznik zawsze musi szybko kręcić, opór może stwarzać zimny olej (ciężej zimny niż ciepły silnik zapalić) ale to nie opór który może powstrzymać rozrusznik, on nawet przy -30 przy dobrym prądzie musi szybko kręcić.

co do prądu - aku fajnie jak by ponad 13V miał zawsze (nowy powinien być blisko 14V), ale po nocy i na mrozie może lekko spadać, ujemne temperatury negatywnie wpływają na prąd i moc akumulatora. Zainteresował bym się również alternatorem (zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie na nim (pod gumową osłonką) powinno być 14,4V-14,6V na aku może być minimalnie mniej bo musi do niego dojść, ale nie powinno być raz 14,1V a raz 14,4V) musi być stabilne, aku po odpaleniu powoli będzie podnosił napięcie, aż do jakiegoś pułapu (różnie w zależności od akumulatora).

Moja ocena całości: rozrusznik sprawny, alternator sprawdź przy nim tylko ile daje i czy daje cały czas tak samo, akumulator daje zbyt mały prąd rozruchowy, podłącz kablami go do innego auta, lekko przygazuj kilka razy nich pochodzi na kablach 2-3min i go odpal, wtedy będzie duży prąd i ocenisz i rozrusznik i odpalanie...

Akumulator traci z biegiem lat swoje parametry, dodatkowo telperatura itp... i tak z fabrycznych np. 700 amper zostaje na lekkim minusie 550... plus to, że nie było długiego dystansu jazdy i nie zdążył się podładować dobrze (przy odpalaniu codziennym auta jest duża strata mocy, przejechanie dystansów 5-10km nie doładuje akumulatora w 100%...) więc znów masz utratę amperów... do diesla trzeba minimum 400-500 amper o tym litrażu.

ps. jak nie możesz auta innego i kabli dobrych załatwić, zabierz akumulator do domu na noc (będzie w ciepłym) ewentualnie doładuj go (jeśli zwykły to sprawdź stan elektrolitu itp) wsadź rano ciepły i zobacz czy jest różnica.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 17:03   

karol6376 napisał/a:
12.60V po nocy w stanie spoczynku, podczas odpalania spada do 10.8V i rozrusznik słabo kręci.

karol6376 napisał/a:
Czyli co akumulator chyba wydaję sie być sprawny. Czyżby rozrusznik po nocy stawiał taki opór i tak słabo kręcił? Po 1 minucie pracowania auta gasze i kręci jak szalony.

niby wydaje sie ok ale jedna moze niemiec w pelni zdolnosci rozruchowej,aby nie dawac sie w zbedne koszta najlepiej byłoby sprawdzic na innym akumulatorze wtedy mogłbys go w pelni wykluczyc
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
MrSorohc89 



Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 18
Skąd: Lublin / Chełm



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 17:17   

Z tą uszczelką to nie jest taka prosta sprawa. Byłem w kilku sklepach pytając o czujnik lub samą uszczelkę. Wszędzie robili wielkie oczy twierdząc, że takiej części nawet w katalogach nie mają i odsyłają mnie do serwisu. Jutro jadę do serwisu pomp, tam powinno się udać. I tu kolejne moje pytanko. Jaka pompa siedzi w naszych Roverkach? Jakiś kod? (R600, '98, 2.0Di, 105koni)
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 30, 2012 17:30   

to sklepy niezłe...

pompa to mega popularny w śród grupy VW model Bosh vp37, komplet uszczelek do tej pompy to około 35-50zł (Bosh), ale można np. z czujnikiem kupić (koszt około 35zł) (czujnik temperatury paliwa) wg. producenta powinno się co go 10 lat wymieniać, ale o tym jest dużo na forum...

pompiarz powinien bez problemu uszczelkę mieć, ale i sklep tak samo.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 17:32   

MrSorohc89 napisał/a:
Z tą uszczelką to nie jest taka prosta sprawa. Byłem w kilku sklepach pytając o czujnik lub samą uszczelkę. Wszędzie robili wielkie oczy twierdząc, że takiej części nawet w katalogach nie mają i odsyłają mnie do serwisu. Jutro jadę do serwisu pomp, tam powinno się udać. I tu kolejne moje pytanko. Jaka pompa siedzi w naszych Roverkach? Jakiś kod? (R600, '98, 2.0Di, 105koni)

kolego czemu utrudniasz sobie zycie wedz wlacz kugle i wynajdz uszczelki do pompy vp 37 .a sklepy niech sie schowaja kazdy chce zarobic a jesli nie posiada na stanie to kupujacym bajki wciska.

http://allegro.pl/uszczel...2686085850.html
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 18:29   

kruszan, OK dzieki za odpowiedź, jutro wyszstko pomierze. Kumpel ma Toledo 1.9 TDI to sprawdzimy przez te kable. Wcześniej miałem Centre Future 72 ah w lato po nocy ledwo kręcił ale odpalał ,a w zime to juz padaka była. Kupiłem ten co teraz mam w aucie, a Centre sprzedałem kumplowi do Audi b4 1.9 TDI i byłem w szoku bo aku stał w garażu chyba z 3 tygodnie, wsadzilismy do auta i zakręcił rozrusznikiem jak nówka, a u mnie w Hondzie ledwo co kręcił po nocy albo przekręcił raz i już prądu nie było.
 
 
Dlugi 



Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 1



Wysłany: Sro Gru 04, 2013 16:54   

Witam :) Na wstępie dodam że jestem nowym użytkownikiem wiec jak coś nie tak napisze to proszę o wyrozumiałość. Kolega MrSorohc89 dodał fotkę na której zaznaczył gdzie mu cieknie pompa, ja mam podobny problem jednak pompa cieknie mi na następnym deklu tzn niżej i z tym mam pytanie czy ktoś wymieniał to samemu i czy konieczne jest wyciągnięcie całej pompy? pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Słabo pali zimny
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Mar 23, 2013 15:15
kruszan
Brak nowych postów [R620] Cieknie ropa, prawdopodobnie z pompy
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lip 04, 2013 23:22
janekwnook
Brak nowych postów [r620sdi]Słabo pali jak postoi noc
marcin987 Rover serii 600, Honda Accord 12 Pią Paź 04, 2013 01:55
BlackD
Brak nowych postów [R600] Słabo pali, traci moc, gaśnie podczas jazdy
pancerny87 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Gru 21, 2009 20:30
thef
Brak nowych postów [R620] Słabo się grzeje?
richmond Rover serii 600, Honda Accord 36 Pią Lut 12, 2010 16:44
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink